nattslurk

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
AnnaPanna

nattslurk

Inlägg av AnnaPanna »

Är det någon som ger mjölkersättning alt. ammar som nattslurk till 9-månader eller äldre? Vi gav tidigare välling men det vill hon inte längre ha. Mjölkersättning är ju lite tunnare, inte lika mättande.??? Är rädd att hon inte ska "stå sig". :? JAg skulle helst vilja ge något med mycket vätska, då det fortfarande är över 30 grader varmt här. 8)
Mamma till Amanda född 041121 och Hilda 070623
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!
Ersättningen är inte lika mättande som vällingen.
Du kanske kan blanda 50/50 ersättning/välling och på så vis vänja henne vid smaken. Kör annars på med ersättning, men ge mer i mängd, huvudsaken är ju vätskan i värmen.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Amalia

Inlägg av Amalia »

Dom nätter som har varit varma i sommar har vår lilla (snart 2 år) ammats på natten. Det verkade som om hon ville ha vätska pga värmen, succesivt bytte vi ut mot vatten istället. Men hon är ju så pass stor att hon helt klart klarar sig utan mat på natten.
Men förra sommaren då hon var ca 8-9 månader genomförde jag shn.kuren och var jättetrött på att nattamma. Hon klarade sig galant utan mat på natten, insåg då att det handlade om vanor. Hon var "programmerad" att vakna med jämna mellanrum och då vilja ha bröstet.
Vi har aldrig gett ersättning eller välling, utan när hon var i din ålder åt hon vanlig kvällsmat med oss sedan fick hon ett "mål" bröstmjölk. Som sagt det det verkade mätta henne.
Om du vill ge något för törsten/värmen tycker jag att vatten eller amning är bästa alternativen.
Jag tror på amning så mitt råd är att fortsätt om du vill och kan!
Mamma till 2 flickor.
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"