Kurar Elsa 9 månader med varierad framgång...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Mamma till *Nils* & E

Inlägg av Mamma till *Nils* & E »

Tack Anna, för välkomnandet och goda råd!

Känner att jag fått ny tilltro till både mig och lilla fröken!! I natt ska här sovas! :P Basta!

Du har helt rätt i att jag "överarbetat" lite grann både med ramsandet och med SF. Har installerat en CD spelare och laddat upp med 3 skivor lugn klassisk musik, total speltid 4½ timme, det borde räcka tycker jag.... :wink:

Även om vi inte är riktigt i mål ännu så är det en enorm förbättring i vår nattsömn! Vi kämpar vidare och tack för att du kämpar för och engagerar dig för bättre nattsömn åt alla småfolk och deras vilsna föräldrar! :heart:
Mamma till ängeln *Nils* och Elsa 080522
Kurad feb-09
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Se där ja, lite härlig ATTITYD som hittat rätt :wink:

Hoppar in här imorgon igen och kollar hur länge och gott du har sovit inatt.. *kram*
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hej! Hur har det gått...?
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Mamma till *Nils* & E

Inlägg av Mamma till *Nils* & E »

Hej lämnar en liten rapport i kurandet...

Det har gått över lag bra tycker jag!

Nattningen ocvh nätterna funkar mycket bra!! :thumbsup:
E somnar numera på 5-10 minuter själv efter en eller två omgångar med ramsor.

Igår var det pappas tur att natta och det gick också jättebra!

Det som strular är mornarna...Igår, tisdag vaknade lilla damen 05.30 istället för 06.30. Jag svarade med en pangramsa direkt, och sedan klassisk musik utanför dörren. Jag lade mig sedan inte i mer.
E protesterade konstant i 1 timme innan vi gick in och gjorde morgon. Tycker inte att det känns helt ok att lämna henne så länge, hon var både rödgråten och svullen runt ögonen för att hon varit så ledsen när vi kom in....

Nätterna har än så länge fungerat mycket bra, hör att hon vaknar någon gång per natt runt 01-02 men hon somnar snabbt om själv.

I morse vaknade hon redan 04.15. Jag pangramsade direkt och hon somnade om!! :shock:
Sov i ca 20 minuter, vaknade, jag pangramsade, hon somande om efter en stund i ca 15 minuter, vaknade, jag pangramsade, hon somnade om efter en stund, sov i ca 15 min.....osv... fram till 05.50 då hon inte somnade om mer. Jag satte på klassisk musik och hon fick vara ifred till 06.20, vi gjorde morgon lite tidigare då hon började bli riktigt arg.

Är vi på rätt spår?
Gör jag rätt när jag pangramsar vid varje uppvak under vargtimmen?
Hur ska jag hantera det faktum att jag tycker att det är superjobbigt att hon ligger och gråter i en timme på morgonen...?
Hon blir så överlycklig och fullkomligt slänger sig upp i famnen på mig när vi gör morgon och vill inte gå ner på 30 minuter.
Kanske kommer det att bli bättre snart?

Tacksam för funderingar och peppning! :heart:
Mamma till ängeln *Nils* och Elsa 080522
Kurad feb-09
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hej :D
Det kan ta ett tag att sova över vargtimmen.

Att ligga och vara ledsen i en timme ska eran tjej inte behöva göra tycker jag.Man måste som sagt lyssna av-är det ledset eller är det argt.Arg får man vara i fred.Fast ibland kan barnet fastna i det arga och då behövs ett verktyg.

Annars i natt gick det ju jättebra för er.Hon lyssnade på ramsan och somnade om.Kanon :thumbsup:

Föreslår att skulle hon fastna i något i natt att du ramsar snabbt en gång utanför.
Är vi på rätt spår? Gör jag rätt när jag pangramsar vid varje uppvak under vargtimmen?
Hur ska jag hantera det faktum att jag tycker att det är superjobbigt att hon ligger och gråter i en timme på morgonen...?
Tycker absolut att ni är på rätt spår.Och hon verkar lyssna på ramsan.

Du får lyssna av där när du ramsar vid uppvaken.Är det bara gnöl så föreslår jag att du låter det vara.
Hon ska inte ligga och vara ledsen i en timme.Fastnar hon som sagt så ge henne en ramsa.

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"