Helt slutkörd..
-
Katerina26
Helt slutkörd..
Hej, hittade hit av en slump. Detta får blir sista utvägen. Många tårar o sömnlösa nätter. Är helt slutkörd och på gränsen till att bli inlagd på mentalsjukhus.
Tappat all livsglädje.
Men fick så mkt hopp när jag till slut fick tag på sova hela netten boken (vart runt halva stan), och läste om de som lyckats.
Har en fråga bara; min underbara son 7mån, är duktig på att skrika och jag tror att han kommer protestera och gallskrika..vad ska jag göra då?
Vi har inte börjat kura...jag ville läsa allt två ggr först.
Tacksam för svar.
Mvh En trött..trött mamma..
Tappat all livsglädje.
Men fick så mkt hopp när jag till slut fick tag på sova hela netten boken (vart runt halva stan), och läste om de som lyckats.
Har en fråga bara; min underbara son 7mån, är duktig på att skrika och jag tror att han kommer protestera och gallskrika..vad ska jag göra då?
Vi har inte börjat kura...jag ville läsa allt två ggr först.
Tacksam för svar.
Mvh En trött..trött mamma..
Efter regn kommer väl solen?
Stolt mamma till goaste Benjamin 080623
Hej! Välkommen hit! Vad bra att du har hittat SHN och oss. Det är en fantastisk kur om man hamnat lite snett. Vi finns här för dina frågor, jättebra att du frågar här och inte står tvekande inför ditt barn.
För att genomföra kuren krävs att du är väldigt påläst och vet vad du gör och varför. Kan kännas oöverstigligt nu när du är så trött, men vad är alternativet? Du kommer märka resultat snabbt och jag törs nästan lova dig att du aldrig komma ångra beslutet att kura.
Du kan få handfast hjälp av oss kurare att kura eller gå igenom verktygen. Skicka mig ett PM om du vill veta mer.
Lycka till!
Kram Emma
För att genomföra kuren krävs att du är väldigt påläst och vet vad du gör och varför. Kan kännas oöverstigligt nu när du är så trött, men vad är alternativet? Du kommer märka resultat snabbt och jag törs nästan lova dig att du aldrig komma ångra beslutet att kura.
Du kan få handfast hjälp av oss kurare att kura eller gå igenom verktygen. Skicka mig ett PM om du vill veta mer.
Lycka till!
Kram Emma
-
Katerina26
Hej!
Tack för snabbt svar! Blev lite kluven, icke ett meddelande från en person som varna mig för SHN metoden..Varför är den så kritiserad av folk?Vad händer om metoden inte fungerar på min son?
Finns de någon mer handfast beskrivning hur man går tillväga steg för steg?
Är så dålig på ramsor...finns de några bra som ni har?
Är så trött och känner att detta kanske inte kommer att gå..Vad ska jag göra då??
Tacksam för svar...
Mvh Katerina
Tack för snabbt svar! Blev lite kluven, icke ett meddelande från en person som varna mig för SHN metoden..Varför är den så kritiserad av folk?Vad händer om metoden inte fungerar på min son?
Finns de någon mer handfast beskrivning hur man går tillväga steg för steg?
Är så dålig på ramsor...finns de några bra som ni har?
Är så trött och känner att detta kanske inte kommer att gå..Vad ska jag göra då??
Tacksam för svar...
Mvh Katerina
-
ilindstrom
Hej!
Vill bara säga att du inte ska lyssna på dem som varnar för SHN. Allt som rör barn blir så affekterat och alla vill ha en åsikt. Det är som religion, folk blir lätt fördömande. Själv är jag jättenöjd med kuren. 5-min-metoden kändes alltför hård och passiv för mig, men jag var tvungen att göra något. Första kvällen i SHN är man inne på studs hos barnet och lugnar, går sedan ut med ramsan, så att den betingas till trygghet. Det här kändes mycket bra för mig. Redan andra natten lyssnade hon på ramsan. Hela nätter fick vi sova efter bara några dagar.
Allt kommer bli bra! Samla din sista kraftreserv och genomför det här.
Kram och lycka till/
lou
Vill bara säga att du inte ska lyssna på dem som varnar för SHN. Allt som rör barn blir så affekterat och alla vill ha en åsikt. Det är som religion, folk blir lätt fördömande. Själv är jag jättenöjd med kuren. 5-min-metoden kändes alltför hård och passiv för mig, men jag var tvungen att göra något. Första kvällen i SHN är man inne på studs hos barnet och lugnar, går sedan ut med ramsan, så att den betingas till trygghet. Det här kändes mycket bra för mig. Redan andra natten lyssnade hon på ramsan. Hela nätter fick vi sova efter bara några dagar.
Allt kommer bli bra! Samla din sista kraftreserv och genomför det här.
Kram och lycka till/
lou
Lou, en dotter född 080224 
( Kurad nov -08 )
( Kurad nov -08 )
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Jag vet att det är lätt att säga tulipanaros, men försök samla dig nu - och läs boken, i lugn och ro (ja, jag vet
Och då är ingenting svårt. Jobbigt, ja, när man bryter (det gamla onda) mönstret, men inte svårt. Tvärtom, du ser ju alla vittnesbörd från folk som knappt kan fatta att de väntade så länge
Vad gäller gnäll-PM du fått, vet vi ju att världen är full av sura rönnbär. Bry dig inte. Du vet hur det är: sitter du på krogen (för hundra år sedan, typ
Eller också skriker löpsedlarna mot dig på vägen hem att RÖTT KÖTT ÄR LIVSFARLIGT.
Aldrig får man vara riktigt glad
Misströsta inte vad gäller din egen lilla älskling
Du går så sköna tider till mötes - tro det eller ej
O:)
PS
Internationella Sova hela natten kommer ut i hela den engelskspråkiga världen i slutet av mars / början på april 2009 under titeln A Good Night's Sleep. Det är ganska snart. Originalöversättningen till tyska (Die DurchschlafKur) kommer strax därefter. SHN-boken är vidare under pågående översättning till italienska, finska, ryska och estniska.
Vojne vojne, lilla 23-åring där, hur ska du hinna
Gör något nyttigare, tycker jag. Du har hela livet framför dig.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
Katerina26
Tack snälla för det fina mottagandet. Ni har gett mig hopp och en gnista att se ett slut på eländet! Vill bara vara en bra mamma...
Ska läsa o läsa..Tack igen för stödet.
Har lite frågor men de tar jag imorrn..Är dödstrött nu. Men allt verkar så logiskt..Är bara en aning rädd att jag ska göra fel och att de inte ska gå men känns trygggt att veta at ni finns.
God natt med er...
PS.
Jag frågade Humlan varför hon inte gillade SHN, fick inget svar.
Ska läsa o läsa..Tack igen för stödet.
Har lite frågor men de tar jag imorrn..Är dödstrött nu. Men allt verkar så logiskt..Är bara en aning rädd att jag ska göra fel och att de inte ska gå men känns trygggt att veta at ni finns.
God natt med er...
PS.
Jag frågade Humlan varför hon inte gillade SHN, fick inget svar.
SHN är det bästa vi gjort för vår son. Han sover, han äter bra han är glad och nöjd. Hans mamma är också glad och nöjd och utsövd (nu när jag har lämnar zombie-fasen)
Det är jobbigt att kura, det är inget som går av sig själv, men det är SÅÅÅÅÅ värt det.
Sen finns det underbara människor här på forumet som har svar på de frågor som dyker upp under kurens gång.
Lycka till
Det är jobbigt att kura, det är inget som går av sig själv, men det är SÅÅÅÅÅ värt det.
Sen finns det underbara människor här på forumet som har svar på de frågor som dyker upp under kurens gång.
Lycka till
Casper 080603 - kurad december 08
V 940522, A960924
V 940522, A960924
-
Katerina26
Nu är det nära! (Har tydligen lyckats starta 2 trådar..)
Läste mitt första inlägg och svaren, nu har jag läst boken (skummade bara första gången och hoppades att på sista sidan skulle de stå 2 rader : så här gör du det tar 2 min KLART! a la snabbmacaroner..)
Any way...mkt kloka ord och råd och efter att ha läst (mina ögon blödde faktiskt hehehehhe)så nu FÖRSTÅR jag! AW, jisses allt är ju så logiskt.
Det är med en tesked hopp och en liter beslutsamhet som jag räknar ner timmarna.
Inatt när han vaknade upp och ammades för 1000 gången så tänkte jag "detta är sista natten med ovetenskap.."
Så, wish me luck!
Ps. Är glad att jag hittade hit...om inte detta funkar så vet jag ändå att ni kan hjälpa mig. ds.
Läste mitt första inlägg och svaren, nu har jag läst boken (skummade bara första gången och hoppades att på sista sidan skulle de stå 2 rader : så här gör du det tar 2 min KLART! a la snabbmacaroner..)
Any way...mkt kloka ord och råd och efter att ha läst (mina ögon blödde faktiskt hehehehhe)så nu FÖRSTÅR jag! AW, jisses allt är ju så logiskt.
Det är med en tesked hopp och en liter beslutsamhet som jag räknar ner timmarna.
Inatt när han vaknade upp och ammades för 1000 gången så tänkte jag "detta är sista natten med ovetenskap.."
Så, wish me luck!
Ps. Är glad att jag hittade hit...om inte detta funkar så vet jag ändå att ni kan hjälpa mig. ds.