Kura om snart 10 månaders flicka?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Chagak

Kura om snart 10 månaders flicka?

Inlägg av Chagak »

:oops: :oops: :oops: Jaha... då har man förstört hela kuren! Nu kommer jag krypandes till forumet med svansen mellan benen...
Vad gör jag? Börjar om med kuren från dag 1? Eller??
Min lilla gumma vaknar ungeför varje timme från kl 21- 7!! Och det är MITT MITT MITT fel!!!!! JAg har plockat upp henne på natten och ammat henne. :oops: Och det har jag gjort ett tag nu :oops: ... Så nu sitter jag här med skägget i brevlådan och min stackars tös får avbruten sömn (och ajg med såklart) . Nu är min dotter snart 10 månader och STARK! Jag planerade att börja om kuren i lördagskväll men min man kom in och avlöste mig då jag stått och solfjädrat i 50 minuter - för att sen PLOCKA upp henne efter ytteligare 20 min. :evil: Då hade hon skrikit nästan hela tiden - hon somnade - skrek- somnade - skrek. Det brukar funka m solfjädern att få henne lugn men inte i lördags - antagligen för att hon är van nu med att få lite boppe- (Det går mkt bra att lägga henne - då blir det oftast en snabb solfjäder coh ramsa ut men dock ibland på kvällsläggningen måste jag stå där m solfjäder tills hon somnat.) Så vad säger ni kloka (för det är ju uppenbarligen inte jag) sak jag börja om på dag 1 eller? Skulle vilja sluta amma med... hur gör jag det?
Tacksam för all pepp jag kan få av er. Shit vad jag känner mig misslyckad.
Tack på förhand kram Malin
Mamma till två döttrar - en 941028 :heart: & en :heart: 080402
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Ok, ni har kommit ur spår. Tråkigt, men då får ni kavla upp ärmarna och en gång för alla visa henne att man äter på dagen. Hon behöver sin sammanhängande sömn, men det vet ni eftersom ni ber om hjälp! Bra och modigt att ni vågar det.

Nu har hon fått motstridiga besked så inte konstigt att solfjädern tar längre tid. Tycker du att ramsan tar? Funderade på om ni skulle börja om från första eller andra natten. Men klart står att ni måste ge henne mer förtroende. Ni måste backa för att hon ska göra framsteg!

Tänk sen på att aldrig mer ifrågasätta hennes goda nattsömn - då gör inte hon det heller :wink: .
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Ok, ni har kommit ur spår. Tråkigt, men då får ni kavla upp ärmarna och en gång för alla visa henne att man äter på dagen. Hon behöver sin sammanhängande sömn, men det vet ni eftersom ni ber om hjälp! Bra och modigt att ni vågar det.

Nu har hon fått motstridiga besked så inte konstigt att solfjädern tar längre tid. Tycker du att ramsan tar? Funderade på om ni skulle börja om från första eller andra natten. Men klart står att ni måste ge henne mer förtroende. Ni måste backa för att hon ska göra framsteg!

Tänk sen på att aldrig mer ifrågasätta hennes goda nattsömn - då gör inte hon det heller :wink: .
Kram Emma
Chagak

Inlägg av Chagak »

Tack för snabbt svar!
Nä ramsan tar inte alls när hon vaknar efter att ha somnat till natten. Då blir det väl en ny kur från dag 1. :?
detta att hon skrek i 1.5 h - jag läste om ungefär samma ska och då svarade Anna att skrika 1.5 h är oförsvarligt som jag såklart håller med om. Men om inte solfjädern funkar ska vi satsa mer på buff? I min andra tråd (som jag trodde jag fortsatt i ) där skrev jag om när jag skulle kura min dotter och att vi endast solfjädrade. MEn ska kanske börja ännu mer med buff?
Kram /Malin
Mamma till två döttrar - en 941028 :heart: & en :heart: 080402
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Jag tycker ni kan börja om från natt ett, kanske att ni kan backa lite snabbare när ni märker att ramsan tar. Ge dig inte förrän hon är lugn, hur spelar ingen roll så buffa om det känns bättre. Slipa på tekniken, öva på varann och försök utstråla lugn som du för över till ditt barn. Andas högt och långsamt bredvid.

Kram Emma
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"