Melodifestival -09

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tack Ulrika! Roligt att Molly fåttt en bra låt för rösten är det inget fel på och hon är ju söt som socker ungen.

Återkommer!

Kram Jannika
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Jannika;Molly var verkligen otroligt duktig i går.Jag fick gåshud.
Stilrent och fint framträdande.

/kram
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

....dalkulla som är får jag väll ända ropa
-heeeeeja leksand!!!!!

nu börjar det snart.
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Hmmm.. är fakiskt bara lite lycklig av ett bidrag.. nummer 2 (reagge-låten) :shock:

Fast det är klart, lite ögongodis med EMD :wink:
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag snor Ulrikajs uppställning. Men ändrar till mina åsikter. Hoppas det är ok :D

-Velvet: Bra låt, tyckte maken, jag tycker sådär
-Rigo och The topaz sound feat.Red fox:Reaggelåt: Supercoolt. Helrätt, tycker jag
-Moolly: Trist låt, superpatetisk text. Nej nej nej. Söt tjej med fin röst, men nej (igen)
-EMD: Bra show rakt igenom (håller med helt!) Kul och bra.
-Mikael Rikfors: Supertråkig låt. Han har så skön rockröst. Men nej!
-Maja: Oj vad olika man kan tycka. Jag tycker detta är skönt! Gungigt, mysigt!
-Sofia: Hade det varit Grekland vi hadde varit i så hadde låten varit bra.Hon sjunger nämligen på Grekiska och det tycker jag inte hör hemma i Svenska melodifestivalen. Engelska är en sak,men grekiska....nej. (Håller med helt!)
-BWO: Jag tror inte på detta. Seg låt. Klart största besvikelsen.

Jag tror på EMD och Rigo (som lite outsiders)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Maken sa det klockrena om Mollys låt: Stäng in Pling i ett rum och säg att hon har en minut på sig att skriva en kärleksballad, så skulle det bli sådär.

EMD och BWO direkt är ju ingen överaskning direkt, men jag tycker nog inte att BWO är så starka som de brukar vara.

(Skriver innan röstningen är klar... :wink: )

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ok, jag erkänner, jag hade fel. Söt och bra sångröst... Men jag tycker att det är SUPERTRIST låt med SÅÅÅÅ PATETISK text.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

/LO skrev:Jag snor Ulrikajs uppställning. Men ändrar till mina åsikter. Hoppas det är ok :D

-Velvet: Bra låt, tyckte maken, jag tycker sådär
-Rigo och The topaz sound feat.Red fox:Reaggelåt: Supercoolt. Helrätt, tycker jag
-Moolly: Trist låt, superpatetisk text. Nej nej nej. Söt tjej med fin röst, men nej (igen)
-EMD: Bra show rakt igenom (håller med helt!) Kul och bra.
-Mikael Rikfors: Supertråkig låt. Han har så skön rockröst. Men nej!
-Maja: Oj vad olika man kan tycka. Jag tycker detta är skönt! Gungigt, mysigt!
-Sofia: Hade det varit Grekland vi hadde varit i så hadde låten varit bra.Hon sjunger nämligen på Grekiska och det tycker jag inte hör hemma i Svenska melodifestivalen. Engelska är en sak,men grekiska....nej. (Håller med helt!)
-BWO: Jag tror inte på detta. Seg låt. Klart största besvikelsen.

Jag tror på EMD och Rigo (som lite outsiders)

/LO
Jag har markerat med kursivt det jag inte håller med om, resten stämmer med mina åsikter :D
Jag tyckte ju Rigo och Maja var bäst... men trodde ingen av dem skulle gå vidare, för jag brukar alltid tycka fel jämfört med svenska folket :lol:
Hege

Inlägg av Hege »

Allt annat än supertrist är vad man kan säga om NORGES bidrag som dom kommer att skicka till Moskva.

Jag tar fram all min norsk-stolthet, och menar på att både EMD och BWO kan slänga sig i väggen.

Sen spelar jag upp den minst två gånger om dagen, bara för att den får mig på så gott humör. :D

Kram, Hege

http://www.youtube.com/watch?v=wtVDRha4 ... re=related
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Det bidde inget vinlotteri för mig igår :( . Jag är inte riktigt kry från förkylingen ännu, och kände igår eftermiddag att nä, jag orkade bara inte.
Så det blev soffhörnan hemma och mello! Inte fy skam, men tjejerna ringde halvvägs in i festivalen och de hade SÅ kul och till på köpet hade jag vunnit. Nåja, vi har lotteri en gång i månaden så snart är det dags igen :wink:

Jag trodde benhårt på BWO och EMD till final. Mollys låt var boring :sleep: och jag kan inte alls förstå varför hon gick vidare...
Reaggelåten var också kul, den blev jag glad av :D :!: Men som sagt, jättesnopen blev jag när inte BWO gick vidare, jag gillar dem!

Och Hege, näe... med all respekt för glädjen norskgutten ger dig, jag tycker inte den låten är speciellt bra :oops: :wink: ...

Smaken är sannerligen som baken :wink:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Hege

Inlägg av Hege »

Smaken är sannerligen som baken
Ja, det är den verkligen! (Som tur är... :wink: )
Jag hade jättesvårt för BWOs låt i år. Men den kanske växer om man hör den flera gånger?

He-he, jag tror stenhårt på min norskgutt! :D :D :D
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Kosackdans och fioler (luftfiol, vad säger Päivi om det ;) ), knätofsrytm med modern musik. Vackra nordiska flickor.
Alexander Rybak(ov) - är han ryss?

Klart det går hem. :D Solklart bättre än den supertråkiga sönderspelade låten från förra året - som lyckades komma 5:a och jag fattade INGET.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men alltså - EMB rules! Gud vilken BRA låt, BRA sång och stämmor, COOL scenshow, totti! Min favvo so far. Jag tror det blir Alcazar, Mums-Mums och EMD som slåss om rösterna i Globen. Jag brukar få rätt. 8)

Molly sjöng med mer pondus än man kan begära av en 16-åring och texten passade just därför perfekt. Vad vet en 16-åring om kärlek EGENTLIGEN? :lol: Det är ju lite rosenskimrande och orealistiskt och gulligt. Precis som texten. Jag tror det var därför det gick hem. Tjejen har utstrålning och röst men i övrigt var det väl inte min kopp te heller. Jag har hemskt svårt för tonårsvibrato. :lol: Fast jag slösade ett par röster på henne för Johans skull och för att inte BWO skulle gå vidare med sin urdåliga låt, haha!

Tänk vilken rutin det krävs för att gå upp och sjunga sången bra en gång till efter att ha blivit så överlyckligt och hjärtinnerligt glad på gränsen till tårar. Ett 16-åringt proffs. :shock:

Jag har aldrig förstått storheten med BWO. Beats me. Pojken är ju lite söt på ett barbieliknande vis men det är allt. Han kan inte röra sig på scenen och han kan inte sjunga, han ligger lite surt HELA tiden, otroligt enerverande. Lägg därtill till en nasal och jobbig ton som får det att krulla sig i öronen på mig. Tyvärr, det går fetbort för mig.

Men EMD! :heart: Jag älskade Erik redan på idoltiden (helt platoniskt, jag lider inte av Ulrikas läggning :wink: ) och han får gärna tjäna ihop lite STIM-pengar när de tjatar hans låt i radion för min del.

Annars är det Christian Walz som går varm här hemma. Bäst just nu. :thumbsup:

Kram Jannika
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

EMD klart bäst, fast jag hade nästan hoppats på att de inte alls skulle ha så bra låt...,
stör mig lite på flickidoler och deras image, men den var ju klart bäst.

Molly jättefin röst, men gillade inte låten.

BWO Tack men nej tack.

Micke Rickfors ok låt, men det såg ut som han hade kastat in handuken, innan tävlingen ens börjat.

velvet: För mycket Barbie stuk över framträdandet, gick inte hem här.

Rigo och The topaz sound feat.Red fox: Nej ånej, inte min smak.

Maja: Helt okej, rätt skön låt.

Sofia: Okej låt, men i melodifestivalsammanhang känner jag mig liiiite patriotisk
kaxiga storebror på 15 vårar :heart: illbattingen på 2 år och 10 månader :heart:
Och så våra "partners in crime" båda 20 månader :heart: :heart:
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Jannika skrev:Men EMD! :heart: Jag älskade Erik redan på idoltiden (helt platoniskt, jag lider inte av Ulrikas läggning :wink: ) och han får gärna tjäna ihop lite STIM-pengar när de tjatar hans låt i radion för min del.

Kram Jannika

:lol:

Här är en till som gillat Erik från när han var med i Idol.Ja,jag gillade Danny oxå måste jag erkänna och var så besviken när han åkte ur Idol.När han sjöng "öppna din dörr" av Tommy Nilsson var det så otroligt bra.Mattias var ganska osynlig i Idol men passar väldigt bra i EMD.
.Att dom sedan gjort både text och musik till melodifestivallåten(vad jag förstod)visar att dom inte bara kan sjunga :wink:

/Kram
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"