Hej alla
Min son lukas 2,5 år kurades vid 4 månaders ålder och har sedan dess sovit hela nätter med några få undantag. Visst har vi haft några korta fnurror under trotsperioder men i det stora hela funkar det galant.
Han har slutat att sova på dagen av sig själv han somnar helt enkelt inte utan ligger vaken men vilar ofta en stund.
Men nu har han börjat vakna tidigt han ska igentligen ha natt mellan 19-07 men vaknar gärna vid 0615-0630 tiden Jag påminner om att det är natt och då kan han vara tyst till 0645 el 0700 men jag tror inte att han sover utan är bara van att man inte blir upplockad tidigare.
Vi har provat att lägga honom tidigare och då vaknar han ännu tidigare, lägger vi honom 1930 sover han till 0700 som är den rätta tiden att vakna.
Det verkar helt enkelt som han har kortat ner natten till 11,5 timmar ? Kan det vara så att han kräver lite mindre sömn än normalt ? Kan tilläggas att han är ganska kort i växten har strl 86-92 fortfarande, har fått för mig att långa stora barn behöver mer sömn ? eller är jag helt fel ute borde jag försöka få honom att sova mer ?
Tack för all eran hjälp
RHM
Litet sömnbehov ?
-
redhotmama
Litet sömnbehov ?
Mamma till Lukas 060728 (kurad vid 4 månader) har sovit hela sköna nätter sen dess 
Hej.
Min 3.5 aring sover mellan 11 och 11.5 timmar natt. Hon slutade sova lur när hon fyllde 3. Hon är nöjd och vi har inte lyckats med att förlänga natten till 12 timmar. Kanske vi inte försökt nog, för hon är sa nöjd... Storasystern pa 5 ar sover lika mycket (eller lite...).
Hon är stor! Sa om teorien om storlek och sömn stämmer är Liv ett undantag.
Maria
Min 3.5 aring sover mellan 11 och 11.5 timmar natt. Hon slutade sova lur när hon fyllde 3. Hon är nöjd och vi har inte lyckats med att förlänga natten till 12 timmar. Kanske vi inte försökt nog, för hon är sa nöjd... Storasystern pa 5 ar sover lika mycket (eller lite...).
Hon är stor! Sa om teorien om storlek och sömn stämmer är Liv ett undantag.
Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.