Jag kollade för skoj skull mina egna längd- och viktkurvor från när jag var liten. Tror inte att jag var pyttig på något sätt utan ganska normal, mitt på kurvan (om det nu fanns kurvor då).
Jag var 73 cm och vägde 9,5 kg när jag var 1 år... Ivar 6,5 månad är 70,5 cm och väger 9,2 kg
Ätandet går sådär. Frustrerad och arg lite för ofta. Maken började idag med att ge honom mat på skeden så att han få stoppa in själv. Också peta med fingrar i gröten och stoppa i munnen. Han har kladdat ett tag, men inte stoppat fingrarna i munnen (vilket han alltid gör annars, så det är lite märkligt). Jag har också haft småbitar av framför allt macka som han får peta med. Ibland gör det skillnad ibland inte.
Vi har ändrat hans sovtider. Jag hade tänkt vänta en vecka, men så satt vi på frukost idag och tittade på världens piggaste som egentligen skulle sova. Dessutom har han vaknat mitt i natten och varit vaken kanske 45 minuter två nätter i rad. (GUUUD vad trött man blir när man är van vid att sova
Jag hade schemat klart i huvet, så vi körde:
07 - Vakna och äta ersättning
8.30 Äta macka med oss till frukost
10-12 Sova två timmar
12.15 Äta gröt
15-15.45 Sova 45 minuter
16 Äta middag
18.15 Äta gröt
19 Sova natt
Det skiljer bara 15 minuter från förra schemat då vi hade två 45-minutare och 1,5 timmes långlur. Han sov hela två timmar utan att knysta det minsta.
Nu är det sportlov. Vi har åkt tefat och snowracer idag. Maken kommer jobba hemma två eller tre förmiddagar nästa vecka, så han kan vara med oss sedan.
På tisdag ska vi till kyrkans barntimma som ordnar pyssel, korvgrillning och våfflor. Annars har vi inget direkt planerat. Hoppas det går att vara ute och göra saker den mesta tiden i alla fall.
Måste också skriva att jag sprang på min rumskompis på BB i torsdags. Så kul att se henne. Hon är ung och kändes orolig och så trött efter förlossningen. Försökte vara en lugnande hand att hålla i och nu hade allt gått så bra så bra
Har också uppdaterat med lite bilder på hemsidan. Jag har skapat ett album som heter Senaste bilderna. Där lägger jag de senaste, mest aktuella bilderna. De kommer att plockas bort efterhand det kommer nya.
Jaha, nu tror jag inte att jag har mer att komma med för denna gången. Kärleken mellan syskonen är makalös att se.
/LO