Hej
Så BRA er bortakväll gick, och vad fint ni löste det med hemresan, med läggning och allt!
Jag måste säga att det är häftigt att han kan somna om på morgonen efter att ha suttit på pottan och bajsat! Och att ni sen fick väcka, det är också jättebra.
VirrigaV skrev:Han aldrig gillat våta eller att ha bajs i blöjan och har sedan länge suttit på pottan för att bajsa färdigt. Jag är jättekluven på hur jag ska göra, börjar kännas som en vana.
Jo, det är nog så som du säger att det har blivit en dålig vana. Han vaknar inte av att han bajsat, utan han bajsar för att han vaknar.
Det du kan göra är att ge katrinplommonpuré på förmidda´n, och försöka få honom att bajsa på eftermidda´n / kvällen istället, och när du hör att han är på G att vakna på morgonen så ger du en PANGramsa vid första pip för att tala om att det är natt ännu.
Morgonbajseriet försvinner i och med att de tidiga morgnarna försvinner, vilket kan ta nån vecka.
Var bara ihärdig och se till att han blir väckt av klockan varje morgon så ska du se att snart så sover han ända till väckning!
Härligt jobbat, iallafall!
Kram Mia