Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

:D Dundergrattis Bluna till körkortet!! Hoppas du känner dig jättestolt nu! Kalasbra!

Här har det bakats kanelbullar, både igår och idag...igår la vi i VITPEPPAR i stället för kardemumma...vet ni att jag vaknade i natt och kom på, jävlar, bullarna blev tokiga, jag måste baka nya...shiiiit. Sagt o gjort, jag o Caesar stod i köket, mjöliga och vackra och bakade idag, o jäklar vilken köksmästare han ÄR. Jag blir impad. Han är inte 3 år än, men står där o kavlar, smetar på smör o kanel, rullar och skär, som att han inte gjort nåt annat! Det är en sån lycka att ha en sån fin medhjälpare. Dagens bullar blev fina, det blev de igår med, o gick att äta, lite konstig eftersmak bara (!!).

J är sjuk och somnade på 5 röda. Feber. Stackarn. Hoppas han känner sig piggare i morrn.
Ska till frissan i morrn och klippa mig OCH göra slingor, slår på stort.
Nån annan som unnat sig nåt?

Bad maken köpa med sig vin, när han for från jobbet, o hem kom han med två flaskor, KRAV-vin...sånt gillar vi. Då ska ni veta att jag inte tvingat honom till KRAV utan det valde han själv, han som stod o sa att Krav var skit, för nån månad sen...sakta men säkert så!
Så nu blir det strax lite rödtjut och pusta ut!

Varm kram från ett grått Gotland

Än en gång Bluna, grattis! :wink:
Krümel

Inlägg av Krümel »

Grattis till körkortet Bluna! Det tar ju ett tag att känna sig helt bekväm med körandet efter att man får börja köra själv men sen är det en fantastisk frihet att bara kunna ta bilen och köra iväg!

Känner igen det där med stortäcke och sparkande barn, Tinis! Någon enstaka gång om Lovisa är sjuk eller vaknat av någon mardröm, har hon fått komma till oss, men det är nog bara en enda gång när hon hade hög feber som hon har stannat! Både hon och vi kan nog tycka att tanken att sova tillsammans är lite mysig, men sen när det kommer till kritan så är det ju inte det. :? Man vill bara sova! Och det vill ju hon också, så det tar kanske högst en kvart så är det dags att bära tillbaka henne till sin egen säng. :lol:
Det är nog som du säger, det är så självklart för barnen att det är skönt att sova i sin egen säng så något enstaka undantag gör inget.

Hm, ska nog också ta och baka bullar imorgon, men utan vitpeppar då. Jag fick en helt underbar Kitchen aid i julklapp så den måste ju utnyttjas! Lovisa är också en bra hjälp men Hannes är det värre med än så länge... Sist hackade han sönder den utkavlade degen och bullarna blev inte så värst snygga. Han får nog bara vara med vid degblandandet tror jag, så gör vi resten sen när han sover.

Men innan det ska vi ut på isen och titta på några av våra scouter som ska bada isvak. Det är Runndagarna och en hel massa aktiviteter ute på isen. Mannen (övergår till att kalla honom D nu, är ju rätt oanonym nu genom bloggen iallafall) är förkyld, så det blir ingen isvak för honom. Men han har redan gjort det två gånger i år så det gör inget.... Själv skulle jag inte drömma om att hoppa i frivilligt. Är för feg och bekväm.
Skulle ni hoppa i en isvak frivilligt?

Gotlandsmamma: Åh, jag vill också klippa mig och göra slingor. Färgade miljövänliga slingor sist och de höll inte särskilt bra tyvärr. Nej, nu måste det nog till lite blekning om det ska ta nåt!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Krümel

Inlägg av Krümel »

Förresten, vad bra med Krav-vin! D var också och handlade (men inte vin för det har vi ett lager av) och kom hem med chips utan tillsatser iallafall. Jag hade beställt choklad och den blev rättvisemärkt. Bra!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Tack tack... :heart:

Körde ju till jobbet idag och det gick bra, men hem i rusningstrafik var nervöst! 8-[ Kan tänka mig att det tar ett tag innan man känner sig van. :roll:

Apropå att unna sig något. Jag ska på ansiktsbehandling i morgon (födelsedagspresent) och sen ska jag banne mig kosta på mig färg och klippning för håret sen också! :D

Vitpepparbullar... :lol:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
kiki

Inlägg av kiki »

Vilka BRAIGA män ni har, min börjar också bli bättre för varje dag :lol:

Isvak :shock: aldrig i livet 8)

Grattis Bluna, jag kommer ihåg när jag tog körkort, för 23 år sen :lol: då flyttade jag till Australien en vecka senare :shock: och där kör dom på fel sida av vägen :roll: :roll: det var inte kul, men efter en vecka var det lugnt.

Gottis, du är för kul, vitpepparbullar, gott :?

och sova i samma säng, där gäller ju, en gång ingen gång :lol: :wink: jag hade Felix i sängen till och från i många år, provade det mesta, allt från en liten liten 90 säng där han inte fick plats till nya fina sängar till honom, men han hamnade hos mig ibland ändå :oops: När jag vid något tillfälle hade en kortvarig relation som ju ville sova i min säng :oops: fick jag bädda på golvet åt honom :roll: inte läste jag BB så mycket då :shock: (alltså jag bäddade på golvet åt Felix)

Nu sitter jag här och maken springer runt och letar skivor, han ska spela på en 50-års fest i morgon och det tar en väldig tid att fixa ljudanläggningen och reka igenom alla skivor. Men han tycker det är kul så jag ramsar honom bara.

Just det,,, jag var hos frissan i tisdags :oops: det blev jätte kort och dessutom hade jag strax innan färgat ögonbrynen så jag såg helt galen ut i flera dagar. Nu längtar jag framåt ett par veckor så stubben växt ut lite.

Kram på er brudar
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Hej!
Isvak? Nix! Aldrig i livet! När jag var liten var det varje sportlov demonstration av hur man tar sig upp ur en vak, minns hur vi stod och huttrade och tittade på, fascinerat skräckslagna...

Klippa håret skulle jag också behöva :roll: men det är det där med att hitta en frissa man gillar, det har inte jag gjort sen vi flyttade för några år sen. Känner mig bara jättegammal när jag sitter där i stolen och nån ung snygg välvårdad typ grejar med min kalufs... Kanske får leta på nån gammal tant-frisör så jag kan känna mig lite "ungdomlig" (40-årskris? Inte då!) Fast då kanske man ännu mer ser ut som en tant efteråt...

Vin vore gott, har inget hemma... Jäst har jag, inte till att göra vin, dock :lol: men hade tänkt baka semmelbullar. Inte med peppar... :lol:
Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Halloj!

Taskig lördag här. Två barn som varit vrål-magsjuka men nu är pigga. Maken ligger på soffan och är hängig, men det blir inget av det. Själv kämpar jag på med en gammal förkylning som nu har satt sig i bihålorna. Har ONT och det täpper igen i näsan hela tiden. :( Jag KAN bara inte kräkas också i det här, eller hur?! :wink: :D

På tal om bullar så bakade vi semlor i torsdags, jag och barnen. Kort därefter började storkillen kräkas. Hmmmm vad tror ni om dom bullarna? Hade kanske behövt lite vitpeppar i, hahah! :lol:

På tal om att vårda sig lite så har maken och jag fixat barnvakt nästa helg och ska iväg på hotell. Det är en massa Eurobonus-poäng som ska anvädas, eftersom mannen reser endel i jobbet. Som jag längtar!!! Vi tror det bli Stockholm, faktiskt... :D

Jag är faktiskt jätteful för tillfället. Oklippt, orakad :oops: 8), osminkad, opiffad, omotiverad och alla andra -o man kan komma på. Måste nog göra en liten raid inför helgen. Bara dessa bihålor ger sig....

Tack och lov för film när familjen är sjuk. Nu har vi alla suttit uppkrupna i soffan och tittat på Ice Age. Den var ju jätte-snyftig! Bra för bihålorna säkert. När tigern nästan dog där i slutet...buhu.... :cry: :lol:

Isvak tycker jag låter hemskt men lite lockande faktiskt. En riktigt kall dusch eller ett kallt sommarbad är hur uppfräschande som helst ju, så jag kan förstå dom som kastar sig i en vak också.

Nu ska jag gå och handla godis. NÅGOT kul ska man väl ha idag va? Melodifestival är det också....

Kramar till er alla!
Gotlandsmamma

Hallå!

Ja, det är inte lätt att hitta en bra frissa, men jag kände mig jättenöjd igår, med min nya frissa, som jobbat i Sthlm innan, hon var 38 år och erfaren, kunde sin sak, mogen kvinna!! Det blev jättefint o det var härligt med slingor.

Vi var på revy igår, jag o maken o det var okej, för att vara Gotland som min kära man sa...kul att göra nåt tillsammans ibland. Låter skoj med en tripp till storstan Tinis!

Isvak. Herreminje. När jag läste på Idrottshögskolan var isvak obligatoriskt. Vi åkte långfärdsskridskor, en bra bit, till en vak, där vi skulle ramla i, ta oss upp ur vaken, ta av oss kläderna och byta om...på isen. Sen skulle vi ta oss tillbaka på skridskorna, utan mat i magen och rätt skärrad var jag...och då svimmade jag på isen, för jag var så utmattad...jag kommer ALDRIG mer åka långfärdsskridskor eller plurra i isen. ALDRIG. Men det är lite kul att man faktiskt hoppade i...ha ha!

Barnen är hos svärisarna. Jag tänkte åka till Visbys strandpromenad o promenera trots grådasset. Känner att jag behöver frisk luft. Sen blir det en sväng till Ica maxi och handla maskindiskmedel o annat nödvändigt.

Må gott o ta hand om er, friska som krassliga! :heart:

Varma kramar!

Du är jättesnygg i riktigt kort kiki! :D
Gotlandsmamma

Å, det var sååå skönt att promenera längs med havet. Sen gick jag o en god vän till Visbys creperi och åt supergod crepe med chevre, honung o ruccola, samt cafe latte. Mums.
Jättefint ställe. Måste om ni kommer till kobben.
http://www.creperielogi.se/

Uppmaning till Tinis:
Nu när du åker till Stockholm tycker iaf jag, att DU ska unna dig en skön massage, ansiktsbehandling el liknande, på antingen Sturebadet eller Centralbadet, och bubbla i bubbelbad, njuta...du som håller kurser o föredrag, ger o ger o ger...till alla andra, nu får du faktiskt ge till dig själv. Så det så. Punkt slut. :wink: :roll:

Solen anas ute. Ska förbereda lite köttbullerullning. Inväntar grabb-gänget!
Njuter av friden än så länge. Sen är det activity...och trotsgnäll...jammi! :shock:

/L.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Japp, Gottis. Här ska njutas big time. Just några timmars SPA har vi tänkt oss. Och så äta gott på kvällen.

Tips för oss icke-Stockholmare?

Bara jag nu blir pigg och orkar med den massiva romantiken som ska uppbådas! :wink: :lol:
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Heeej mina Hjärtan!

Long time sen jag var här. Känner mig smått återuppstånden från de döda :lol: men ni känner mig vid det här laget.. *ehm*!

Så, vad har hänt sen sist. Jag skulle vilja säga att jag nog på sätt och vis har återkommit, eller återuppstått.
:arrow: Gravidillamåendet höll i sig till v.20 ungefär
:arrow: Efter att den försvann entrade en enorm ångest som sopade banan med mig. Underbara MVC remiterade mig till kurator och tillsammans har vi styrt upp kosan och jag har återfått mina färger och anda
:arrow: Jag hade några lugna veckor sen kom kackafoglossningen som ändå känns ok, bara jag slipper illamåendet from hell
:arrow: Min mamma gick bort runt Lucia, många känslor sattes i gungning i mig. En del sanningar att se
:arrow: Jag har påbörjat ett Onkogenetiskt test för att utröna om jag bär på bröstcancergener. Känns jäkligt skrajset nu när jag skall på 1a möte nästa vecka
:arrow: Jag har blivit sjukskriven pga onda sammandragningar, läkarna blev oroliga att jag plötsligt föder för tidigt. Själv tycker jag att de överdriver men jag får väl inse att DE vet bättre än Duktiga Jag Som Alltid Skall Prestera

Det var de stora dragen, sen har det varit en del smågrejer så som sjukdomar, förkylningar, virus, baciller etc etc som hör vintern till och spice'ar upp ens tillvaro.
Jag ser ändå ljuset i slutet av tunneln, jag är STOR som ett HUS (vi snackar ett stort hus *s*) och räknar neråt i veckorna. Snart kommer Smulan :heart:

Jag skall ta mig tid och skumma bakåt för att se hur det är med er alla. Jag har inte varit inloggad här alls på flera flera månader, jag har tänkt på er under hela tiden ändå. Så det så!

Kram till tusen på er!
kiki

Inlägg av kiki »

Hej vännen :lol:

Vi kan kackla här.

:shock: Vilken resa du har haft, men du glömde att sina vänner kan man ha nytta av när det stormar :lol: kom ihåg det nästa gång :thumbsup: :thumbsup:

Men vad nära det är nu då, tills du är tvåbarnsmamma, exakt hur länge?

Den där undersökningen om bröstcancer är det för att din mamma dog av bröstcancer? Själv ska jag på mammografi om nån vecka, för första gången, det känns bra.

Nu vill storsonen ha min uppmärksamhet, vi hörs.

Varma Kramar
och härligt att ha dig tillbaka
Kristina

Social delaktighet
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Kiki, kära du! Nog visste jag att ni fanns här hela tiden, jag ´bara inte fann ork/lust/energi/entusiasm att ens visa mig. Och eftersom jag ju vet att ni finns här så återvänder jag ju nu :heart:!

Mamma gick bort i lugn- och magcancer. bc:n hade hon -94. Sen har gick min mormor + moster bort i det, farmor i lungcancer så det kändes en del puckat att inte kolla (för egen del alltså, hur andra gör lägger jag ingen värdering i) nu när det går att göra det.

Smulan är beräknad till 2a april och enligt UL (v19) så ÄR det en Smula, så ni alla som gissade på det hade rätt :wink:

Men du bejb, nu har jag "ledigt" till den 22a. En date i Täby C skall vi ändå hinna få till?
Vad sägs? Fundera och återkom!

-Och jag är säker på att din mammografi kommer att gå alla tiders :thumbsup: Är det rutin eller har du själv sett till att få det gjort?

Kraaaaam!
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Mamma gick bort i lung- och magcancer. bc:n hade hon -94. Sen har gick min mormor + moster bort i det,
:arrow: Förtydligar; mormor och moster gick bort i bc. Farmor i lungcancer.
kiki

Inlägg av kiki »

Men vad händer efter den 22a? Jag är bokad hela nästa vecka, går på kurs :lol: men sen veckan efter ska på torsdag den 26 ska vi ha en stockholmsträff i vaxholm :lol: :lol: :lol: :lol: då måste du komma LOVA, vi ska vara hos Torsmamma, kolla in stockholmstråden.

Jäklar vad cancer ni har haft :cry: supersmart med det där testet tycker jag, skulle jag med ha gjort om jag låg i riskzon. Min mammografi är den man blir kallad till, det ska bli spännande och se hur dom ska kunna klämma in dom här små brösten i apparaten :wink:

Kramar Kristina

Social delaktighet
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"