Vi vill Vi vill Vi vill!! ...... men

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Nu blev det natt här och ur-trött Becka-mamma ska sova.. Hoppas att ni får en bra natt, och hälsa Trummismamman att hon kommer få en härligt god unge att mysa med imorgon, hon får väl nöja sig med dig nu när Bäbis sover själv :wink:

(Men jag vet hur tungt det är att sakna :cry: )
*kram* gonatt..
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
Trummispappan

Inlägg av Trummispappan »

Gonatt Becka!

Ja!! Mig får hon kramas med när som helst!! Mycket bra idé!! Ska framföra att hon inte är ensam om att sakna men gissar på att hon redan har läst det.
Livia 080531 Kurad vid 8 månader, Isabelle 110225 Standardmodellerad från start
Trummispappan

05:28 Vaknade och struntade fulkomligt i att jag ramsade. Det skulle jag också göra med den blöjan. Byte och besked men ramsan var inget hon brydde sig om. Hon stod upp varje gång jag kom in för att ge besked och en gång hörde jag en duns och då var det bara att gå in. Hon var väldigt förtvvlad och jag var detsamma. Svårt att sova om man ramlar och slår sig. Det kändes som första natten igen och som att lugnet var som bortblåst. Då var det upp till mig att lugna igen buffning x jag vet inte vad och solfjäder om vartannat.
När hon var lite lugnare och skriken kom i omgångar höll jag kvar solfjädern och ramsade för att lugna. Den tar väldigt bra då.

Är detta fel?

Jag ser det som ett sätt att få ramsan att ha en lugnande effekt. Risken är väl att ramsan flyttas in till sängen och bara lugnar där. Vad säger ni?

Jag ramsade ut när hon var väldigt lugn och gav bekräftelse samtidigt
Somnade 06:02

06:12 Skitföbannad! :evil: och alldeles bedrövad. Samma som ovan fast inte lika länge
Somnade 06:25

06:40 Uppe igen. duns igen. Besked och ramsade mig ut nu tog ramsan utanför och hon somnade 06:41

Snälla sov i 20 minuter till nu så att pappa kan samla sig till en glad morgon.

Någonting positivt är att hon sov i nästan 8 timmar.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej!

Vilken fantastisk resa nir gör. TACK för att ni delar med er! :heart:

Väntar nyfiket på rapport från natten...

:wink:

/Fjällmor
Trummispappan

06:51 Vaknade Fick besked och somnade när jag ramsade utanför. Sov igen 06:52

Åtta minuter kvar kom igen nu snuttan.

06:55 Vaken igen och får verktygas till kvart över sju. Då jag kan gå därifrån utan ramsa för att vända och göra "glad" morgon.

Inte kostigt att det är svårt att sova när man har en bula i pannan. Känner mig dum. Kommer att vaddera sängen idag.

Natt 3 klar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

oj!

Vi måste ha skrivit samtidigt!
Någonting positivt är att hon sov i nästan 8 timmar
såklart man ställer frågor då - jag är väl utsövd nu...eller..? :wink:

Du löste situationen, bra tycker jag även om det blev lite tok.
Fortsätt jobba på med målet för ögonen.

:D

/Fjällmor (som också längtar efter lillskrot vid bröstet, fast lillskrot är över året :roll: :lol: )
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

nämmen! :shock: igen! :lol:

:oops:

Spjälskydd är bra - puss på bulan (och krama dig själv)

/Fjällmor
Trummispappan

Har en klump i magen nu. Jag vet inte om det är så bra men om jag hör att hon slår sig igen kommer jag att ta upp henne. Då får kuren backa ett steg, då är det inte vargar vi jagar då har vi ju ont.

Hur allvarligt är det att ta upp?
Blir det från ruta ett igen då?
Trummispappan

Vi måste ha skrivit samtidigt ett par gånger :wink:
Jag har och ska pussa bulan. Hon ler och skrattar nu iallafall.
Kanonfrukost och nu ska det busas och mysas i storsängen.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej!

När gör ni morgon?

Hör du att hon gör sig illa så går du in och bryter. Men ta inte upp förrän hon är lugnad i sängen för det vi inte vill ALLS är att hon förknippar sängen med ledsenhet!
Så lugna i sängen, och ta sedan upp!

Att läggas och väckas ska vara på förälderns initiativ, hon ska känna sig fullständigt trygg med att det är du som har ledningen och att det inte är hon som behöver skrika sig till morgonen. Det tar några dagar / nätter att få den poletten att trilla ner!

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Trummispappan skrev: Vi måste ha skrivit samtidigt ett par gånger :wink:
:wink: :lol: ja herreminje så det kan bli!

/Fjällmor
Trummispappan

Vi gör morgon klockan 07:00. Idag blev det 07:15 pga allt tok. Som du sade, vi vill ju ta initiativet och överraska med en ny härlig dag. Vi vill ju inte att hon ska tas upp för att hon är ledsen.

Jag har lugnat mig lite och du lugnade mig ännu mer just med bulan i pannan. Det känns bättre att jag lugnade henne i sängen istället för att ta upp nu men då ville man ju bara kramas.

Vid läggningen nu på dagsluren fick jag solfjädra ett tag men hon svarade på ramsan och somnade efter 10 minuter och sover nu.

Ha en bra dag ni som stärker trötta själar.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag tycker att du har jobbat toppen! Jag hade hanterat morgonen precis som du, även om jag hade ramsar mig ut, som i boken.
Alla omsomnanden som du faktiskt får bådar gott, och snart nog kan du backa mer!

KLART man måste ta hand om en bula och kramas och blåsa! Men man kan ju kramas i sängen också! :D
Trummispappan

Hon sov en och en halv timme som hon ska och fick glad dag av mamma och mig. Gonatt från mig på ett tag.

En fundering bara som jag frågat om tidigare:

Är det OK att ramsa samtidigt som man solfjädrar då man märker att det har en lugnande effekt? Etablerar man ramsan som lugnande då eller flyttar man in den till sängen?

Jag tycker att den har lugnat och sedan varit effektivare utanför också, men det är kanske temporärt.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Trummispappan skrev:Är det OK att ramsa samtidigt som man solfjädrar då man märker att det har en lugnande effekt? Etablerar man ramsan som lugnande då eller flyttar man in den till sängen?
:idea: Jag tycker du ska koncentera dig på att andas tungt och sakta när du solfjädrar, och när du markerar solfjädern genom att trycka till och är på väg att gå DÅ ramsar du dig ut!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"