musikerbarn =)
musikerbarn =)
Jag spelar mycket gitarr och Rebekah (sju månader) är hemskt förtjust både i att lyssna och att undersöka gitarren och få ljud i den. I början drog hon hårt i strängarna och jag fick ta lilla handen och dra över strängarna. Nu när hon kommer nära gitarren drar hon självmant handen över strängarna istället för att gripa tag i dem. Det känns väldigt roligt att så enkelt ha hjälpt henne utforska och lära sig hur man gör med den så att gitarren kan vara framme och behöver inte plockas undan och vara förbjuden för henne. Och minen i hennes ansikte när hon spelar själv eller med mig skulle jag aldrig vilja vara utan.
Visst är det mysigt.
Vera spelar också både piano och gitarr. Själv borde jag spela, men har aldrig tagit mig tiden att lära mig.
/LO
Vera spelar också både piano och gitarr. Själv borde jag spela, men har aldrig tagit mig tiden att lära mig.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Mmm.... Minns när min mormor ropade på mig och talade om att faster Viola, som då var på besök, inte tyckte om pianospel... Jag blev väldigt förundrad och slutade spela. Liiite taskigt av mormor var det, för jag bedömde stackars fastern som totalt omusikalisk i många år innan jag förstod hur det egentligen förhöll sig.... Det var MITT pianospel hon inte gillade....

Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03