Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
K-ina

Inlägg av K-ina »

Men jösses vilken bekräftelse!!! :shock:

Jag är född på kvällskvisten så jag kvällsmänniska är jag med månen i skorpan alltså!

Nu jäklar - år 4 och allt! :shock:
Feng Shui filosofin är det enda som funkat på mig nånsin! Efter att jag hade läst Rensa i röran förändrades jag verkligen till det bättre... Nu ska jag ta tag i det hela igen! Denna gång tillsammans med barnen! Vi får göra det hela litet filosofiskt helt enkelt!!! :lol:

BEHÖVER fysisk utlevelse sa du?!! Jag måste få igång utelivet igen. Alla förkylningar har stoppat mig under en tid. Och sexlivet... Kanske borde schemaläggas litet också nu när året är 4!???!!!!

Ja! Jädrar i min lilla låda! :shock: :shock: :shock:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: Haha! Underbart! Shit vad rolig du är. :lol:

Är du född på kvällen den 21:a så är du mån-skytt men annars var det rätt. Typ 00.12 då är du skorpmåne, men det tror jag inte, du är inget kontrollfreak.

Varför INTE schemalagt sex? 8) Behovstillfredsställelse av månenergin OCH utveckling i fyrans anda på ett bräde. Kan det bli bättre? :lol:

Nu är det snart dags för mig att passera in i 40åren! :shock: Va? Och 4-år. Schiiiisuuus och hans moster. Hur ska det gå? Känner mig redan mer introvert. 8)

Puss! Jannika
Sussi

Inlägg av Sussi »

Tjenare alla surisar! :D Tittar in och säger hej till er, har varit ganska osynlig på forumet en längre tid pga olika anledningar, men ska försöka hänga här lite mer nu. Jag behöver det, jag behöver era klokskaper och galenskaper :lol: :heart:

Intressant det här med månar och skorpor och skyttar ;) Undrar just vad man själv är för typ och vad man har för behov. Eller kanske lika bra att inget veta haha!

Har inte läst de senaste sidorna så noga, så jag väljer att inte kommentera nåt alls :)

Full fart mot helgen nu, med Let´s Dance, Melodifestivalen, räkmackor, lite vin och tre innebandymatcher. Kan det bli bättre? ;) :lol:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Hej, in kraschar jag med vardagsdramatik, bildlikt och boksatvlig. Per skickade en lastbil med två anställda och gigprylar till Stockholm. (stort hejkomochhjälpmigjobb i helgen). Så tappar dom ett däck i halkan och vips så har fyra bilar kraschat. :? Inga allvarliga personskador men E4 avstängd delvis ett par timmar. HUGA. :shock:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Och hej Sussi! DET var länge sedan! Jag gick in och letade efter dig bara häromdagen... :!:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hej raringar.
Inte heller jag har tittat bakåt.
Men hej!

Allans horoskop är så bra Jannika. Jag kallar honom Stjärnöga.
Tänk om jag vetat det jag vet om Allan idag när han var 1 månad?! :shock:
Bara fattat vid en sisådär 5 veckor?
Vilket hallelulija-moment det hade varit. 8)
Den här gråten som stressade mig i själen och rev i mitt hjärta och verkade kräva ACTION, den har han fortfarande. EXAKT samma gråt.
Och den kommer av hans extremt utvecklade känslighet!
Inte av något annat, inte av hunger, inte av trötthet! :roll:
Utan av hans tentakler ut i världen.
(Och jag som trodde att det var JAG, att det var mitt misslyckande med någonting... )
Gosh, det här kan man ju aldrig förmedla i späda och små, att "ditt barn kanske är ett väldigt känsligt barn..." :lol: :lol:
Men så är det här iallafall!

Japp, nu rusar vi mot helg.
Jag ska gå hem tidigare från jobbet imorgon, behöver samla på mig lite timmar att jobba in 8) , snart kommer hysteriska veckor när det blir övertid.
Så helg ja, slappa, nedladdad Lost, ungar, lite ost och vin.
I like,
kattklo

Inlägg av kattklo »

TorpSara: DET var riktigt läskigt!
:shock:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

men torparälskling! :shock:

:heart:

allt väl..?

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nämen katten! :!: Jag har ju Stjärnöga härhemma! :heart: Min älskade fisk-make (nudårå) med varma hjärtat och eoner i blicken fick det som smeknamn heeeela vår barnlösa tid ihop, sen kom det bort lite därnånstans mellan amningarna och blöjbytena, tror jag. :lol:

Åsså Torpans Per då! :shock: Är det brorsan eller sambon nu igen? Vaddå för gig? Fyra bussar? Va va va? Läskigt! 8-[

Kollade, det var EN buss, TVÅ anställda, FYRA i kraschen. Men ändå!

Och Karin Susanne, min hjärta! Det kommer, det kommer... :oops: Din måne står i stenbocken. Mycket sympatisk position. Där finns de lojala vännerna, de som klarar både stormar och solsken. Realist och pragmatiker även i känslomässiga frågor. Måste en stenmåne välja mellan att ta hand om praktiska problem eller ta hand om sig själv är det alltid verkligheten som kommer först. Uthålliga och trofasta.

Nu ska jag pussa mitt Stjärnöga som har gjort fika till mig.

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ja just, visst är Fjällans små hosor bedårande söta! :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jo, de mår nog skapligt, men jag tror att de är omskakade såklart. Per hade dessutom skickat iväg dem med skäll i rumpan så han mådde ju sådär... :? Som tur var var det inte de yngsta pojkarna, utan de med lite mer skinn på näsan.

Och jag mitt känsliga stycke säger: "Ja, ta nu hand om din personal, eller förresten, det kanske M ska (kompanjon), han är bättre på sånt." Inte så fint mot den man älskar va? :roll: Han hade räckt luren till M ögonblickligen själv men ändå... (till saken hör att jag har borstat tänderna med M, för sisådär 15 år sedan, men i allafall...)
Hon är inte så smidig, Torpan.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Ett jätteförfärligt gig på Hovet. Halleluja-gig av typen amerikanskt sektmöte. :shock: Men bra betalt och roligt jobb.

JAG kallades ju Stjärnöga av min dagmamma. Vad dussin DET kändes helt plötsligt. :lol:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

TorpSara skrev: Och jag mitt känsliga stycke säger: "Ja, ta nu hand om din personal, eller förresten, det kanske M ska (kompanjon), han är bättre på sånt." Inte så fint mot den man älskar va? :roll: Han hade räckt luren till M ögonblickligen själv men ändå... (till saken hör att jag har borstat tänderna med M, för sisådär 15 år sedan, men i allafall...)
Hon är inte så smidig, Torpan.
:lol: :heart:

åh vad jag gillar dig!

Så skönt att det inte är bara jag som har grodor i mun emellanåt...

:roll:

/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

TorpSara skrev:Hon är inte så smidig, Torpan.
Hon har ett hjärrrta av Guld! Skönt att allt gick bra!
Själv sitter jag hos svägerskan i Gävle mätt och belåten efter smaskig tacomiddag och ett par glas rött - och så smiter jag iväg och kolalr forumet :roll: , ja sån är jag 8) :lol:

Kram alla surödlor!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Fjällfolket skrev:
Så skönt att det inte är bara jag som har grodor i mun emellanåt...

:roll:

/Fjällmor
Näe... uppenbart.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"