Hej
I natt gick det bättre

.
Jag rusade upp och mötte honom på vägen ut. Vid tröskeln hukade ja mig o frågade om han ville gå o lägga sig själv eller om jag skulle hjälpa.
Ett antal ggr hjälpte jag tills han insåg att jag inte inväntade att han skulle gå själv. Det blev protester, men inte så stora o han fattade rätt snart.
Var upp vid 1-tiden, sedan vid 3 o vid 6.30. Men han accepterade fortare
Jag har undanhållit en uppgift

.
Innan allt detta började hade han ett antal torra nätter o ville inte ha blöjan dagtid emellanåt. Vi hängde på med att låta honom vara utan då han ville o visst det hände olyckor hela tiden, men vi brydde oss inte om att ens komentera det, utan uppmuntrade när det kom i pottan/toan.
I o med detta tog vi bort spjälsidan på sängen o monterade en rejält hög planka för att han inte skulle kunna rulla ur men ta sig upp om han skulle behöva gå på pottan tidigare på morgon. Hade planer på att ställa in pottan på rummet o visa/träna på hur han skulle göra, men vi kom aldrig dit innan detta tog skruv.
Inser nu att detta inte var ett smart drag

, men det är nu lite sent att återgå till det gamla med spjälorna. Han tycker det är väldigt roligt o skönt att själv kunna lägga sig i sängen o "läsa", lyssna på band. Nu har han backat helt med att vilja vara utan blöja o vi har sagt varken bu elle bä till honom. Antar att han kommer att bli torr då han är redo.( Pappa har tagit med sig honom på toaletten o visat hur vi killar gör etc).
Därav hinner han upp fortare än jag hinner vakna o hinna före honom till dörren o att ramsa funkar inte då han inte gör några ljud ifrån sig innan han smyger/rusar upp o sedan blir han bara frustrerad o arg när jag ramsar.
De ggr han har gått o lagt sig själv efter frågan om han skall ha hjälp eller inte o jag då har ramsat; då rusar han upp igen när han hör mig ramsa.
Ramsar jag inte ligger han kvar (tills nästa upprusning). Känns inte som om att ramsan är något som gör ngn nytta längre.
Att sitta på en stol på vakt utanför, hur skall jag kunna hålla mig vaken, o sedan orka med dagarna efter?
Hoppas att det löser sig med tydliga svar vid tröskeln. 16/2 börjar vi flytta till hus o då får vi se om det tar skruv med ytterligare frågor från dem båda eller hur det går.

Om de skall få dela rum, ska de få göra det från natt 1 eller skall vi kura dem till hela nätter innan vi för i hop dem. Vid lägenhetsvisningarna flyttade vi in tösens säng på hans rum för att det skulle se bättre ut i vårt sovrum. Han var väldigt irriterad/orolig

över att hennes säng skulle stå på HANS rum o skulle flyttas ut så fort det bara gick. Hur han terar man detta, så fall
Skall prova att säga som du tipsade om att jag genast hjälper tillbaka om han inte går NU.
Tack "Edvin" jag följer din tråd också då det är liknande problematik