Kurade vår dotter för snart fem månader sen. Hon är snart ett år. Hon har varit magsjuk i tre dagar och ätit dåligt och därmed också sovit dåligt...
Nu har hon kommit på att hon kan ställa sig upp i sängen och gör så hela tiden när hon borde sova. Läggningen går bra, men sen vaknar hon upp efter någon halvtimme och ställer sig upp och bara skriker och skriker och skriker. Vi går in och lägger henne till rätta, ramsar ut.. Hon ställer sig upp och skriker och vi avvaktar länge. Prövar att ramsa men hon är så arg så hon lyssnar inte. Hon ställer sig upp i samma stund som vi ramsar ut ur sovrummet...
Hjälp hur ska vi hantera detta???
snabb hjälp tack!!
snabb hjälp tack!!
Ida 20080221- kurad september 2008 och sover gott än idag 
Lucas 20120222
Lucas 20120222
-
kattklo
Jag tänker så här, eftersom hon inte blir hjälpt av att ni går in och lägger henne tillrätta så måste ni antingen jobba på med ramsan, bara ramsan.
Hon vill ha nöjaktiga svar och dom kan ni ge henne med ramsan!
Hurtigt, bestämt, högt... Prova! Kommunicera med henne!
ELLER om det verkligen är stört omöjligt, ni når inte fram, hon är ledsen, ja då ska ni in, men då ska ni in för att lugna. Och ni ger er inte med mindre.
Solfjädern till exempel, kan ni den? Den långa statiska?
Jag har även buffat ettöringar, men endel finner dom för stora för det.
Vad jag menar är, ska ni in så SKA ni lugna. SEN kan ni ramsa ut.
KRAM kattklo
Hon vill ha nöjaktiga svar och dom kan ni ge henne med ramsan!
Hurtigt, bestämt, högt... Prova! Kommunicera med henne!
ELLER om det verkligen är stört omöjligt, ni når inte fram, hon är ledsen, ja då ska ni in, men då ska ni in för att lugna. Och ni ger er inte med mindre.
Solfjädern till exempel, kan ni den? Den långa statiska?
Jag har även buffat ettöringar, men endel finner dom för stora för det.
Vad jag menar är, ska ni in så SKA ni lugna. SEN kan ni ramsa ut.
KRAM kattklo
-
Liten Karin
Jag är inget proffs på detta men som jag har förstått det så har barnet rätt att vara arg och är heller inte mottaglig för hjälp förrän ilskan lagt sig. Alltså ska ni avvakta tills ilskan går över och barnet ber om hjälp. Då är det dags att gå in och lägga tillrätta.
Mamma till David
Kurstart 090204
Kurstart 090204
-
kattklo