Sova eller vara vaken i vagn - hur visa skillnaden??

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Krisrina Dorm

Sova eller vara vaken i vagn - hur visa skillnaden??

Inlägg av Krisrina Dorm »

Hej,
Min 8 veckor gamla Hugo och jag håller på att införa SHN och jobbar för tillfället på att få till schemat. Hugo har svårt att komma till ro ibland i vagnen - och jag vill gärna använda iallafall en sovperiod till promenad. Hur brukar ni göra för att signalera skillnaden på sov / vakentid när ni är ute i vagn?? Är en bra idé att hänga för en sjal? I så fall missar ju Hugo dagsljuset - vilket känns synd.
Tacksam för era tips.
//tina o hugo
Hugo född 29e december 2008. Standardmodellen från ca 2 mån.
ElinN

Inlägg av ElinN »

hej och varmt välkommen hit! :heart:

Ditt lilla underverk är alldeles för liten för SHN-kuren. Här på "Späda barn och Små" använder vi oss av Standardmodellen, och med den i ryggen kommer du adrig behöva någon regelrätt kur. Det mesta kommer att falla på plats i alla fall, eftersom modellen tillgodoser bebisens behov löpande och förebyggande. Bra va!? :D :wink: Läs mer i Barnaboken och även här:
www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=8887
Grundtanken är mat, mycket mat och mera mat på dagen, umgänge och social delaktighet och så sammanhängande sömn på det!

Om du har ett magsovande barn (som de flesta av oss andra här) så blir skillnaden tydligen: ligga på rygg i vagnen=vaken, ligga på mage=sova. Många använder dessutom ett tunt skynke över vagnen för att hindra synintryck från att störa sömnen. Har du en ryggsovare, så kan du som sagt använda skynket för att markera att det är sovdags.

Fler frågor? Då har du hittat rätt -här finns alltid svar att få! :D

KRAM och lycka till! :heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"