Help! 2år & 8mån(stbror t 8mån) vaknar vid 5-tiden o skr

liv

Inlägg av liv »

Hej :D

Igår kväll gick det som förut med läggningen och sedan SOV han till 6.08 :sleep: . Då kom han upp o jag mötte honom utanför rummet (jag sov ganska hårt :wink: ). Då hade han vilat färdigt o skulle på toaletten o rensa öronen :roll: .
Framhärdade att det fortfarande var natt o att vi sover/vilar tills lampan tänds [-X . Ska du lägga dig själv osv..... Fick bära in honom ett par ggr med protester, men tillslut stannade han kvar i sängen.
Kom sedan viskandes upp "Kom mamma jag ska visa dig lampan, GODMORGON :!: "

Tösen vaknade till 5.50 o då ramsade pappa - hon somnade o sov :sleep: till 7.00 GODMORGON :!:

BRA VA :?: :thumbsup: \:D/

Hoppas att det håller i sig i natt oxå :!:

Läggningen av grabben gick som förut, dvs han kommer upp igen o denna gången fanns det lejon på rummet. Jag sa att det finns inga lejon på rummet ska du gå o lägga dig själv osv. Han går efter kort övervägande o i skrivade stund har han ej varit uppe ngt mer. [-o< .

:heart: :heart: :heart: - liga hälsningar till er alla, särskilt idag på alla :heart: -ans dag :!: :!:
Mamma till en underbar gosse :heart: född 060516
och en underbar tös :heart: född 080605.
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

:heart: till dig också och tack för den glädjande rapporten! :D
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
miniz

Inlägg av miniz »

:thumbsup:

Det är väl klart att man maste rensa öronen pa morgonkvisten :lol:

Bra jobbat! Alla fyra!
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
liv

Inlägg av liv »

Hej :D

Natten gick bra.
Han kom upp 6.44 två ggr, dvs 10 min innan MORGON. Andra ggn låg han kvar tills lampan tändes.

Tösen vaknade vid 6-tiden o pappa ramsade två ggr vilket hon inte tog - solfjädrade men då blev det protester varpå han fick buffa i ca 30 min innan hon kom till ro. Sedan sov hon till 7 Godmorgon.

MVH Liv
miniz

Inlägg av miniz »

:D

Vad bra! Tack för att du berättar!
fem älsklingar
liv

Inlägg av liv »

:lol: :lol: :lol: :lol:

I natt sov han hea natten :!: :!: :!:

Läggningen gick som förut, dvs han kommer upp direkt en gång efter läggning mitt i ramsan o har vilat färdigt, men lägger sig igen efter lite "övertalning"

Tösen tog ramsan vid 6-tiden o somnade om :!:

:thumbsup:
miniz

Inlägg av miniz »

\:D/ :thumbsup:
fem älsklingar
liv

Inlägg av liv »

Är en sväng på jobbet o skriver då vi inte har tillgång till uppkoppling hemma än.

Hej!
Nästan hela första veckan i nya huset med båda barnene i eget gemensamt barnrum gick jättebra, men nu i tre nätter har grabben sprungit upp o vilat färdigt ett par ggr per natt (men inte i samma omfattning som tidigare).
För hoppningsvis har detta att göra med allt som är nytt. Vi märker att han är orolig o undrar om vi skall bo här o han vill inte detta. Han vill bo där vi bodde förut o han frågar väldigt mycket om vi skall flytta igen osv.

Han har påverkats en hel del av flytten, men det lägger sig väl så småningom.

Annars har sammanslagningen gått förvånandsvärt bra. Hon vaknar dock en timme innan morgon o babblar en timmes tid, trots timer på lampan och pangramsa vid första ljud.
miniz

Inlägg av miniz »

Hej och tack för rapport! Jag har tänkt pa er och flyttningen och bökiga nätter.

Bra att det gar ok. Han flyttar nog snart in med hela sig och rummet och huset blir helt hans ocksa.

Kanske det är en sadan tre darliga tre goda nätter period. Sa ni far bara jobba pa som innan och ha sa lite spring som möjligt...

Kram
fem älsklingar
liv

Inlägg av liv »

Hej igen!
Nu har det trasslat till sig ordentligt.
Har egentligen aldrig blivit bra.
Grabben har fortsatt att springa upp 5-10ggr/ kvällsläggning o slutar inte förrän man blir riktigt heligt :twisted: förbannad, dumpar honom i sängen o ryter mellan tänderna att nu ligger du still o vilar o slutar med dessa dumheterna att springa upp, vi ses när lampantänds etc.

Från början la vi han o lillasyster samtidigt, men hans spring gjorde att hon inte kunde somna. Därmed började vi lägga henne tidigare, hon somnade o ibland har hon klarat av att sova trots hans rännande.
Men nu går det inte längre - hon vaknar o skriker o blir helt otröstlig (undrar varför mamma/pappa argt rusar in o välter/föser storebror i säng gång på gång) får solfjädras till sömns, vilket kan ta ett tag då hon sovit en stund. Sedan kan han fortsätta att springa uppigen o givet väcka henne igen o så är det igång igen.....

Igår var det en sådan gång o vi bestämde oss för att nu får det vara nog. Så ikväll drog jag bort lite leksaker i lekrummet o deklarerade för grabben att här får du sova i din säng om du fortsätter springa upp. Info om detta vid tandborstningen.

Vid läggningen frågade han om han verkligen skulle sova i samma rum som lillasyster. Ja, om du kan ligga kvar i sängen, annars får du inte sova med lillasyster mer. När han sprang upp första gången o väckte henne bar vi ut sängen o förklarade att han nu inte fick sova med hane mer. Han köpte det rätt av, utan besvikelse, men fortsatte att springa upp ca 10 ggr till från sängen i det nya rummet. Tills jag lackade ur och tryckte ner honom i sängen o väste att nu får det vara sut på dessa dumheterna, nu ligger du kvar i sängen o vilar tills det blir morgon (där finns det nu ingen lampa som tänds vid MORGON)

Vad gör vi för fel, ska det inte gå att ha dem i samma sovrum?
Hur gör man då han väcker henne hela tiden o hon blir helt förkrossad o har jättesvårt för att somna? Tycker synd om henne som klarar av att somna fint från början.

MVH Liv
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Hej Liv!

Attans vilken frågvis gosse ni har :o

Det jag direkt undrar över, är varför du inte lackar ur och blir heligt förbannad redan första gången han kommer ur sängen? Inte behöver du väl vänta tills han har gjort det 10 gånger!? Det är ju inte tillåtet att kliva ur sängen en endaste gång efter läggning, och jag är rätt säker på att gossen hoppar ur och hoppar ur bara för att han väntar på det där klockrena beskedet han anse sig få när du blir heligt förbannad. DÅ först är han övertalad, då först tycks han få det svar han söker.

Mitt råd är alltså att låtsas som om det var 10:e gången han kommer ur sängen redan den första, och agera därefter. Här krävs raka rör och krokiga bananer :!: :lol:

Och så tycker jag att ni kör denna lilla kur i det separata rummet, för jag håller med om att det är lite synd om lillasyster som blir så störd och ledsen :(

Rapportera gärna!
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
miniz

Inlägg av miniz »

Sagalinda skrev: Mitt råd är alltså att låtsas som om det var 10:e gången han kommer ur sängen redan den första, och agera därefter.
Tänkte jag med! :lol:

Lycka till!
fem älsklingar
liv

Inlägg av liv »

Hej o tack för tipsen :!:

Pappa nattade igår.
Grabben uttryckte att han väldigt gärna ville lägga sig i samma rum som lillasystern(yes!), men pappa förklarade varför inte (för att han springer upp o väcker då lillasyster).

Vid första upprusningen gick pappa in o påminde honom väldigt bestämt om att han skulle ju inte springa upp om han nu skulle få sova hos lillasystern så småningom. Han blev spak o sprang inte mer den kvällen :D

Skall fortsätta på samma vis i kväll så får vi se......
liv

Inlägg av liv »

Hej!

Igår blev han förkyld o hade feber o sov 1,5 timme på dagen (har börjat försöka ta bort dagsluren,men ibland slocknar han en stund på eftermiddagen).

Läggningen gick bra, men han sprang upp på en gång. Jag rusade in o lackade ur, tryckte ner i sängen o var heligt förbannad. Detta tog icke över huvudtaget. Gjorde detta ca 8-9 ggr sedan fick pappa ta över, varpå han sprang ca lika många ggr till innan han gav sig.

Sömnen på dagen ställde väl till det, men han var febrig o trött/snorig o gick ej att hålla vaken.

Idag har han ännu ej sovit ngt, så vi får väl se hur det går i kväll.
liv

Inlägg av liv »

I går la pappa honom o han sprang upp ca tre ggr.
Pappa var bestämd o sa att han måste visa att han kan ligga kvar i sängen o vila, om han skall få komma in o sova i lillsyrrans rum igen (vilket han vill).

Får se hur det går för mig nästa gång jag skall lägga honom.
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"