Här igen..

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
ajmaja

Här igen..

Inlägg av ajmaja »

Haft en trå här förut, men orkar inte leta upp den.... Den hette nu sak trean sova. O de har hon gjort, tills nu. Fick öroninflammation för 2 veckor sen. Är snart 10 månader o fick nu sin första pencilinkur tyvär. Blev bättre på några dagar, men nu vaknar hon efter några timmar igen och e ledsen på nätterna. Första natten hörde jag att de va ett annat skrik, men nu e jag osäker.... Hur gör man? Har hon ont tycker jag att de e ok att ta upp henne, ge Alvedon/Ipren o nässpray. Men nu e jag osäker på va de e... Ska försöka få läkartid i dag. Va där i tisdags o då tyckte de inte att de skulle behandlas än. Så sov hon bar en natt o så vakna hon nästa efterett par timmar. Någon med öronbarn som har tips?
barn nummer fyra ska sova
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag har ett öronbarn. Men jag förstår inte riktigt, har hon "fastnat" eller sov hon bra när penicillinen bet men dåligt nu igen? Jag blir förvånad över att de sa att de inte ville behandla "än"? Är det konstaterat att den kommit tillbaka? Hur mår hon i övrigt?

Tusen frågor! :D

På Edvard hjälper bara Ipren, men han blir mer slagen av febern än av smärtan. Men en fulldos ipren brukar ge sådant resultat att han sover fint.
Netta

Inlägg av Netta »

Caspers båda storasystrar var öronbarn.

Jag har kört med högläge, böcker under sängbenen, i förkylningstider. När de vaknat på natten och gråtit, så har jag gett full dos Ipren och sen har de sovit på det och vi har sökt läkare nästa dag.

Så kolla upp henne och är det inte öronen så behöver hon kanske liten minikur för att komma på banan igen.
Casper 080603 - kurad december 08
V 940522, A960924
ajmaja

Inlägg av ajmaja »

De va ingen ny inflam. men enligt läkaren kan de känna av de ett tag efteråt. Men nu har hon sovit bra i 4 nätter. MEN i stället börjat vakna tidigare på morgon.

Hennes sömntider ligger så här

19-6.30 natt
8.30-9.15
12.30-14.30

I går vakna hon 5 men fick ingen extra sömn under dagen. La henne 15 minuter tidigare på kvällen för hon va hel färdig. I dag vakna hon 5.30. Försökt o ramsa men hon blir bara arg o gnäller/skriker o bökar runt till jag tar upp henne. E de kanske dax o dra ner på sömnen?
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hej! Jag tycker det ser bra ut jag? Får det bara till en kvart för mycket på schemat. Du kan ju dra ner 2 h luren till 1,5 h om du vill?

Har du infört väckarklocka? Kolsvart rum?
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
ajmaja

Inlägg av ajmaja »

Vakna 5.30 idag igen! :( Tycker dagarna blir så långa.....
På dagarna sover hon hela sin lur. Får ofta väcka henne. Mörkt har vi i rummet. Får väl testa väckarklockan. Min man tyckte jag skulle lägga henne 1 timma senare men de tror jag inte hjälper....
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

Användsök funktionen på tidiga morgnar så kommer du att hitta mängder med matnyttiga saker.

Jag tror inte heller att lägga senare hjälper, men däremot kan du prva lägga upp till 30 min tidigare ett par kvällar, det brukar få en positiv effkt på tidiga morgnar.

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
ajmaja

Inlägg av ajmaja »

I går la jag 19.10, men hon vakna ändå 5.30. Hörde oxå att hon höll på o böka vid 12-1 tiden i natt. Sovit sina pass som hon ska utan protest i dag. Har fått väcka henne. Men hon ligger ju back några timmar nu efter tidigt uppvaknande några dagar.
Funderar på om de e vi föräldrar som stör..... :roll: Funderar på o ge henne eget rum ett tag, men då måste storasyster 3 år sova inne hos oss. Hon e inte kurad.
Kan de sova längre av o bli lagda tidigare eller missförstod jag?
duggan

Inlägg av duggan »

Jo det stämmer, sömn föder sömn så att lägga tidigare kan ha en gynnsam utveckling på morgnarna.

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"