Hej annica72
Jag tänkte berätta lite hur det varit och är hos oss. Jag börjar undra ifall mina tre töser är släkt med varandra
Alla tre har från ca 4-6 mån ålder praktiserat hobbyn "vakna 05.30 trots att morgonen börjar 07.00".
Jag har gjort enligt följande:

Kollat blöjan innan natten, bytt om det verkar ha behövts (här är det liksom bara att göra och ignorera sin egen oro för att störa, barnet vänjer sig snart).

Varit noga med sömntider dagtid.

Pangramsat vid första lilla tendens till ljud,
pang x 4 och utan pardon.

Gjort misstaget flera ggr att tro att min eminenta närvaro skall fixa biffen. Fel.

Vid långvarig klagan ägnat mig åt husljud som disk, plock, titta på tv...(Vänner sänds just nu 06.00 varje morgon

) När Leia var liten var jag ganska snål med husljud eftersom jag tyckte att det motsade devisen "på natten händer ingenting" men jag har fått ge mig på den här punkten eftersom både Lussi och Lani verkar gilla att höra att någon sitter på pass.

Väckt storstilat och med glad sång tidigast 06.45 eller i absoluta nödfall 06.30.

Väckarklockan gjorde susen för de två äldsta men är nu trasig så jag testar om min tjusiga sång kan räcka, har ju ändå sjungit samma sång varje morgon i 3,5 år nu så Lani borde ju hört den redan då hon låg i magen.

För både Leia och Lussi har de tidiga mornarna inte gett med sig helt förrän de båda varit runt året. Trots attityd och skönsång. Men det har successivt blivit bättre och det tror jag beror på nötandet och envisheten med rutinerna.

Kram från Nancy