Hej vänner, här rullar allt på i sin gilla gång.
Igår morse när hela familjen låg i storsängen ville Emil se bebishålet!

Jaha sa jag och förklarade att det var stängt ända tills bebisen kom ut så det syntes inte så bra nu. Emil framhärdade och kikade lite snabb men såg inget hål, det måste vara stängt sa han. Japp så är det ju.
Sen fortsatte han med att han skulle pumpa ut mjölk till bebisen. Mjukt tryckte han på mitt ena bröst och förklarade att mjölken kom till bebisen i magen och att den inte rann ut för att bebishålet är stängt. Han är för rar den lille killen.
I morse konstaterade han att det var Kokosmjölk i tuttarna! Man undrar ju var han får allt ifrån. Sen pratar han med bebisen genom magen och är helt övertygad om att bebisen sa: -Hej Titte. Och vem kan säga emot det?!
Emil har blivit stor, jättestor, en riktig storkille. Igår var vi på Ikea och shoppade loss. När man kommer in så kliver man i princip in i lekrummet med bollhav och allt. Då säger Emil att han ÄLSKAR att leka där. Jaha

säger vi föräldrar. Jag kollar vad det står på skylten, vi är nämligen övertygade om att man måste vara fyra år, där står att det är från tre år och att de får leka där en timme. Emil framhärdar att han ÄLSKAR att var där. Då frågar jag om han vill vara där medans vi andra går och handlar. JAAA säger han, Titte ÄLSKAR att leka där. Då kunde vi inte värja oss längre utan han fick stoppa ner sina ytterkläder i en påse, fick på sig en nummerlapp, sen kramade han om tjejen som hade hand om barnpassningen, vinkade till oss och kastade sig in och började leka.
Där stod vi chockade föräldrar och undrade vad VI skulle göra. När vi sansat oss något bestämde vi oss för att handla det vi skulle, säkra på att de skulle ropa på oss i högtalarna ganska snart. Till saken hör att Emil inte är världens tuffaste på vissa områden medans han fixar andra saker utan problem. Det är inte alltid så lätt att veta hur han kommer att reagera. Vi hann handla klart innan de ropade att vi skulle komma och då möttes Sigge och jag av en lycklig Emil som nog skulle kunnat leka länge till om inte hans lektid var slut.
Så nu är Emil en riktigt stor kille.
Kiki - tack för namnförslaget som var jättefint men det funkar ju inte i Skåne eftersom det innehåller ett vackert r. Jag tycker att du ska behålla det själv, vem vet snart kanske det är dags för ytterligare ett namn i er familj?
SagaLinda - oj, jag ska genast skärpa mig och fixa till min signatur.

Men du kan ju ha liiiiite bättre koll på Barnaväntan, du hör ju också hit. Allt väl? FatherA har problem med mina påsvikningar, han tycker att jag är överambitiös men jösses så lite plats det tar i skåpet och det kan han ju inte förneka.

Nu ska jag bara lära mig vika mjölkförpackningarna...
Ewa - Jag lånar gärna ditt bälte. Det jag har funkar inget vidare alls, det drar bara ihop hela mig till ett snett vrak. Emil kommer ringa, han ska bara skrapa ihop lite mod, och tacka ja till kalasinbjudan så de kan kanske ta med sig bältet hem när de varit hos er. Själv jobbar jag ju som vanligt när ni har kalas.

Fast jag skickar med lite grattiskramar med barnen.
Jannika - Visst är Alma ett av de vackraste namnen men nu är det ju på det viset att kusinen heter det. Upptaget liksom. Typiskt. Jag är lite inne på Alva, det tycker jag är fint men kanske lite likt Alma fast vi träffs ju så sällan så det behöver ju inte bli något större problem. Emil har dock deklarerat idag att bebisen har snopp, en pytteliten snopp, och det talar ju emot att det är en flicka.
Ulrikaj - det ska bli spännande om din magkänsla stämmer eller ej. Jag tackar för alla namnförslag, oavsett kön.

Du är för rar, en varm kram till dig.
Nancy -tack snälla för den härliga kramen, jag skickar en tillbaka och hoppas att dina må bra dagar blir fler och fler.
Nu är snart grabbarna färdiga med sin ensamlek, då ska vi gå upp och mata fåren. Sen ska vi röja här hemma, flytta undan lite möbler och städa ordentligt inför måndagen då alla skåp till hallen och halva köket kommer hem. Då ska det snickras så det ryker om det.
Kram Susan