Helt slutkörd..

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Katerina26

Helt slutkörd..

Inlägg av Katerina26 »

Hej, hittade hit av en slump. Detta får blir sista utvägen. Många tårar o sömnlösa nätter. Är helt slutkörd och på gränsen till att bli inlagd på mentalsjukhus.
Tappat all livsglädje.
Men fick så mkt hopp när jag till slut fick tag på sova hela netten boken (vart runt halva stan), och läste om de som lyckats.
Har en fråga bara; min underbara son 7mån, är duktig på att skrika och jag tror att han kommer protestera och gallskrika..vad ska jag göra då?
Vi har inte börjat kura...jag ville läsa allt två ggr först.
Tacksam för svar.

Mvh En trött..trött mamma..
Efter regn kommer väl solen?
Stolt mamma till goaste Benjamin 080623
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hej! Välkommen hit! Vad bra att du har hittat SHN och oss. Det är en fantastisk kur om man hamnat lite snett. Vi finns här för dina frågor, jättebra att du frågar här och inte står tvekande inför ditt barn.

För att genomföra kuren krävs att du är väldigt påläst och vet vad du gör och varför. Kan kännas oöverstigligt nu när du är så trött, men vad är alternativet? Du kommer märka resultat snabbt och jag törs nästan lova dig att du aldrig komma ångra beslutet att kura.

Du kan få handfast hjälp av oss kurare att kura eller gå igenom verktygen. Skicka mig ett PM om du vill veta mer.

Lycka till!
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Katerina26

Inlägg av Katerina26 »

Hej!
Tack för snabbt svar! Blev lite kluven, icke ett meddelande från en person som varna mig för SHN metoden..Varför är den så kritiserad av folk?Vad händer om metoden inte fungerar på min son?
Finns de någon mer handfast beskrivning hur man går tillväga steg för steg?
Är så dålig på ramsor...finns de några bra som ni har?
Är så trött och känner att detta kanske inte kommer att gå..Vad ska jag göra då??
Tacksam för svar...

Mvh Katerina
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Du har PM. Det här kommer ordna sig.

kram :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Lou

Inlägg av Lou »

Hej!

Vill bara säga att du inte ska lyssna på dem som varnar för SHN. Allt som rör barn blir så affekterat och alla vill ha en åsikt. Det är som religion, folk blir lätt fördömande. Själv är jag jättenöjd med kuren. 5-min-metoden kändes alltför hård och passiv för mig, men jag var tvungen att göra något. Första kvällen i SHN är man inne på studs hos barnet och lugnar, går sedan ut med ramsan, så att den betingas till trygghet. Det här kändes mycket bra för mig. Redan andra natten lyssnade hon på ramsan. Hela nätter fick vi sova efter bara några dagar.

Allt kommer bli bra! Samla din sista kraftreserv och genomför det här.

Kram och lycka till/
lou
Lou, en dotter född 080224 :heart:
( Kurad nov -08 )
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du, kära Katerina26 :wink: :lol:

Jag vet att det är lätt att säga tulipanaros, men försök samla dig nu - och läs boken, i lugn och ro (ja, jag vet :oops: ) från början till slut (och om igen) tills du verkligen känner att här har du en vän att hålla i handen, en som förklarar VARFÖR små barn vaknar på nätterna (och hur enkelt man kan avhjälpa det), inte bara hur man ska få dem att somna med olika tricks och metoder. Teorierna bakom det hela är så enkla, så logiska och så "naturliga" att ingen kan säga emot dem. Det handlar om att vara människa och hur vi fungerar. Du kan känna igen alltsammans lätt. Du kan känna igen barnet i dig själv och dig själv i barnet.

Och då är ingenting svårt. Jobbigt, ja, när man bryter (det gamla onda) mönstret, men inte svårt. Tvärtom, du ser ju alla vittnesbörd från folk som knappt kan fatta att de väntade så länge :shock: Och barnets reaktion av lättnad, när alla polletterna en efter en trillat ner, är så fullkomligt underbart uppenbar. Ni går ett härligt, nytt liv till mötes!

Vad gäller gnäll-PM du fått, vet vi ju att världen är full av sura rönnbär. Bry dig inte. Du vet hur det är: sitter du på krogen (för hundra år sedan, typ :?: :lol: ) och njuter en blodig biff som formligen smälter i munnen och himlar med ögonen av lycka, får du ofelbart höra - om inte av dina bordsgrannar, förhoppningsvis, som bara ångrar att inte de också beställde biff eftersom den tydligen var en sådan höjdare, så från vegetarianerna vid bordet bredvid, som sitter och suckar och stönar - att du ägnar dig åt barbari och borde skydda korna.

Eller också skriker löpsedlarna mot dig på vägen hem att RÖTT KÖTT ÄR LIVSFARLIGT.

Aldrig får man vara riktigt glad :wink: :lol:

Misströsta inte vad gäller din egen lilla älskling :heart: Han är naturligtvis kolossalt speciell och den absolut enda just DEN lilla älsklingen i sitt slag, men han är fortfarande gjord av kött och blod som alla andra. Han vill inget hellre än att sova så gott på nätterna, trygg, lugn, säker och ostörd - precis som du.

Du går så sköna tider till mötes - tro det eller ej :!: (Tro det.)

O:) :heart: :sleep:

PS :arrow: Till dig, Humlan 86, som utökat hobbyverksamheten (den som stavas försök till sabotage) med att PM-bomba presumtiva kurare och varna dem - för vadå :?: - jag vill bara förbereda dig på att du får ett sabla jobb när du ska försöka avskräcka resten av världen och inte bara kan kacka i det här boet :^o

Internationella Sova hela natten kommer ut i hela den engelskspråkiga världen i slutet av mars / början på april 2009 under titeln A Good Night's Sleep. Det är ganska snart. Originalöversättningen till tyska (Die DurchschlafKur) kommer strax därefter. SHN-boken är vidare under pågående översättning till italienska, finska, ryska och estniska.

Vojne vojne, lilla 23-åring där, hur ska du hinna :?: :!: Det blir inte lätt, inte ens om du får hela Familjeliv med dig :roll:

Gör något nyttigare, tycker jag. Du har hela livet framför dig.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Katerina26

Inlägg av Katerina26 »

Tack snälla för det fina mottagandet. Ni har gett mig hopp och en gnista att se ett slut på eländet! Vill bara vara en bra mamma...
Ska läsa o läsa..Tack igen för stödet.
Har lite frågor men de tar jag imorrn..Är dödstrött nu. Men allt verkar så logiskt..Är bara en aning rädd att jag ska göra fel och att de inte ska gå men känns trygggt att veta at ni finns.
God natt med er...
PS.
Jag frågade Humlan varför hon inte gillade SHN, fick inget svar.
Netta

Inlägg av Netta »

SHN är det bästa vi gjort för vår son. Han sover, han äter bra han är glad och nöjd. Hans mamma är också glad och nöjd och utsövd (nu när jag har lämnar zombie-fasen)

Det är jobbigt att kura, det är inget som går av sig själv, men det är SÅÅÅÅÅ värt det.

Sen finns det underbara människor här på forumet som har svar på de frågor som dyker upp under kurens gång.

Lycka till
Casper 080603 - kurad december 08
V 940522, A960924
Katerina26

Inlägg av Katerina26 »

Nu är det nära! (Har tydligen lyckats starta 2 trådar..)
Läste mitt första inlägg och svaren, nu har jag läst boken (skummade bara första gången och hoppades att på sista sidan skulle de stå 2 rader : så här gör du det tar 2 min KLART! a la snabbmacaroner..) :oops:
Any way...mkt kloka ord och råd och efter att ha läst (mina ögon blödde faktiskt hehehehhe)så nu FÖRSTÅR jag! AW, jisses allt är ju så logiskt.
Det är med en tesked hopp och en liter beslutsamhet som jag räknar ner timmarna.
Inatt när han vaknade upp och ammades för 1000 gången så tänkte jag "detta är sista natten med ovetenskap.."

Så, wish me luck!

Ps. Är glad att jag hittade hit...om inte detta funkar så vet jag ändå att ni kan hjälpa mig. ds.
duggan

Inlägg av duggan »

Good luck!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"