Hej!
HELT plötsligt, som över en natt, så är det omöjligt för Liten att hoppa ner i sängen och sova. Han är kurad och har ALDRIG strulat med läggning. Men nu skriker han som om himlen trillat ner. Han är väldigt emotionell just nu och familjen (framförallt mamma) är det viktigaste på jorden. T om på dagis säger dom att han är inne i en känslig period. Därför har jag varit lite tafatt och behöver rejält med råg i ryggen för att ställa allt till rätta igen. Han vaknar inte på natten, däremot ligger han ofta i min säng när jag vaknar (märker inte att han kommit in till mej).
Han är 3,5 år. Går och lägger sej klockan 7 och stiger upp klockan 7. Sover inte middag.
Jag har letat efter en tråd i en timme nu, men har inte hittat någon där jag känner att jag kommit helt rätt.
Snälla....
Superstrulig läggning
Superstrulig läggning
Mamma till 2 kurade och 2 änglar
Hej TinaM
Jag tror att er lille kille är mitt i trotsen, och trots kan visa sig på lite olika sätt. De allra flesta barn trotsar på det sätt man tänker sig trots: vägrar, skriker, protesterar osv... medans en del barn kan trotsa lite "mildare" genom att bli lite mer ängsligt, vägra lite mer lågmält och "åla" sig ur situationer.
Har du Barnaboken så leta fram trotskapitlet så kommer du att hitta massor med bra tips!
Vad gäller läggningarna så kan han det här och du ska helt enkelt fortsätta precis som ni brukar göra! Visa honom att världen och mamma står kvar precis som vanligt, allt är som vanligt, trots att killens värld inte känns som vanligt!
Rutiner och förutsägbarhet är trygghet!
Läs också den här klistrade tråden om trotsbarn och sömnfnurror:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=13298
Kram Mia
Jag tror att er lille kille är mitt i trotsen, och trots kan visa sig på lite olika sätt. De allra flesta barn trotsar på det sätt man tänker sig trots: vägrar, skriker, protesterar osv... medans en del barn kan trotsa lite "mildare" genom att bli lite mer ängsligt, vägra lite mer lågmält och "åla" sig ur situationer.
Har du Barnaboken så leta fram trotskapitlet så kommer du att hitta massor med bra tips!
Vad gäller läggningarna så kan han det här och du ska helt enkelt fortsätta precis som ni brukar göra! Visa honom att världen och mamma står kvar precis som vanligt, allt är som vanligt, trots att killens värld inte känns som vanligt!
Rutiner och förutsägbarhet är trygghet!
Läs också den här klistrade tråden om trotsbarn och sömnfnurror:
Kram Mia