Allergi(t)råd!

Här hamnar favoriter från samtliga forum till erinran, inspiration, nyskapande
Skriv svar
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Urtekram köpte kjag på Ewas inrådan på shopping4net. Gurkörtsolja köper jag i min egen lilla godisaffär Crearome. www.crearome.se. De har minimiorder på 500, men man kan handla andra trevliga saker också, eller gå ihop flera om ordern.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

jag ska också prova din nu torparn. Vi är utan galatcto och den ör slut överallt :?

Jag handlar på bodystore och där har de crearomes grejjor, kanske även gurkörtsoljan?

:D

/Fjällmor
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Annars går ju jättenattljusolja också, även om gurkörtolja är ännu rikare på GLA.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej!

Läste idag att även bambukläder är bra för allergifolk. Har ni sett?

http://www.bambuklader.se/why_is_bamboo_better.html

Någon med erfarenheter..?

:D

/Fjällmor
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Tack snälla för hjälpen vänner, nu ska här handlas lite nya smörjor.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Nu har jag varit på Shopping4net.se och kollat runt. Hittade två olika salvor från Urtekram, en som innehöll Aloe Vera och en som inte gjorde det. Vilken/vilka har ni provat?

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag blev rekommenderad den oparfymerade Aloen, men den hittade inte jag. Skulle slå till på den, jag.
Ewa

Inlägg av Ewa »

:evil: VARFÖR måste bevisligen bra prylar tas ur produktion - VARFÖR :!: :!: :!: Hur mycket massa ny skit som helst kan världen överösas med, som man inte bett om, men när det nu FINNS något som funkar - så kunde det väl få vara då :evil: Sur och grinig är jag, för de har alltså slutat tillverka GalactoBase. Gnälla på rätt ställe ska jag också. Har fått med mig en massa olika prover hem från Hälsokosten. Och de kan säkert fungera som alternativ till Apotekets smörjor. Men när det är riktigt, riktigt illa. Och inget annat förut hjälpt, så VILL jag ha min BÄSTA kräm att ta till igen. Blä för eländet!
Nu tassar jag ut och ska inte förgifta tråden med mer neggosnack... :roll: :oops:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:shock: :evil: Meh! Varför har det det! Bra att bråka. Men jag gissar väl att de har sina skäl. Olönsamt? Företag i KK?
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

NEJ :!:

:evil: :cry:
sömnlös

Inlägg av sömnlös »

Hej!
Jag läser i tråden med jämna mellanrum :D .
För oss funkar olivolja fortfarande jättebra. Det luktar och kladdar visserligen men prinsens hy blir mjuk, len och eksemfri. Nu testar vi om det funkar för väderbitet ansikte också.
Jag ser att det inte funkat för andra i tråden med vegoljor. Att det kan vara sådan skillnad? Finns det några rön kring det?
:heart: Med prinsessa -04 och prins -06 :heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Sömnlös, har inte några rön att komma med just nu.

LIte uppdatering kring GalactoBase. Har kontaktat återförsäljaren Macronova och fått svar:
Hej Ewa!
Tack för ditt mail.
Tyvärr kommer Galactobase att utgå ur vårt sortiment p g a att det såldes för lite av den. Det är en otroligt bra produkt och de som börjat använda den kan inte vara utan den.
Jag vidarebefordrar ditt mail till produktansvarig och hoppas som så många andra att den kommer tillbaka igen.
Ju fler som mail-bombar desto större chans att de ser att det finns ett reellt behov.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

jag mailar, tack ewa

:thumbsup:
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

sömnlös!! Hur gick det med olivoljan för väderbitna kinder?? Har samma problem här och är lite nyfiken.. *kram*
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
Ewa

Inlägg av Ewa »

Super, Fjällan :thumbsup:

Fick svar på allergitester på sonen igår. Och som jag misstänkt så är det björk och gräs han reagerar på :cry: . Men inte gråbo. Skönt att slippa något :roll: Och inget mot pälsdjur - tack och lov för det[-o< Däremot visar han HÖG allergi mot kvalster. Och efter samtal med läkaren fram och tillbaka kan nog konstateras att det ännu inte gett sig tillkänna. Kanske för att vi har en fungerande hygienstrategi, kanske för att det ännu inte blossat upp. Jag hoppas förstås på det förra [-o< och att han ska få slippa det i möjligaste mån. Blä - ingen rolig historia. Men jag har ju haft mina misstankar och efter förra sommaren så var väl misstankarna rätt välgrundade. Men någon liten förhoppning fanns förstås att det hade andra orsaker.

Nåväl, när vi pratade kvalster så stämde ändå inte bilden in på Anton riktigt. Han är ju alltid fin på vintern, men får eksem, rinnig näsa, rinniga ögon och blir trött och slö på sommaren. Annars är det typiska att man får nästäppa, ögonirritation och blir röd och fnasig i huden - företrädesvis om vintern. Kanske någon annan som läser här känner igen den beskrivningen, så sår jag ett frö om det här. Allt (kuddar, täcke osv) ska tvättas i minst 60 grader för att de ska dö. När problemen är svåra så bör man byta lakan, påslakan varje vecka, annars räcker varannan vecka.

That's all for now.
Skriv svar

Återgå till "Klistrade favorittrådar"