Lite vägledning sökes angåendende min lilla 8-mån. knopp som fram till nu varit fenomenal på att ligga i vagnen stilla som en ängel och sova sina daglurar. Pang, nu ska det bökas och snurras och tryckas på med fötterna så att hela härligheten vinglar. Javisst, han får ligga i sin säng istället, det verkar upplevas som förfärligt märkligt att göra på dagen (gråt
Vagnsvilde
Vagnsvilde
Hej
Lite vägledning sökes angåendende min lilla 8-mån. knopp som fram till nu varit fenomenal på att ligga i vagnen stilla som en ängel och sova sina daglurar. Pang, nu ska det bökas och snurras och tryckas på med fötterna så att hela härligheten vinglar. Javisst, han får ligga i sin säng istället, det verkar upplevas som förfärligt märkligt att göra på dagen (gråt
) men hur göra när man är borta?

Fanny m. Hampus född 041219 & bbb!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Vill bara tillägga:
Använd lös sele så att han ändå kan röra sig. De flesta vagnar har integrerad sele som sitter fast i ryggstödet på vagnen. Det blir ju som ett bilbälte.
/LO
Använd lös sele så att han ändå kan röra sig. De flesta vagnar har integrerad sele som sitter fast i ryggstödet på vagnen. Det blir ju som ett bilbälte.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Jag selar fast min son med den fasta selen i vagenen när han ska sova på dagen (vill gärna att han sover utomhus, nämligen. Han sover så otroligt gott då). Han är inte van vid något annat. Vår vilde verkar ha funnit ro i detta, trots att han alltid ligger på mage i sängen, och vägrar sova på något annat sätt dagtid. Lycka till!
mamma till ljuvlig, roskindad busunge på 11 månader
mamma till ljuvlig, roskindad busunge på 11 månader