Barnaboksföreläsningar!

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Härligt Blomman!
Jag pratade med ÖF här igår och i förrgår. Hon är lika tänd på detta som hon var med kuren, men då blev det ju tvärnej :roll: Så hon skulle höra med sina kolleger.
Jag sa att jag ville låna lokalen, och hålla i det, så att det inte behövde vara i deras regi, men jag vill ju ändå affischera och göra reklam, såklart.

Återkommer!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Vad glad jag blir för din skull, blomman! Och för alla som går och lyssnar, förstås :wink: . Tänk hur bra det kommer att gå sen då, när första gången gick så här bra!

Grattis, jag är djuuupt impad av det du gör :!:

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Elle

Inlägg av Elle »

=D> blomman =D> Jag ser fram emot att gå på din föreläsning när du kommer till Sthlm :D

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
blomman

Inlägg av blomman »

/LO skrev:Hon är lika tänd på detta som hon var med kuren, men då blev det ju tvärnej :roll: Så hon skulle höra med sina kolleger.
Då får vi hoppas att de inte är lika bångstyriga den här gången.. :roll:
Elle skrev:Jag ser fram emot att gå på din föreläsning när du kommer till Sthlm
Och jag blir såå glad om du kommer!

Tack Ewa och Mia! Det ÄR jättekul och framförallt underbart att få göra nåt man brinner för!
Leja1974

Inlägg av Leja1974 »

Halloj igen!

Jag har nu haft upp anslag på dagis och ÖF i två veckor utan något direkt lysande resultat :cry: . MEN däremot så har jag pratat med flera bekanta och vänner, som i sin tur pratat med några till...och då lyckas man visst väcka folks intresse lite mera :D (kanske inte helt oväntat :roll: ).

Så jag har lyckats ragga ihop 14 personer som säger sig vara intresserade av att lyssna på dig. Sen var det visst ytterligare några från V-ås som hört av sig till dig via forumet som jag förstått?

Hur många härifrån har vi då fått ihop? Kan det bli något månntro?

Kul att det gick så bra på din första föreläsning! :D . Hur många var det som kom och lyssnade?

Kram
Mor till tösabit - 03
Mor till lilleman - 05
Mor till lillskrutta -08
blomman

Inlägg av blomman »

Hej!
Jag har varit lite borta rent mentalt ett par dagar.. :wink:

Klart det blir nåt i Västerås! Jag ska ju ändå runt en vända i de trakterna på andra orter så jag tycker vi kör!

Jag har ju affischer att sätta upp och då kanske en och annan nappar på det med. Tror iofs djungeltelegrafen är bäst, som du märkt! Då kan man berätta mera och förklara vad det handlar om. Du får gärna ge hemsideadressen till folk som vill kolla mer vem jag är!

Början av april är då jag tänker mig österut, så du och alla andra som bor åt det hållet kan väl klura på datum och så..

Om en vecka ska jag på pedagogikkurs så då blir jag dessutom pedagogisk :wink: Bra, va?!
Kram
Leja1974

Inlägg av Leja1974 »

Okej, vad kul då!! :D

Men då ska vi bara försöka hitta ett datum som kan passa, OCH en lokal att vara i förstås. Här måste vi ju snacka ihop oss, vi som bor här i krokarna. Själv bor jag i Surahammar, och jag har fått ett muntligt löfte om att låna vår ÖF. Men det beror ju förstås oxå på hur många vi kan tänkas bli. Lokalen har ju sina begränsningar förstås. Och är det många som är från V-ås och har en bra lokal där, så kanske vi ska vara där i sådant fall.

Alltså: Ni andra som hört av er från V-åstrakten...hur många kan NI tänkas bli, och hur ser det ut med lokal för er??

Hör av er antingen via forumet, eller så kan ni väl PM:a mig så kan vi ta det utanför forumet.

Kram
Mor till tösabit - 03
Mor till lilleman - 05
Mor till lillskrutta -08
blomman

Inlägg av blomman »

Försöker uppdatera med datum och orter så fort allt är klart med lokaler och tider, och fika och pris..

Nu finns Malmö och Borås upplagt under föreläsningar/datum och orter på hemsidan!

Jag har även en sida om min familj numera!
Välkomna in! :lol:
www.russinbarn.se
smulgubbe

Inlägg av smulgubbe »

Hej!
Här är en Västeråsare som mer än gärna vill gå på föreläsning. Jag går inte på ÖF så ofta, typ aldrig närmare bestämt. Men hur stor lokal behövs på ett ungefär? Jag kan försöka höra mig för lite :D .
Smulgubbe med tre skruttar:
:heart: Vilmer :heart: 060805
:heart: Julian :heart: 080628
:heart: Mira :heart: 210809
Leja1974

Inlägg av Leja1974 »

Jag tänker ju att lokalen MINST måste rymma 20 pers, för man vet ju faktiskt aldrig hur många som dyker upp när man slänger upp anslag för "allmänheten".

Blomman: Behöver du nån speciell utrustning under din föreläsning, eller kör du bara muntligt rakt upp o ner?
Mor till tösabit - 03
Mor till lilleman - 05
Mor till lillskrutta -08
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Behövs anmälan till Borås lr är det bara att "poppa" in??
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
blomman

Inlägg av blomman »

Jag kör en Powerpoint, och finns det projektor är det ju jättebra, men annars kan jag ta med det!
Självklart ska man ju inte dra till med teaterstorlek, men hellre lite för stort, än alldeles för litet. Så räkna som du tänker Leja, det blir nog lagom!

Smulgubbe, Öf verkar ha funkat bra på flera orter! Det är ju barnrelaterat dessutom!

Nej, det är bara att poppa in i Borås!
smulgubbe

Inlägg av smulgubbe »

Jag ska höra mig för :wink:
Smulgubbe med tre skruttar:
:heart: Vilmer :heart: 060805
:heart: Julian :heart: 080628
:heart: Mira :heart: 210809
blomman

Inlägg av blomman »

Nu blidde det fel!! :shock:

Till Borås ÄR det anmälan fick jag veta precis nu!
Pm:a "kvacke" här på forumet så skriver hon upp er!
sömnlös

Inlägg av sömnlös »

Åh, jag har missat tråden tills nu!

Vilket bra initiativ! Och vilken fin hemsida du gjort blomman.

Det finns många nyfikna här också.
Om du vill att jag ska kolla intresse kan du väl pm:a mig?
:heart: Med prinsessa -04 och prins -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"