Resesäng med andningslarm?!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Sarika

Resesäng med andningslarm?!

Inlägg av Sarika »

Hej
vi ska ut och resa och ha med oss vår resesäng. Nu funkar tydligen inte larmet i en resesäng då botten är hård på ena sidan och mjuk på den andra (har kollat med leverantören). Hur gör man då? Har någon erfarenhet? Nu är Vilma så pass stor snart 7,5 månader och kommer att vara 8 när vi kommer hem igen. Men det är så otroligt tryggt att ha larmet :D, vet inte om jag kommer att kunna koppla av utan det. Vi hade nog tänkt ta bort larmet snart ändå men inte riktigt ännu.......

Någon som har råd, tips, stöd att ge???
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
MarieH

Inlägg av MarieH »

Hej!
Du får ett litet svar av mig, men jag vet att det var någon på det gamla forumet som hade kollat upp resesängar ordentligt, så med lite tur har han/hon hittat hit! :)

Om det är en säng ni lånar (på hotell t.ex), be dem fixa en hård skiva att lägga under madrassen, eller att de införskaffar en riktig spjälis. Andningslarmen funkar inte bra om det inte har ett fast underlag.

I övrigt verkar de klara det mesta, jag har testat med två olika typer av skumgummimadrass på resårbotten respektive hel botten och kör hemma med resårmadrass (typ Dux-madrass) på hel botten.

/Marie
Mamma till två underbara Barnabokstrimmade busungar födda 2004 resp. 2005.

Sporadisk närvaro pga rygg- & nackskada.
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hej,
Vi använde en resesäng, precis med en hård sida och en mjuk, under 3 månader i somras. Gick hur bra som helst. Fick dock göra ett litet litet hål i ena kanten nere för att få ut sladdarna.

Vi hade Techno Medicas hyrlarm och två plattor för pippi-varianten. :D

Ha en underbar resa. :D :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"