Vilgot sover inte på natten

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Hej, nu närmar ni er ju 3 mån gränsen och då är det aboslut dags för ett spikat schema. Hur har du tänkt att det skall se ut?

Ang. maten, jag hade matat båda brösten i ett svep nu. Ingen rap emellan. Bryt gärna precis innan han själv bryter och ta andra bröstet. En 3 mån kan absolut tömma ett bröst på 10 min, men mätt hade jag nog tänkt att han bör bli på 2 bröst. Fast det finns visst de som klarar på 1.

Nu bör ni ha MINST 8 timmars natt och har du inte det är det dags att buffa/vagna bort dessa. Man äter på dagen och sover på natten är meddelandet. Så sikta nu på målet och strama upp det hela lite.

Har du alla förkylningstips? Lök,höja huvudändan osv...

Och du, inte ge förutsättningar vad det gäller mat. Vänligt trugande vill vi se! :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sidda75
Inlägg: 220
Blev medlem: mån 30 okt 2006, 19:49

Inlägg av Sidda75 »

Nu har vi varit på akuten med Vilgot och han har troligen RS-virus. Läkaren sa att han måste sitta upp i 45 grader och sova i tex bilbarnstolen. Hur ska detta gå till för en magsovare:shock: Har fakitskt lagt han på mage ialla fall. Enligt läkaren var det viktigt att han satt i flera nätter tills han blir bra igen men kan han verkligen sova så och kan det vara bra för ryggen :?
Mamma till Alice 060928 :heart:
Vilgot 081121 :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

HÖJ huvudändan på sängen REJÄLT! Den kan fungera. Hoppas vi har någon annan som kan hjälpa till med fler tips. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
ElinN

Inlägg av ElinN »

Har inga andra tips, men skickar en stor KRYA-på-KRAM! :heart: RS är jättejobbigt! Åk in till sjukhuset så fort det blir besvärligt! RS är så tufft mot dom små!
Sidda75
Inlägg: 220
Blev medlem: mån 30 okt 2006, 19:49

Inlägg av Sidda75 »

Skapade en tråd på mat, mage och barnakropp och fick bra tips där :)

Vi har vairt på sjukhuset idag igen och Vilgot har fått adrinalin och koksalt genom mask. De bedömde att vi inte behöver åka in mer om hans tillstånd är som det är nu och inte försämras så det känns bra.

Så fort han blir frisk igen ska jag styra upp så han sover nio timmarsnätter. Är ju bara en månad kvar till hela nätter nu :wink:
Mamma till Alice 060928 :heart:
Vilgot 081121 :heart:
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Krya på dig Vilgot!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"