Litet skräp på väg....

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

:) Igår när jag gick och la mig väldigt sent sov redan FatherA. Om han läser detta kommer han förneka detta och säga att han låg och läste. Inte för jag förstår hur man kan snarka, blunda och läsa samtidigt men det kan man tydligen. :wink:
Jag kröp ner, la mig på rygg och började läsa. Då sparkar det till i magen, rejält. Lägger handen på min mage och får en riktig känga rakt i handflatan, och en till och en till. :lol: Det var så härligt att jag började skratta. Skräpet var så bestämt och sparkade så hårt och livfullt. Första tänkte jag väcka FatherA, som avslutat sin läsning, men lät bli. Läste vidare i min bok och skräpet somnade nog för några fler bestämda sparkar kände jag inte av.

Det blir en tjej - tja visst, kanske. Det blir en kille - mja kanske det. 8) Så småningom kommer vi alla få veta men det är roligt med alla gissningar. Själv gissar jag på en lillebror även om det vore häftigt att få vara lillesyster till våra underbara killar. De kommer säkerligen ta lika väl hand om en lillebror som en lillesyster. Fast Emil är lite bekymrad över duschkabinens storlek, de kommer inte få plats allihopa. Dags att bygga ut och skaffa badkar verkar det som. För övrigt är Emil väldigt mån om att ta in lilla Skräpet redan nu i vår familjeflock. Han funderar var bebisen ska ha sin stol vid bordet, var bebisen ska sova och att den kommer vara pytteliten till att börja med. :heart:

Namn - Noah, Tilde, Ingrid, Viola, Cecilia, Lilja, Alvar. Kort lista tycker jag, bättre kan ni. :)

Datum för födelsen: tja Miar70 den 28 maj låter ju trevligt men så länge ska jag väl ändå inte behöva vänta? Eller? Själv har jag tänkt mig något i stil med 17 maj.....

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

SusanD skrev:Namn - Noah, Tilde, Ingrid, Viola, Cecilia, Lilja, Alvar. Kort lista tycker jag, bättre kan ni. :)
Adam
David
Felix
Hannes
Joel
Leo
Pelle

Saga
Sonja
Moa
Hanna

:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Gulle-dig Mia :heart:

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

SusanD skrev:Gulle-dig Mia :heart:

Kram Susan
:D
Åh, ett rent nöje! Skulle vara kul att använda några av dem själv :wink:

Puss!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Det är verkligen roligt men något overkligt att vara gravid. Mycket påtagligt är det när jag ska ge mig iväg på jobb på söndag eftermiddagen. Sex timmar tillbringar jag i ett ridhus där jag håller agilitykurser för entusiastiska hundar och deras ägare. Jätteroligt på alla sätt och vis. Om det inte vore för alla dessa kläder man måste ta på sig.
Snöbyxor är ett måste, annars fryser man ihjäl. Som tur är har de hängslen för att ens tänka tanken på att dra upp dragkejan är omöjlig. Magen är helt enkelt i vägen. Sen blir det tjock vinterjacka, också mycket nödvändig, men den går knappt igen över magen. Öppen kan jag inte ha det eftersom jag inte kan stänga snöbyxorna. Det hela slutar med att jag ser ut som en uppstoppad tjockkorv som hasar runt i ridhuset som en sjöjungfru. Det är en syn som fäster sig på näthinnan och som är svår att få bort kan jag lova.

Att i denna utstyrsel, med bifogade gräsliga foglossningar, då ens tänka tanken på att man själv skulle springa några vändor men sin lilla hund är inte lönt. Men skam den som ger sig. Förra söndagen körde jag Ajax, en av våra russllar, några vändor över agiltiybanan, så roligt det var. Resultatet? Kunde knappt ta mig ur bilen när jag kom hem, hade skitont hela natten och skred verkligen runt på jobbet som en sjöjungfru påföljande dag. Suck, tänk att man aldrig lär sig. Jag har ju alltid haft foglossningar när jag varit gravid men på något vis förtränger jag det då och då.

Idag hade jag en kollegas dotter som körde Ajax istället för mig. En suverän lösning för då kunde jag ju bara skrida runt som en, ja ni vet vad, i ridhuset och komendera mina adepter. Fogarna gillade helt klart denna lösningen.

Nu har jag ätit sen middag, några nybakade frallor och en blåbärsmuffins. Det är verkligen gott att ha killarna hemma, så skötsamma och så gillar de att baka.

Dags att hasa, nej skrida som en sjöjungfru menar jag, till sängen.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack för dina underbara skildringar :heart: Du skriver med humor och hög igenkänningsfaktor även om man naturligtvis förstår att tillvaron inte är så lätt alla gånger med de smärtor du har :( .
SusanD skrev:Suck, tänk att man aldrig lär sig. Jag har ju alltid haft foglossningar när jag varit gravid men på något vis förtränger jag det då och då.
Stor kram till världens tjusigaste sjöjungfru :heart:

Fina namnförslag du fått av Mia :thumbsup: (skall fundera jag med)

:heart: Stor kram
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hej Susan.
Jag tror ju på en tjej jag så här kommer några namn :wink: 8)

Ellen
Elsa
Merit
Elisia
Ylva
Elin
Greta
Lydia
Marta

KRAM från ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

OM jag skulle få fler gullungar och de var, som Ulrika tydligen är säker på, av kvinnligt kön skulle jag överväga Alma. Med flera fina betydelser på olika språk såsom själ och äpple.

Men nu är det stopp i bebisfabriken så kanske vår nästa höna?

På killsidan gillar jag Vilme, Mille och Svante.

Kram till cooola Susan :heart:

Jannika
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Ja,nu är jag ju inte SÄKER på något vis att det är en tjej,men som jag skrev förut så tror jag det. :wink: Säker är man inte ens då man fått reda på ev kön på ultraljud så så långt vill jag inte sträcka mig. :wink:

Kram och må så gott :heart:
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Åkrajt då Ulrika, enligt din kvalificerade gissning. Jag litar fullständigt på din magkänsla. 8) :lol:
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Skulle det bli en kille: :wink:
Alvin
Elton
Albin
Noel
Axel
Carl
Nils

/kram
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej hopp där uppe!

Huvva med sådan eländig foglossning. Knaprar du magnesium - var det väl, som TorsMamma hade koll på - och som hjälpte Fjällan, eller är jag helt ute och cyklar nu?

Annars får du väldans gärna begagna dig av mitt eminenta bälte. Inte det elastiska resårmäcket som MVC kommer dragandes med utan som jag fick från ortopeden. Stadigt och rejält stöd, serru. Fjällan har så snällt lämnat tillbaka det, så det finns här om du vill ha. Bara att hojta :D

Kram :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Å Susan, detta har jag helt missat!!! STOOOORT GRATTIS :!: :!: :D :heart:

Du får väl se till att pula in nyheten i din signatur vetja! (säger en som inte hänger på Barnaväntan - jag är ju bara gravid själv... :lol: )

Det var så lustigt, för jag läste just i miar70:s MS-tråd på klagomuren, och så hade du skrivit ett inlägg alldeles nu nyligen, och när jag satt och läste det fick jag plötsligt en oförklarlig känsla av att du var gravid. Jag scrollade ner till din signatur - men nej. Vad nu då, min intuition brukar alltid vara rätt!? Jag läste din signatur igen. Så läste jag vidare i tråden - och se då avslöjade någon att du visst och sant hade ett skräp i magen! Ha! Jag visste väl att min intuition inte sviker :wink:

Varmaste lyckokramar till dig och hela familjen, jag är så glad för er skull :heart: Men du, var det inte så att Emil tyckte att det FANNS plats i duschkabinen sedan Sigge lärt sig sitta upp..? :lol:

:D
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
kiki

Inlägg av kiki »

Hej tjejer

Här får ni ett namnförslag, båda två, skulle passa både SusanD och Sagalinda :heart: och är nr 1 på listan till min nästa dotter :lol:

Siri

Det bara kom häromdagen så där pang, så så får det bli :lol: maken vänjer sig nog, vi är ju inte ens gravida än :shock: och ska sanningen fram så borstar vi tänderna för sällan för att ha någon lycka på den fronten, men man kan ju bygga luftslott :lol:

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hej vänner, här rullar allt på i sin gilla gång.
Igår morse när hela familjen låg i storsängen ville Emil se bebishålet! :oops: :shock: Jaha sa jag och förklarade att det var stängt ända tills bebisen kom ut så det syntes inte så bra nu. Emil framhärdade och kikade lite snabb men såg inget hål, det måste vara stängt sa han. Japp så är det ju. :)
Sen fortsatte han med att han skulle pumpa ut mjölk till bebisen. Mjukt tryckte han på mitt ena bröst och förklarade att mjölken kom till bebisen i magen och att den inte rann ut för att bebishålet är stängt. Han är för rar den lille killen.

I morse konstaterade han att det var Kokosmjölk i tuttarna! Man undrar ju var han får allt ifrån. Sen pratar han med bebisen genom magen och är helt övertygad om att bebisen sa: -Hej Titte. Och vem kan säga emot det?! :wink:

Emil har blivit stor, jättestor, en riktig storkille. Igår var vi på Ikea och shoppade loss. När man kommer in så kliver man i princip in i lekrummet med bollhav och allt. Då säger Emil att han ÄLSKAR att leka där. Jaha :shock: säger vi föräldrar. Jag kollar vad det står på skylten, vi är nämligen övertygade om att man måste vara fyra år, där står att det är från tre år och att de får leka där en timme. Emil framhärdar att han ÄLSKAR att var där. Då frågar jag om han vill vara där medans vi andra går och handlar. JAAA säger han, Titte ÄLSKAR att leka där. Då kunde vi inte värja oss längre utan han fick stoppa ner sina ytterkläder i en påse, fick på sig en nummerlapp, sen kramade han om tjejen som hade hand om barnpassningen, vinkade till oss och kastade sig in och började leka.

Där stod vi chockade föräldrar och undrade vad VI skulle göra. När vi sansat oss något bestämde vi oss för att handla det vi skulle, säkra på att de skulle ropa på oss i högtalarna ganska snart. Till saken hör att Emil inte är världens tuffaste på vissa områden medans han fixar andra saker utan problem. Det är inte alltid så lätt att veta hur han kommer att reagera. Vi hann handla klart innan de ropade att vi skulle komma och då möttes Sigge och jag av en lycklig Emil som nog skulle kunnat leka länge till om inte hans lektid var slut.

Så nu är Emil en riktigt stor kille.

Kiki - tack för namnförslaget som var jättefint men det funkar ju inte i Skåne eftersom det innehåller ett vackert r. Jag tycker att du ska behålla det själv, vem vet snart kanske det är dags för ytterligare ett namn i er familj? :heart:

SagaLinda - oj, jag ska genast skärpa mig och fixa till min signatur. :wink: Men du kan ju ha liiiiite bättre koll på Barnaväntan, du hör ju också hit. Allt väl? FatherA har problem med mina påsvikningar, han tycker att jag är överambitiös men jösses så lite plats det tar i skåpet och det kan han ju inte förneka. :) Nu ska jag bara lära mig vika mjölkförpackningarna...

Ewa - Jag lånar gärna ditt bälte. Det jag har funkar inget vidare alls, det drar bara ihop hela mig till ett snett vrak. Emil kommer ringa, han ska bara skrapa ihop lite mod, och tacka ja till kalasinbjudan så de kan kanske ta med sig bältet hem när de varit hos er. Själv jobbar jag ju som vanligt när ni har kalas. :evil: Fast jag skickar med lite grattiskramar med barnen.

Jannika - Visst är Alma ett av de vackraste namnen men nu är det ju på det viset att kusinen heter det. Upptaget liksom. Typiskt. Jag är lite inne på Alva, det tycker jag är fint men kanske lite likt Alma fast vi träffs ju så sällan så det behöver ju inte bli något större problem. Emil har dock deklarerat idag att bebisen har snopp, en pytteliten snopp, och det talar ju emot att det är en flicka. :wink:

Ulrikaj - det ska bli spännande om din magkänsla stämmer eller ej. Jag tackar för alla namnförslag, oavsett kön. :) Du är för rar, en varm kram till dig.

Nancy -tack snälla för den härliga kramen, jag skickar en tillbaka och hoppas att dina må bra dagar blir fler och fler.

Nu är snart grabbarna färdiga med sin ensamlek, då ska vi gå upp och mata fåren. Sen ska vi röja här hemma, flytta undan lite möbler och städa ordentligt inför måndagen då alla skåp till hallen och halva köket kommer hem. Då ska det snickras så det ryker om det.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"