Sova på dagen

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Hojkan

Sova på dagen

Inlägg av Hojkan »

Hur ska jag få min 2månader gamla dotter att sova på dagen. Som det är nu så somnar hon vid bröstet och vill sova i famnen, vilket innebär att jag måste gå och bära på henne hela tiden.
Hon sover enbart korta stunder, ibland en timma åt gången!

På natten sover hon i sin egen säng och vaknar en gång på natten!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Om hon somnar vid bröstet så är det för att du låter henne somna vid bröstet :shock:

Om du "måste gå och bära på henne hela tiden" så är det för att du går och bär på henne hela tiden :shock:

Det är inte så att små barn vill eller vägrar en massa saker. De gör som vi lär dem att det "ska" vara.

Du är sä välkommen till detta forum där det dräller av hjälpande, stödjande händer :!: Men det är inte rätt forum för klagomål :shock:

Du är inte offer för ditt barn.

Det är inte synd om dig.

Du måste ingenting.

Ansvaret är ditt och helt igenom ditt.

Så vänd på steken. Ta ledningen. Hjälp det arma barnet att veta hur saker och ting går till här i världen på ett sätt som betjänar hennes intressen :!:

Kanske kan "Marie och Samuel - en mailkorrespondens" inspirera dig till att införa Standardmodellen. Den finns både här under "SHN-kuren - så här kan det gå till" och i Barnaboken under "Bekymmer? Sömn" i femte delen.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Morsan

Inlägg av Morsan »

Hej Hojkan!
Köp barnaboken nu! Läs noga.
Vi matade Leonard till sömns och bar och bar och bar.... För vi visste inte bättre! Allt det bar ( :wink: ) med sig var att han inte kunde somna själv - eftersom vi aldrig lät honom försöka.

Vi knasade tills Leonard var sex månader innan han fick lära sig att sova med Sova-Hela-Nattenkuren. Du har tur! Du har hittat hit redan nu!

Grattis Hojkan! Och grattis till ditt barn som kommer att få sova hädanefter!

Lycka till! Morsan
Leoparden ?r f?dd 3/9-2004
Hojkan

Inlägg av Hojkan »

Jag hoppas att det inte uppfattades som klagomål det som jag skrev, för jag vill ju ha hjälp för at tmin dotter ska sova. Men det enda sättet hon har somnat är i bilbarnstolen, bärselen eller i famnen...
Ska läsa i barnaboken!
Hojkan

ANNA!! Jeahoo!!

Inlägg av Hojkan »

Jag vagnade min dotter till söms precis!
Hojkan

Morsan

Inlägg av Hojkan »

Det är precis som jag har gjort och det känns som att det bara blir värre och värre...men jag har inte haft hjärta att stöta bort henne när hon sover så sött på mitt bröst.
Jag älskar henne och vill ju tro att det är det bästa för henne, men det är det ju inte...
Som du kanske läste så vagnade jag lilla älsklingen till söms precis. Är det meningen att jag ska vagna igen om hon vaknar för tidigt?
Eftersom jag inte har haft någon egen tid så har jag inte hunnit läsa barnaboken riktigt ännu..

Tack för att du tog dig tid och skriva till mig!
jessicafagerström

Inlägg av jessicafagerström »

Hej (igen!) Hojkan!

Vagningen är definitivt det bästa sättet att hjälpa en så liten bebis till sömn :!: . Så jag tycker att du håller dig till den, både då hon ska sova och om hon vaknar för tidigt.

I början kan det onekligen kännas svårt att lägga den lilla gullungen ifrån sig, men som du märkt så sover hon inte nåt vidare just nu (utom på nätterna!), och sämre lär det bli om du inte hjälper hennen att sova tryggt och lugnt :!:.

Lycka till :D
mamma till nova f?dd i januari -05
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"