Thailand and Australia!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Australien mamman

Thailand and Australia!

Inlägg av Australien mamman »

Hej alla sota mammor!

Nu pa Fredag bar det av mot sydligare breddgrader minst sagt. Vi flyttar tillbaks till Australien till Sydney och det ar very very exciting! Vi har ett stopp i Thailand i 2 veckor pa vagen, ska bli harligt med sooooool! Ar det nagon som kan tipsa om resgrejer for en 7 manaders och 3 aring bade pa flygresan och i Thailand? Tar emot alla tips jag kan fa tack.

Ha det bra allihopa och vi ses pa forumet! Om nagon har vagarna forbi till Australia sa hojta till! :wink:

Kram Kram Marie :heart:
Marie, Mamma till lilla sötisen Leah Rebecka :heart: 2005-12-09 Ethan John :heart: 2008-06-16
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej Marie!

Hoppas tiden i Sverige varit angenäm. Vet att det inte alltid behöver vara så när man kommer hit, särskilt vid den här årstiden. Min bästa väninna flyttade hem från Australien för 2 år sedan, och sedan dess har större delen av tiden gått åt till att komma underfund med att de ska spara ihop för att flytta tillbaka igen.

Lycka till med flytten och ha det så gott på resan :D
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Några tips har jag inte, men jag vill önska er en riktigt trevlig resa och lycka till med nyetableringen!!

Kram
Ulrika
miniz

Inlägg av miniz »

Maten i Thailand är underbar! Men kanske lite kryddrad för de sma. Nudelsoppa är bra pa det sättet, för soppan serveras utan kryddor, sa krydrar man själv med det som star pa bordet. Sa ar det iallafall i de flesta inte sa fina restauranger :lol:

Och ni vuxna borde äta laab eller laarb eller hur det nu stavas. Det är nagot av det bästa jag ätit! om ni äter kött och är icke-muslimer...

Ha en trevlig resa!
Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"