Barnaboksföreläsningar!

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Du är välkommen till vårt lokala Folkets Hus, Blomman! Föreståndaren där, Kicki, är mycket positiv och tycker att det är en viktig bit i "ett levande hus". Barnverksamheten på Folkan är livaktig och har många deltagare i alla åldrar.
Vi diskuterade det igår och knäckte en idé om att ha TVÅ omgångar, med ett "par-pris" så att båda partnerna kan komma - vad tror du om det?

Skicka mig ett PM med mer info så ska jag förmedel kontakten till Kicki.
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
blomman

Inlägg av blomman »

Låter bra! :thumbsup:
Pm kommer!
Leja1974

Inlägg av Leja1974 »

Hej Blomman, och alla intresserade kring V-ås.

Har nu helt fått klart om att vi kan låna ÖF´s lokaler i Surahammar. Det passade utmärkt tyckte de, som en del i den familjecentral som finns i samma lokaler :D .

De dagar som kan passa i början av april är i princip alla måndagar o onsdagar, både eftermiddagar och kvällstid, så det är egentligen bara att välja :!: :D . Antar att du vill försöka få det att passa med nån annan föreläsning här i mellansverige.

Nå, hur går vi vidare? Om kvällstid - behöver du logi?

Hör av dig!
Mor till tösabit - 03
Mor till lilleman - 05
Mor till lillskrutta -08
blomman

Inlägg av blomman »

Strålande!

Jag ska till Norrtälje 2 april, en torsdag. Ska vi ta Västerås onsdagen före kanske? Den 1 april.. eller tror folk att det är ett aprilskämt då?! :roll:

Kan hända att jag drar vidare redan efter föreläsningen och inte behöver logi, men det kan vi ju höras om närmare!

Jag lägger gärna det 18.00-20.00 eller 18.30-20-30, så att folk som jobbar kan komma.
Kolla gärna upp hur det ser ut med fikamöjligheter om man vill ha det. Ingen måste, men tror många gillar att kunna köpa sig nåt litet i pausen..?

Resten kan vi ta via pm!
Leja1974

Inlägg av Leja1974 »

Då tycker jag vi satsar på den 1:a april!! Klockan 18-20 blir jättebra, då tycker folk kanske att det inte är så sent, plus att du hinner komma iväg i skaplig tid till dit du ska.
Jag ser till att boka lokalen så snart som möjligt. Och jag ska diskutera med ÖF om hur vi gör med fikat. Man kan ju ta en 5-10 kr för det kanske...jag kan säkert baka nåt gott, det är inga problem för min del.

Skickar du ut affischer till mig? Adressen kan vi ta via PM förstås..

Hör av dig!
Mor till tösabit - 03
Mor till lilleman - 05
Mor till lillskrutta -08
Lobilina

Inlägg av Lobilina »

Blomman, du skrev några sidor upp i tråden att du kommer till Malmö den 28 februari. Var? När? Eller har jag missat nåt? Jag bor ju inte direkt i Malmö (några mil därifrån) men vill ju väldans gärna komma - och hjälpa till om jag kan.
Elin, 24 oktober 2006. Standardmodellad från ca 7 veckor.
Klara, 8 juni 2010. Standardmodellad från start.
blomman

Inlägg av blomman »

Gå in på www.russinbarn.se och se under fliken "föreläsningar" och sen "orter och datum" så ser du mer info om adress och sånt!
Välkommen! :lol:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej Blomman
Jag får inget besked här. Jag vet inte när det kommer. Hoppas det går att få till något någongång. Men mitten av februari är ju lite kört :roll:

Men jag funderar faktiskt på att prata med kyrkan om det inte går på ÖF. Dagbarnen är på kyrkans barntimma en gång i veckan, och Ivar och jag brukar vara med. Det är inte så många där, men om man gör lite reklam utanför, så kanske man kan utnyttja deras lokaler.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
blomman

Inlägg av blomman »

Ja, alltså, varför bråka med dem som inte riktigt vill ändå :roll: . Synd på din intresserade Öf-föreståndare, men får du tag i en annan lokal så kan hon ju komma och lyssna ändå!
Så vill du så kolla med nåt annat än Öf!
För mig kvittar lokalen helt, eller vem som håller i det.. det är ju budskapet som ska fram! :lol:
blomman

Inlägg av blomman »

Nu har jag lagt till en blogg på hemsidan. Den kommer nog mest bara handla om mig och barnen, men det blir en funderingsventil också, med allt jag tänker på runt föräldraskapet..
Ses där! :lol:
blomman

Inlägg av blomman »

Hejsan!

Ni som är intresserade av Borås, anmäl er gärna!

Sen letar jag någon som vill slänga upp nån affish i Västerås om föreläsningen i Surahammar i början av april.
Ingen panik ännu, men jag tänkte kolla.
blomman

Inlägg av blomman »

OBS! OBS!

Malmöföreläsningen på lördag:

Vi har hastigt fått byta lokal, men det är på samma gata och vi kommer sätta upp en lapp på dörren som dirigerar om.
Men ni som ser det här får gärna sprida adressändringen:

Hantverkaregatan 15 a (istället för 12)

Vi ses!
Kram
blomman

Inlägg av blomman »

blomman

Inlägg av blomman »

Stockholmare!
Om ni är intresserade av föreläsningen 5 april kl.14.00 på Mosebacke Torg 9a, så anmäl er gärna snart, helst den här veckan. Jag har begränsat med platser!

Kram /blomman
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Och så kommer du till Norrland också!
Ser verkligen fram emot det.
5 maj är det dags. Något jag kan göra? Hämta/skjuts tåg/flyg?
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"