Hej hej.
Har en liten fråga.
det är så att lilla gumman har börjat rest sig upp i sängen varje gång man lägger henne ner, och hon står och illvrålar. (somnar efter ett tag).
Lyssnar på ramsa, men börjar skrika efter ett tag.
Hur ska vi bära oss åt?
Första Kurnatt 7mån dotter...Fler nattugglor?tips och råd
-
tobeistobe
-
TorpSara
-
tobeistobe
En liten fundering!
Hur länge ska man använda sig av schemat? Det känns som att hon förstår att det är sängdags när vi lägger henne i sängen varje gång, visst ställer hon sig upp o frågar lite men när vi lagt ner henne så somnar hon oftast väldigt fort.
hittlis följer vi schemat till punkt o pricka. vi började med kuren 11 Jan.
Kan man släppa på schemat lite? lägga henne när hon själv börjar bli pömsig? Man känner sig så "fast" på något sett.
hittlis följer vi schemat till punkt o pricka. vi började med kuren 11 Jan.
Kan man släppa på schemat lite? lägga henne när hon själv börjar bli pömsig? Man känner sig så "fast" på något sett.
080607 3800g 52cm Flicka: Clara
Hej! Vi har fortfarande schema till Emil som fyller 2 i vår. Men vi ruckar mycket mer nu än när han precis börjat sova som folk. Jag ser schemat som en hjälp, som en genomtänkt plan hur man vill att dagen ska se ut. Då kan man också frångå det ibland för man vet att det finns något att falla tillbaka på. Du har ju alltid marginalkvartarna också.
Jag tänker att man ska leva så som det passar en själv. Om ni känner er väldigt begränsade av det så får ni väl prova att ha mer lösa tider och strama upp ifall ni får problem. Men för vår del har vi haft stor nytta av detta förutsägbara liv, inte så kul för en liten att vakna upp och inte veta hur dagen ska se ut. För oss är det en del av att ta ledningen och inte vänta på att barnen talar om vad de behöver. Så tänker jag...
Kram Emma
Jag tänker att man ska leva så som det passar en själv. Om ni känner er väldigt begränsade av det så får ni väl prova att ha mer lösa tider och strama upp ifall ni får problem. Men för vår del har vi haft stor nytta av detta förutsägbara liv, inte så kul för en liten att vakna upp och inte veta hur dagen ska se ut. För oss är det en del av att ta ledningen och inte vänta på att barnen talar om vad de behöver. Så tänker jag...
Kram Emma