Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
K-ina

Inlägg av K-ina »

Men gud så gulligt - men inte riktigt sant... Här kacklas det ju jättejättebra utan mig! Jag hinner inte med i ert tempo just nu!

Mest nyfiken är jag på OFFERTRÄD! Jag vill veta mycket mer Päivi bara du har forskat färdigt! Indiska, svenska, fornnordiska, finska... Just ja... Är det inte nått med några gudar i träden i Kalevala????? Har jag fel? Har jag rätt? Har finnen i mig talat? :shock: :?: :-k
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

För kackel krävs ingen K-ina men för komplett kackel. 8)

Suukko! Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

blomman skrev: Mia, hoppas du mår bättre!
Tack blomman, men näe :roll: det snoras och nyses så taket nästan lyfter... och Paula stackarn har fått körtelfeber. Håhåjaja...

Kolla här då vad Alice stolt visar upp:

http://www.sexbarnsmamma.se/10912097?i=26326216
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Sussi

Inlägg av Sussi »

Fiiina Alice :heart: ja, och fin tröja också förstås ;)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Gud vilken söt unge! :heart: Och henne missade jag pga kräk, känns orättvist. :(

Kram Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hon är SÅÅÅ lik mor sin :lol: :wink:

(Vi får fler chanser, Jannika! Utan kräk!)
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Kära surödlevänner, nu har vi smält vårt äventyr i huvudstaden och jag kan bekräfta de gräsliga foglossningarna som gjorde att de nästan fick putta ombord mig på planet. :oops: Skräpet i magen gillade inte att flyga, jösses så den levde rövare i magen och jag kunde bara inte hålla mig för skratt. :lol:

Idag har jag verkligen varit så ooooootroligt duktig. Jag har varit hos tandläkaren och lagat tanden jag bet sönder när jag var i huvudstaden. Det låer kanske inte så märkvärdigt men jag är så fruktansvärt rädd för tandläkare. Men jag överlevde även om jag var svimfärdig och klen resten av dagen. Nu är tanden hel och fin igen och jag behöver inte gå till tandläkaren, som för övrigt är superduktig och så gränslöst rar, igen förräns i september.

Kalas ska alltid firas på lördagar. Fin-fint Ewa, kära vän, att även du nu snappat det. :wink: På söndagar är det vilo-dag och då jobbar jag. 8)

Emil har nu tillfrisknat från sin feber som visade sig vara tredagarsfeber för nu är han ju prickig som en lite påläggskorv. Sigge är fortfarande frisk och vid gott humör. Än så länge har vi ju sluppit influensa och kräksjukor. Kanske är det så att det inte hittar hit till skogen eller så är det för kallt, i morse var det minus 10 grader.

Nu ska jag titta på House medans Father A slipar väggen i hallen där det ska upp tapeter och skåp. Han är duktig han. :heart:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Stilla

Inlägg av Stilla »

Hallå... ropar jag ängsligt ut i cyberrymden... har ni gått och lagt er allihop? Här sitter jag och känner mig ensammast i världen. Imorgon ska vi förhoppningsvis åka till barnens farfar, flyga ska vi. Och ikväll hade mannen ont i huvet och tog en ibumetin. Han har tagit 200 mg förut, och det har gått bra, men detta var en 400 mg. Och så fick han nässelutslag. Och det började klia i munnen. Så vi ringde sjukvårdsupplysningen, som rådde oss att ringa ambulansen. Så nu är mannen på sjukhuset och jag är ensammast i hela världen... Han SMS:ade nyss att han mår bra, hade fått nåt cortison i ambulansen, men han har inte träffat doktorn än. Hoppas doktorn också tycker att han mår bra... Buäää jag vill att han ska komma hem NU! Och inte kan jag ringa och prata av mig med nån, vill ju inte skrämma upp folk... fast er skrämmer jag ju upp, haha, om ni inte har gått och lagt er...
Inte nån idé att gå och lägga sig, skulle ändå inte kunna sova...
Hoppas vi kommer iväg imorgon...
Djupa bedrövade suckar
Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Håller tummar för att ni kommer iväg imorrn. :heart:
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Stilla

Inlägg av Stilla »

Tack! Så här dags brukar jag sova - vad skönt det känns att nån mer var vaken!
:D
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Borde också sova. Är hos mamma och ska köra hem med barna imorrn 2,5 timma. Surfar med mobilen, så det blir korta inlägg med T9.
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Stilla

Inlägg av Stilla »

Önskar jag visste när han skulle ringa... om det är nån idé att försöka lägga sig en stund... eller om jag måste försöka boka om flyget... om det överhuvudtaget går... vi har verkligen inte råd att låta det "brinna inne" för att flyga är feruketansvärt dyrt...
Fler suckar...
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men hu då Stilla! :shock: Hoppas din karl blir frisk i tid och att ni får en rolig resa.

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jaha, det var ett raskt avverkat hälsosamtal. Det blev inte många riskpoäng där inte. Ja, 5 gick inte att undvika, de fick jag för att jag var över 40 gu'bevars! :lol: Hela nio dagar. En poäng för att jag inte motionerade som tanten tyckte att jag borde.

-Motionerar du minst 30 minuter med pulshöjning?

-Nja, jag promenerar minst en timme per dag men jag går ju i barnens takt.

-Jaha, det blir ju inga poäng på det förstås. Du borde ju ordna lite egentid, du som har så många barn och allt, sa tanten.

-Jag har massor av egentid, sa jag, men då gör jag andra saker.

-Jaha? Du borde gå på friskis&svettis eller nåt för att få till rätt sorts motion.

-Men det vill jag inte. Sa jag.

Och där dog den diskussionen, haha! :lol: Jag tror jag väljer att leva lite on the edge och behåller mina riskpoäng som en påminnelse om att vi alla är dödliga. O:) :wink:

Kram på er! :heart: Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Underbart, Jannika! Du ska väl ändå inte studsa på friskis&svettis... du ska skutta i skogen i gummistövlar, du :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"