Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men ni är ju så gulliga att jag blir alldeles rörd! :heart: TACK Susanne*, Mia, Torpan, Kvacke, Stilla, Susanne G, *frieda* (min tappra medkräkare), Fjällan och alla andra raringar! :heart:

Här hade jag världens chans att få träffa min älsklings-Mia på hemmaplan och då är jag tvungen att ha dejt med Urban. Så himla trist! Vilken hemfärd! :shock: Läääskigt, tur att ni kom hem välbehållna.

Ja, hårsvallet var till största delen mitt eget uppumpat med nåt som heter volume master och lockat men mitt i sitter det lite löshår också. Det är så skönt att bli tillfixad så det sitter en hel kväll, jag avskyr att behöva kolla mig i spegeln när det väl är fest. :D

Och 200 sidor! :shock: Holy! Vilken produktion. :thumbsup:

Igår hade darlingen reserverat bord på finaste restaurangen här i stan och bjudit in de närmaste så där fick jag sitta i ett blomsterhav och äta god mat och dricka rött vin. (Tyvärr kräktes jag upp det inatt, very classy.) De hade skramlat ihop en spa-resa till mig med valfritt sällskap (VEM ska jag ta? :roll: :wink: ) så nu mottar jag gärna tips om bra spa hyfsat nära Gävle.

I dag har jag alternerat mellan att ligga och kvida på badrumsgolvet (golvvärme) och sova som en sten i soffan. Lite bättre men fprtfarnade klenast i gänget.

Vad kan min och *frieda*s gemensamma magsjuka komma sig av? Kan det vara nåt med Df som smittar? :wink: TorsMamma och Anna har ju ocksdå varit dåliga. Hm. :-k :lol:

Kram på er alla! Nu ska jag försöka sippa i mig lite buljong. I morgon fyller jag 40! Det skulle vara kul att kunna äta tårta.... :D

Jannika
kiki

Inlägg av kiki »

Ta mig, ta mig, ta mig \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/

Jannika vad ung du är :lol: var nog därför du var så otroligt vacker på bilden och gissar jag rätt kommer du vara lika vacker när du är lika "gammal" som jag.
välkommen till 40+ :lol:

Men magsjuka och födelsedag :shock: vad trist, hoppas du är piggare i morgon.

Miar70, vilken resa, tur att ni är hemma nu.

Här kräks vi inte men det rinner klägg ur Mios öra :shock: det blir till att ringa Olle örondoktor i morgon, hon mår bra för övrigt men klagar på att hon är ledsen :cry: lillskrutta.

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Huga. Stackars alla sjuka.
Jannika, jag svarar bums på anropet om spa! Det är ju liksom en del av mitt jobb, även om jag aldrig får dra fördel av det...:roll:

Orbaden, Sätra Brunn, Hotell Dalecarlia, Färna Herrgård. Bra alla fyra. Säg till om du har preferenser, så kan jag reka vidare. Dagspa, gäller det, eller ska ni sova över? :D
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jannika: Men shit människa fyller du 40 :shock: Hade jag aldrig trott, du som både ser ut som och verkar vara 25, högst. Min mamma hade kunnat vara din storasyster, hon är 47 8) Fast det ville du kanske inte veta :?: :oops:

Nu mår jag fint igen, men det är j-vulskt jobbigt med magsjukor och jag förstår ditt golvläge till fullo :x Hoppas du blir rask och kry snart [-o< :heart:

Ja df och sjukor :roll:

Vi blir hemma i morgon, jag och barnen, ingen skola inget dagis förrän det är helt bortrensat här. Vi har gjort en "Torpan" och köpt en rejäl pump med alcogel på apoteket, vid varje handtvagning sker insmörjning med den illa-luktande spriten. Sen ska jag botanisera på hälsokosten efter antioxidanter och annat som håller oss friska. Det har varit mycket sjukt här, sen innan jul.

Kram på er allihop :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heeej alla raringar! :heart: Nu är jag 40 år! Tjoho! :D

I dag är jag på benen igen om än lite vek, hungrig men kan inte äta så darlingen stannar hemma och sköter markservicen.

Tack Torpan! Vi hade nog tänkt sova över och jag är en sucker när det gäller RIKTIG massage, minst entimmes och inget fjösande med krämer och maskiner. Jag fick ett par skidor av darlingen och barnen idag så ett skidspår i närheten kunde ju vara kul. Ja, typ så. Vad GÖR du egentligen? Vad har du med spa att göra? Jag fick för mig att du jobbar med baciller åt nåt matföretag. Noll koll. :roll:

Alcogelen bor i vårt badrum också, *frieda* men det verkar inte hjälpa så värst. Så din morsa är bara 47? Det var min mamma när jag var 29 år också så sååå himla stor skillnad är det inte, jag är bara 10 år äldre. :lol:

Tack rara kiki, klart jag skulle ta DIG :heart: om jag inte hade darlingen att välja på!

Nu ska jag titta till mitt kära forum som lider av sjuka det med. :roll: Jag tycker det säger något om vår tid när vårt hjälpsamma och kärleksfulla forum blir en människas tragiska utlopp för massor av lögner och obearbetade negativa känslor. Man får hoppas att sonen ifråga slipper det fula trynet som visar sig här. :( Det är synd om människorna, som August Strindberg sa.

Kraaaaam! Jannika
Sussi

Inlägg av Sussi »

GRATTIS gulle-Jannika på 40-årsdagen! Härligt att du är på bättringsvägen! Hoppas du får en toppendag :heart: F.ö. skulle min farfar fyllt 100 år idag :) Och 47 låter som en alldeles utmärkt ålder, sa hon som hamnar där om knappt en månad :lol:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart: Supergrattis till världens bästa Jannika :heart:

Hoppas din dag blir jättefiiin och att du kommer igång med ätandet!

Kramelikram från Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

:heart: GRATTIS JANNIKA på 40-års dagen :heart:

Ja oj förlåt :oops: Nej men Sussi 47 är ingen ålder alls naturligtvis, det är bara jag som är van vid att min unga, fagra mor råkade vara bara barnet när hon fick mig :wink: :lol:

Jag är alltså 30 år sedan ungefär en vecka och en dag sedan :wink:

Morsan är inte så lite mallig när hon är på ensamma utflykter med mina eller syrrans barn och folk tror att det är hon som är mamma till dem :lol:

Vänta här... har inte jag mallat mig över det här tidigare :-k :mrgreen:

Engla spyr igen, så dagis är bara att glömma *suck* :roll:
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Stor GRATTIS Jannika från en annan 69:a. En lyyyysande årgång. 8)

Önskar dig en fantastisk dag med champagne istället för toalett.

Varm kram
Susanne :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Jannika

Inlägg av Jannika »

TACK :heart: Susanne* (visst är det en bra årgång!), *frieda* (mig gör det inget om du dubbel-mallar dig!), Mia (tror inte det gör så mkt om jag missar en dags ätande :lol: ) och Sussi (så jag delar dag med fafar? Coolt.)

:D Jannika
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:heart: Men supergrattis på euhum... 20 års dagen! :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Närå, 40 känns heeelt OK! Jag skulle inte vilja vara 20 igen. Tack gulliga TorsMamma! :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Susanne* skrev:Stor GRATTIS Jannika från en annan 69:a. En lyyyysande årgång. 8)
förfärlig årgång! (sa hon med en 40årskrisande make av densamma)

Ett rungande HURRAAAAAAA river vi av, jag och alla mina knäppgökar, här från Lapplandsfjällen dock!

:mrgreen:

Puss! :heart:
K-ina

Inlägg av K-ina »

1969 - då togs stora steg för mänskligheten! Eller kröps?! :lol:

SUPERårgång eller hur?!!!
Grattis på dagen!!!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Ewa

Inlägg av Ewa »

:-({|= :heart: :heart: :heart: GRATTIS TILL DIG :heart: :heart: :heart: :-({|=
Och hoppas du kan få i dig lite tårta också!!!!

Lilltufsan och du firar ju samtidigt, så annars får det här hemmets nybakade 3-åring äta tårta för er båda... =P~ Det kan hon nog övertalas till :wink: Vi hade kalas här igår och bland alla trevliga gäster i olika storlekar var också Father A, Emil och Siggebus. Och de lyckades i vanlig ordning charma hela sällskapet. Kramgoare killar finns inte (åsyftar då i första hand de två yngre modellerna). Jag tappade räkningen på hur många kramar jag fick, men även helt okända gäster fick överraskningskramar när rar liten Emil kryper under bordet och tittar upp någon annanstans bara för att kramas lite :heart: Och det märks att han har koll på det här med att visa, leda, lära - för Siggebus har full koll på hur det går till, det här med kramkalas :heart: :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"