Vad trött man kan bli på bvc

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Vad trött man kan bli på bvc

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

När jag kontaktade dem för sömnproblem och sa att jag för tillfället jobbade med AW metod så fnös de åt mig och tyckte att jag i stort sett var tokig. Idag kom en broschyr hem ifrån rådgivningen om att hantera barns sömn........ och gissa vad :?: :!:
Det var som att läsa AW´s Barnaboken.... i lite omarbetad version
hör här ett sammandrag av kompendiet

"
Hur man lär barn somna själv på kvällen

steg 1

* sitt i dörröppningen (utanför barnets rum)
* Gör det du själv vill... (sticka, läs eller sy)
* lägg tillbaka barnet om det springer upp
* bli inte arg
* Avvisa kontakt försök, ge bara en bekräftelse på att du är kvar, var sedan tyst
*Sitt still tills barnet somnat första kvällarna

Steg två

* gör små utflykter från stolen, längre för var kväll tills barnet hunnit somna

Steg 3
* barnet somnar ensam "

Jag visste inte vart jag skulle ta vägen när jag läste, för där har jag suttit och fått höra hur korkad jag varit som lyssnade på en sådan människa som AW, och så ger de mig rådet som jag redan utövade #-o

Jaja det ska bli roligt att berätta för dem att de lär ut AW´s metod utan att de vet om det :D :lol: :D :lol:
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Anna m. Alva och Elsa
Kontakt:

Eckerbergs metod för barn över 18 månader

Inlägg av Anna m. Alva och Elsa »

Hej hej! :lol:

Jepp, den är väldigt lik AWs. Jag testade detta på min tvååring för ett par månader sedan och nu somnar och sover hon som en dröm.
Jag hade inte läst varken Aw eller Eckerberg innan men tyckte att detta lät förnuftigt.
Däremot förespråkar han genom bvc 5min metoden för de mindre och det kan ju diskuteras hur bra det är [-(
Mamma till Alva 021220 och Elsa 040824
P?b?rjade kuren 041214. Hasade mig upp ur vagntr?sket 041221:)
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Ja, när vi var där i måndags och jag inte längre kunde hålla mig (nio månaders tystnad) och sa att vi kört Anna Wahlgrens SHN-kuren, så sa hon lite smått överlägset: "Jaha, och vad går den ut på då? Det finns ju så många olika metoder..." Jag gick inte så närma in på det, men det jag sa om t ex rutiner och så, började hon direkt mässa om hur viktigt det var och det tycker alla barn om, och man kan ju bada och sen läsa en saga och så... blablabla... Och så kändes det ju för henne som om det var HON som gett oss de goda råden. :roll: Och då visste hon ändå att Saga sov hela natten, och hon blev till och med förvånad... :!: :roll: Så nog vet vi vad vi gör redan :wink:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"