Tänkte bara skriva och berätta hur det går för oss
Läggningarna går mycket smidigare nu! Det är bara två kvällar sedan sist som jag gått in och tagit upp Gustav när han skrikit för länge och inte kunnat somna. Annars somnar han så fint varje kväll och på dagslurarna. Jag har helt och hållit slutat gå in till honom utan ramsar bara utanför dörren och sedan lämnar jag honom i fred och det är tydligen så han vill ha det.
Gustav är en morgonmänniska och börjar gärna ropa efter morgon redan kl 5

vilket mamma inte är så förtjust i

Jag har märkt att pangramsa inte fungerar för då blir han bara mer vaken och vill ha mat direkt. I stället ligger jag kvar i sängen och i de flesta fall somnar han om på 5 minuter. Sedan brukar han vakna nästa gång vid 6-tiden och då tar jag upp honom och ammar. Han är alltid jättehungrig och vill ha mat på stört!
Smakportionerna börjar också fungera lite bättre, äntligen ! Idag åt Gustav en halv 5-månadersburk vilket jag tycker är riktigt bra. Jag ville göra så mycket som möjligt av maten själv men det är så svårt att få till konsistensen rätt så han vill nog hellre ha köpt så här i början. Idag fungerade det åtminstone.
Gröten på kvällen däremot fungerar inte alls. Han bara kniper igen munnen eller spottar ut det som redan kommit in

Vi har försökt välling nu de senaste kvällarna men det har inte fungerat så mycket bättre det. Igår hade vi t o m lite florsocker i vällingen men det tyckte han inte alls om för så lite som han åt igår har han inte ätit tidigare dagar. Men vi kämpar på... Ikväll tänkte jag testa med gröt igen så får vi se. Tydligt är att han behöver mer mat på kvällen eftersom de kvällar han ätit en större mängd välling (ca 40 ml) sover han till 6-tiden och vaknar inte vid 5 som annars är brukligt.