Hjälp snabbt!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Mellemeja

Hjälp snabbt!

Inlägg av Mellemeja »

Hej Mia!
Vår lilla tjej har nu sovit 12 timmar flera nätter i rad hur bra som elst. Jätteskönt. Även byte av scematider på dagen har gått bra.
MEN, inte idag. Hon skall sova 1½ timme men idag vaknade hon efter redan 45 minuter. Hon gallskrek som om hon hade ont. Jag gick in till henne med en gång. Hon spännde sig som en stålfjäder och gallskrek precis som om hon hade ont i magen. Hon lugnade sig var 20:e sekund för att sedan börja vråla igen. Jag behövde inte göra så mycket, försökte jag vara när henne så skrek hon ännu mer. Jag kände att krisverktyget inte var på sin plats här, då lilltjejen faktiskt verkade ha riktigt ont i magen.
Till slut verkade det släppa och hon la sig till rätta. Jag ramsade mig ut och nu ligger hon där inne o småpratar.
Nu till min fråga. Hur gör jag med tiden idag? Skall jag ta upp henne och inte låta henne sova mer och isåfall låta henne sova en liten stund lite senare om hon behöver ( typ 5 minuter)
45 minuter på hela dagen blir på tok för lite för lilla damen.

Kram Mellemeja
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Somnar hon om så använd marginalkvarten och väck efter 5 eller 20 minuter.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Och om dagluren havererat av någon orsak kan man alltid natta 30 minuter tidigare på kvällen utan att det stöt åt något håll.
Mellemeja

Inlägg av Mellemeja »

Hej TorpSara och tack för svar!
Hon somnade om och jag lät henne sova endast 5 minuter. Ikväll la jag henne 15 minuter tidigare än vanligt, alltså inom marginalkvarten. Det har varit lite kinkigare än vanligt idag, men läggningen gick jättefint.
Man blir så himla osäker när man är mitt i ett pågående kaos och så rädd att man skall förstöra något. Då är det verkligen toppen att få stöd o råd här. Tack! :D

Mellemeja med 2 godingar :heart: 040730 :heart: 071009 :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:D Bra!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "