Tina! Era stackare! Hoppas verkligen att det rättar till sig för er snart med alla sjukdomar.
Vi har klarat oss förvånansvärt bra, eller Junior iaf. Jag och Pappan låg ju magsjuka förra veckan men Junior har klarat sig helt. Otroligt egentligen! Den bacillen kanske inte bet på honom, vad vet jag? Han som ändå klättrade upp i sängen och la sig hos mig på dagen när jag låg helt däckad och låg nära och bara var. Så mysigt... Han märkte att mamma inte mådde bra och var så stillsam så, för en gångs skull.
Annars är det verkligen fullt upp här! Junior har blivit en klättrare av rang! Klättrar på backarna i garderoben ett par våningar upp. Upp på skötbordet för att nå saker på översta hyllan. Ja vi råkar ha skötbordet kvar i badrummet även om vi sedan länge bara byter blöjor på golvet. Men skötbordet är praktisk förvaring med hyllorna ändå. Nu senast har han klättrat upp i sin tripp-trapp-stol själv. Puh, man kan inte vända ryggen mot en sekund. Ur badkaret tar han sig lätt, svingar bara över ena benet.
Han försöker klättra i sin säng men har inte lyckats än. Vi har precis som ni Nillan, en säng där man kan dra ner ena sidan så att det blir lägre och lättare att klättra i och ur. Dock har han inte lyckats än som sagt. När den är uppfälld kan han absolut inte klättra i, möjligen ur. Men det har inte hänt än. Jag har blivit noga med leksakerna till ensamleken. Det får inte vara för stora saker som han kan stå på och på så vis klättra över.

Det handlar ju inte om att han vill smita därifrån utan att han vill testa för att se om han kan liksom.
Vi har också spjälskydd i sängen kvar och har inga planer på att ta bort varken sängen eller spjälskyddet. Jag har till och med funderat i banor på att köpa en ny större spjälsäng. Har sett att brio har en ny modell som är lite större än vårat svenska standardmått och som har högre spjälor. Den kan man sedan plocka bort sidorna på och göra om till en juniorsäng. Då finns ju inga standardmått på spjälskydd som passar men det kvittar för jag syr ändå ett eget, precis som jag gjort till den nuvarande sängen. Spjälskyddet behövs ju för ensamleken tänker jag, så att inte grejerna ramlar ur. Sen har jag en liten som rumlar omkring som en tok i sängen när han sover så det är nog vettigt att ha det där.
Kan hålla med om att det börjar bli tröttsamt med vinter nu. Fast vi har iaf snö och minusgrader som hållt i sig ett tag. Bättre det än evig slask och blött ute. Problemet är bara att Junior börjar växa ur sin overall. Hehe...