Kurstart ikväll :-)

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Mellansyrran

Inlägg av Mellansyrran »

Tanken var att du skulle tolka det som att det blir bättre ju äldre han blir. Numera sover min tjej till kvart över 7 som oftast, dvs vi använder marginalkvarten åt andra hållet istället för som tidigare kvart i.

Jag har jobbat jättehårt under ett helt år med att få bort tidigt morgonvak och arga insomnanden med konstens alla regler. Och det jag vill säga är att tålamod har varit min bästa vän. Samtidigt som jag sett kusinen sova som en prinsessa har jag kämpat med min söta argbigga. Det kan hända att du också får kämpa med din son, och jag vill peppa dig att göra det. För det blir bättre. Nu lever vi i en dröm :D . Det var bara det jag ville säga egentligen...sorry om jag var otydlig.

Och det där med att lägga honom hos storebror är en jättebra idé. Om storebror blir väckt ska du se att han börjar ramsa han med. Allt för att lillebror ska somna om. Det finns levande exempel på det med. Fråga Hönsmamma.

Kram :heart:
Mamma till miss N född juli 03, ej kurad, miss M född juni 07, standardmodellad sept 07 och miss V född augusti 13, standardmodellad okt 13.
Caroline77

Inlägg av Caroline77 »

Hej igen,

Nu förstår jag :oops: Tack för peppningen mellansyrran :!: :)

Hade tänkt när vi började med kuren och det skulle gå framåt, framåt och sen ett eller två bakslags nätter, men nu tycker jag att det är svårt. Tre veckor har gått och igår tog läggningen 40 min!! Så långtid tog det inte ens första natten :cry: Sen vaknar han ett par ggr på kvällen var av någon har jag varit tvungen att ramsa vid. Sen är det tidiga mornar fortfarande, men jag kämpar på med dem. Tyvärr strular också dagslurarna, han har väldigt svårt att ta till sig ramsan i vagnen. ](*,) plus att han vaknar många ggr under långluren och har svårt att somna om om jag inte vagnar :oops: Är det någon som har tips på en "minikur" just vid dagslurarna :?: Hade varit skönt om man kände att det började gå framåt igen och inte bara backa för varje dag som går.... :?

Kram
Stolt mamma till :heart: Jacob (07-01-28 ) kurad feb-09, :heart: Charlie (08-08-03) kurad jan-09 och :heart: Arthur (10-04-20) började kura 10 sep 2010
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

Gällande daglurarna gäller det nog att backa, hon blir arg när hon inte vagnar, men du KAN förmedla precis samma lugn med din ramsa, våga backa och var inte rädd och det går åt lite förlorad sömn åt frågestunderna, det har du igen trefald senare. :wink:

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Jag får också den känslan när jag läser, att ni måste backa för att hon ska göra framsteg.

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"