Det är verkligen stor skillnad att vara gravid igen, på många sätt. Med nr 1 kunde jag sova eller vila när jag kände för det, ingen press och inga krav. Men med en aktiv 2-åring i huset har det varit allt annat än lugnt.
Den här gången hade jag konstant dålig sömn de första 4-5 månaderna, inte en hel natts sömn. Behövde gå upp och kissa och kunde inte somna om. Fruktansvärda sammandragningar ända från v 10 och med blödningar under några veckor till att börja med. Nu så här efter 25 fulla veckor kallas det väl förvärkar istället, men de gör lika ont fortfarande *suck*, fast jag har i alla fall inga blödningar längre. Både sömnen, benkramperna och förvärkarna har bättrat sig sedan jag började ta magnesiumtillskott för snart ett par månader sedan. Men glömmer jag bort tabletterna 2-3 kvällar i rad så blir allt olidligt igen, så jag piskar mig själv att komma ihåg och ta dem innan jag lägger mig.
En annan skillnad är att än så länge har vi bara kommit ihåg att ta EN bild på magen, på själva julafton blev det.
En tredje skillnad är att när bebisen föds (BF ca 5/5) så slipper vi skriva på faderskapspapperna på socialkontoret! Vi gifte nämligen oss på luciadagen 2008, dvs drygt en månad sedan. Så nu har även jag samma efternamn som sonen och pappan!