När lillebror inte sover hela natten

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
/LO
Kontakt:

När lillebror inte sover hela natten

Inlägg av /LO »

Vera och Ivar delar rum från i fredags natt. :heart:
Fram till inatt har det funkat hyfsat när det gäller lillebrors sömn. Han har gnölat till lite, men vi har inte behövt åtgärda med ramsa eller så.

Inatt, vargtimme runt 5.30, så vaknar han och är inte nöjd - han åt inte så bra i går eftermiddag och kväll, så jag misstänker att han är hungrig. Jag tänkte just öppna munnen och skicka in en ramsa. Då hör jag:
"gonatti med sig sov så gott" fyra gånger. :shock: :D

Ivar tystnar en stund, men kommer igång igen. Jag anser kanske att det inte är storasysters jobb att få honom att somna om, så jag skickar in en ramsa genom dörrspringan. Det hjälper inte, eller han tystnar några minuter men går igång igen.
Jag går in och buffar några tag, solfjädrar en stund och går ut. Två omgångar. Sedan är han lugn. I kanske 10 minuter.

Men då har storasyster tröttnat. Hon tar i från tårna och ramsar så hela taket lyfter x3 och fjärde, när han har tystnat, inte minst av ren förvåning :lol: , så tar hon till den mjuka rösten och bekräftar hans tystnad. Båda somnar om och blir väckta vid 7 :D

Så jag funderar på om inte Anna får ha en liten minikurs med Vera, så att hon kan få ett diplom. Hon är rent proffs :heart:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :heart:

Jag älskar Vera!

:-({|= :heart: :-({|=

/Fjällmor
Nancy

Inlägg av Nancy »

Det här är ju bara för härligt 8) :heart: :lol: :-({|=
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:heart: Hon är UNDERBAR Vera! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:o :lol:
Hon vet vad hon gör, tösen! :lol:
Gratulera den lilla/stora 5 åringen!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"