Gråter på natten

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Mellemeja

Gråter på natten

Inlägg av Mellemeja »

Hej!
Nu har det gått snart 4 veckor sedan vi började kura vår tjej. Det gick ju väldigt bra och efter 2 veckor kände vi att det funkade. Hon sov 12 timmar på natten och efter ytterligare några dagar sov hon även bra på dagen.
Men nu har hon sedan 4 nätter tillbaka börjat vakna till flera ggr per natt och gråta. Det låter som om hon är både arg o ledsen. Upplever att hon drömmer.
Endast en gång har jag behövt gå in till henne, då var hon täppt och fick nässpray. En gång har jag behövt ramsa för att hon skall tystna.
I övrigt har vi låtit henne vara och hon har tystnat efter ett par minuter. Men sedan kan hon börja igen efter nån timme. Nu undrar jag om det är fel av oss att inte svara henne med ramsan eller om vi gör bäst i att fortsätta låta henne sköta sig själv.
Upplever att hennes kudde alltid ligger på fel ställe i sängen på morgonen. Kan det vara den som hon trasslar in sig i och blir irriterad på? :?: Fasst det har hon ju inte gjort förrut....eller är det kindtänder på gång? Eller har hon bara helt enkelt en period med mycket drömmar o lite sämre sömn?

Mvh Mellemeja :heart: 040730 :heart: 071009 :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Visst kan det vara drömmar. En mjuk och lugnande ramsa skadar inte då, om man vill. Du märker om det hjälper, annars är det ju bara drömmar, och det har ju vi alla.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "