Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Kacklisar! :D

Det börjar kännas vårigt, som sagt. Idag var det LJUST och det kvittrade lite. Blev helt förvånad och glad. Fast för min det får det gärna bli lite vinter först. Med sol och snö!

Vi snörvlar här. Eller framförallt mamman i huset. Annars har vi varit så friska så länge att jag är helt förvånad. Vilken skillnad det är att ha en liten 2-åring helt hemma. Hon har knappt varit sjuk ännu i sitt liv. Storebror drar ju inte hem lika mycket längre heller.

Igår låg jag och läste i nya Barnaboken. Vad fin den är! Har ni läst "En mors försvarstal"? Ögonen tårar sig. Då konstaterade jag att det är inte så konstigt att vi har sådan underbar harmoni just nu. Min pojke är 5 och min lillflicka 2 - barndomens två mest harmoniska perioder enligt Anna (därmed drabbade mig den stora insikten att vi kommer ha 6-årskris och 3-årstrots samtidigt också. Hu! :shock: :lol: ). Mamma följer sitt hjärta och är så nöjd med livet för tillfället. Pappa får visserligen dra in stålarna men har ett jobb han trivs bra med och har dessutom lite flyt med sången för tillfället. Vi är lyckligt lottade! :D

Gottis, VAD är auskultera?????

Krümel: Hoppas lille vännen kryar på sig! :D
Sussi

Inlägg av Sussi »

Tinis hoppas snuvan ger med sig... Jag hade också lite vårkänslor idag :) Det är så skönt att det börjar bli ljusare ute nu! Ang auskultera: http://sv.wikipedia.org/wiki/Auskultation

Jag blir snart galen på alla telefonförsäljare!!! :twisted: Det har ringt två stycken inom loppet av 20 minuter! Först en från en tidning som jag prenumererat på tidigare, och nu från ett försäkringsbolag där jag har en försäkring. Och är man kund/har varit kund hos någon så har de tydligen "rätt" att ringa, men jag är spyless på de!

Nej,men nu håller jag ju på att missa reprisen av Stormen 8) På återseende :D
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Stilla

Inlägg av Stilla »

Sussi skrev: Och är man kund/har varit kund hos någon så har de tydligen "rätt" att ringa, men jag är spyless på de!
:D Men jag tror man kan be dem låta bli! Jag är kund hos ett telefonbolag som höll på att göra mig knäpp med sina erbjudanden om allt möjligt som jag inte är intresserad av, och då hjälper ju inte NIX-registret, men en vacker dag sa jag: "Jag vill SLIPPA!!! såna här samtal!!!" och då sa den stackars försäljaren "ja då ska jag ordna det!" och sen har jag inte hört nåt. Skönt! Man kan ju alltid prova!

Tinis - visst är det härligt med lite vårlåt ute i buskarna! Jag har fått nån slags energi att börja motionera så jag har inhandlat ett par stavar och är nu ute och ränner runt i elljusspåret var och varannan dag. Riktigt skönt. Fast kanske lite PRO-varning? :lol: Simnig är annars den perfekta träningen, men eftersom jag hatar att trängas i bassängen så måste jag dit på udda tider typ tidigt på morgonen och det gåååår bara inte. Just nu i alla fall. Men när det blir mer vår, så kanske...
Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Stilla skrev:
Sussi skrev: Och är man kund/har varit kund hos någon så har de tydligen "rätt" att ringa, men jag är spyless på de!
:D Men jag tror man kan be dem låta bli! Jag är kund hos ett telefonbolag som höll på att göra mig knäpp med sina erbjudanden om allt möjligt som jag inte är intresserad av, och då hjälper ju inte NIX-registret, men en vacker dag sa jag: "Jag vill SLIPPA!!! såna här samtal!!!" och då sa den stackars försäljaren "ja då ska jag ordna det!" och sen har jag inte hört nåt. Skönt! Man kan ju alltid prova!
Stilla
Men tack för tipset!!! Det ska jag absolut prova nästa gång! Så behöver man ju bara vara otrevlig en gång dessutom ;)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Tja... man behöver ju inte vara otrevlig som visst jag :oops: råkade vara den gången - jag var verkligen :x jätteirriterad... :D men det har de betalt för! Anser jag! :lol: Det kanske är nån här som jobbar som telefonförsäljare som kan berätta hur det är? :shock: :wink:
Stilla
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej,
ja usch ja, telefonförsäljning är verligen irriterande. Men jag brukar få lite dåligt samvete om jag varit snäsig, eftersom det ju ändå är bra att de som jobbar där jobbar med nåt iallafall.

Hannes ligger och kväker. Mår inte riktigt bra än. Jag har ramsat och avvaktar nu litegrann. Han slutar en stund och börjar sen igen. Funderar faktiskt på att ge honom lite välling för han åt väldigt dåligt till middag. Hm, avvaktar en stund till.

Men Tinis, om du vill ha lite vinter är det bara att komma hit! Vi har vinter så det räcker och blir över. Det är riktigt mycket snö och hårdpressad snö på gatorna. Det är ju skönt med riktig vinter men jag skulle mycket hellre ha vårväder.

Nej, nu gör jag välling. Får se om det hjälper...
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kväker? Vad är det? :lol:

Här är det istället någon som KRÄKER. Min lillflicka. FY! Så nu mår jag då självklart lite sken-illa redan... :( :roll: Jo, Stilla, kräfkfobi finns här med :wink:

Alltså, jag skulle såååå gärna komma och åka längdskidor. Det är mitt bästaste bästa. Men tid, ork, allt....
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej!
Kväker, hm, det kanske är lite dialekt då eller eget påfund tom... Det betyder att man småskriker lite.

Igår slutade det faktiskt med att jag tog upp Hannes! :shock: Han fick en alvedon och sen satt vi och myste i tv-soffan och tittade på kunskapskanalen i en halvtimme. Sen gick det bra att lägga honom igen och han sov skönt hela natten. Men, när jag tog upp honom i morse hade han kräkts i sängen och blöjan hade läckt ända upp på ryggen också. Stackarn. Inte konstigt att han mår dåligt när han är både förkyld och dålig i magen.
Som tur är har jag ingen kräkfobi men det luktar ju inte precis gott med kräk i håret...

Du och familjen är så välkomna om det skulle finnas allt det där som det ofta finns lite för lite av... Längdskidspåren är jättefina även om jag inte har några som helst planer på att prova själv. Det är nog mitt värsta måste jag säga.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Stilla

Inlägg av Stilla »

Tinis skrev:Här är det istället någon som KRÄKER. Min lillflicka. FY! Så nu mår jag då självklart lite sken-illa redan... :( :roll: Jo, Stilla, kräfkfobi finns här med :wink:
Hu då, stackare! Hoppas det är bättre idag! Stora S sa i eftermiddag "mamma jag har ont i maaagen" - och då började mina nerver dallra... men sen var allt frid och fröjd igen. Usch, det är säkert jag som smittat henne med min fobi tänker jag, så att hon också går och känner efter och oroar sig för vanligt magknip... *ramsar mig själv lugn lugn lugn ingen fara mamma fixar allt* :roll:
:heart: Stilla
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Isdans var det! :wink: Nu har jag körkort. Ska köra själv till jobbet idag. :shock: :D

Usch för att vara sjuk. :( Och usch för telefonförsäljare. Ibland har jag bara lagt på. :oops:

Liten Elsa hälsar och tycker vi ska ta disken nu istället:

jmcjck vck jgggggjhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Grattis till körkortet Bluna!!! Jag sa ju det, at det skulle gå som en dans!
:heart: Stilla
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Tack! :D
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Gäst

Inlägg av Gäst »

HURRA, Bluna! Bra gjort, tjejen! Vilken känsla! Oberoende och vuxen, haha! :lol:

Stilla, jag har endel att säga om kräkfobin och hur jag blivit drastiskt bättre. Men jag tänkte skriva det i kräkfobitråden. :wink:

Krümel, vilket erbjudande! :heart: Ett annat år kanske.... :roll:
Lilla Signe kan defintivt också få komma upp på en kram med tillhörande Alvedon. För henne är det så självklart att sängen är en härlig plats och att det är det naturliga att sova själv där. Man kan inte göra fel, liksom! :D
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 11:54, redigerad totalt 1 gånger.
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Stort grattis till körkortet Bluna, starkt jobbat.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Stilla

Inlägg av Stilla »

Tinis skrev:Stilla, jag har endel att säga om kräkfobin och hur jag blivit drastiskt bättre. Men jag tänkte skriva det i kräkfobitråden. :wink:
:D Vet inte om jag kan säga att jag ser fram emot att läsa det :lol: men ok, kör hårt, berätta! 8) fruktar det värsta... med tanke på vad andra sagt om fobi-bortträning... :shock:
Stilla
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"