Tips på film

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Gotlandsmamma

Tips på film

Inlägg av Gotlandsmamma »

Hej!

Mina gossar har hittills sett filmsekvenser på youtube, både på svenska samt på arabiska då pappa talar arabiska. Kortare snuttar bara. Nu har de börjat visa lite större intresse för film o tanken slog mig, att jag skulle köpa någon film med kanske olika kortare avsnitt i...hm...har ni något bra tips på bra, härlig film, som skulle passa två grabbar?

Hälsningar från kobben
Linda :wink:
joda

Inlägg av joda »

Dunderklumpen....den är jättefin!!
Det susar i säven...mina pojkar älskar dom..
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Mina tjejer är ju lite äldre än dina grabbar, men den lilla gillar fortfarande Spöket Laban, Gittan, (Gittanböckerna som läses upp till enkel film som är gjord av bilderna i böckerna), Alfons Åberg, Mamma Mu, Fem Myror-programmen.
Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Astrid Lindgren-filmerna :D Här är Pippi storfavorit, tätt följd av Lotta på bråkmakargatan. Emil också, fast pappan är liiite läskig :wink: .
Häxan surtant är poppis!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Sara76

Inlägg av Sara76 »

J älskade också Astrid Lindgren- filmerna, och de tittas på fortfarande (av mig :shock: )
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Glömde: Anki och Pytte!
Och så Molly Mus, perfekt för små barn, tycker jag. Och barnen. :wink:
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
elinmats

Inlägg av elinmats »

Höjdarna som gick som julkalender för några år sedan. Fina dockor. Korta avsnitt med mycket kul och bra budskap. Dessutom riktigt bra musik. En höjdare även för vuxna :D
Pojke, 7 maj 2002 och en flicka, 7 feb 2005, en flicka 29 mars 2009-39+6. En flicka i himlen som blev 5 månader i magen.
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Du kan få låna någon eller några filmer när vi ses, jag tror Anki & Pytte, Alfons och Molly kommer att uppskattas.

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Här hemma säger jag bara "Pettson och Findus". Det är favvo bland några jag inte törs nämna för de är inte lämpliga. Skyller på barnafadern... :roll: :oops:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
nilam

Inlägg av nilam »

Youtube är en ......uppfinning :wink:
A 2 år kan sitta helt blickstilla och titta på traktorer, dumprar och grävmaskiner, ibland undrar man varför folk lägger upp vissa saker,
det går att trycka på + i filmrutan på de filmerna man vill se, då blir det en "playlist" och trycker man "Spela playlist" kan barnen se på lite längre sekvenser.

Förutom riktiga maskiner är "Den lilla röda traktorn", "Byggare Bob" och "Rory en racerbil" även "musses klubbhus" stora favoriter, visa lite olika filmer från Youtube för pojkarna så märker du snart vad som går hem.

Här har Astrid Lindgren också haft stor betydelse :D

//Malin
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Både Totte och Emma är bra för den åldern. Har avsnitt som är på max 10 minuter. Alldeles perfekt. :D
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

och Charlie och Lola hälsar Lotass som också gillar Fifi och blomsterfröna... och så youtube 8) såklart

:D

(tack för tipset om playlist nilam!)

och så den senaste hiten här hemma, för alla åldrar

Agaton Sax

8)

/Fjällmor
Gotlandsmamma

Hej o tack för fina tips! :wink:

Vi var på Åhlens idag o inhandlade Byggare Bob och Molly mus. Josef, 2 år gillade Molly mus skarpt.
Den var indelad i kortare avsnitt o det var kalas. Storebror har feber o orkade inte se...
Lånar gärna någon film när vi ses Kristina!
C gillar Alfons-böckerna, så kanske han gillar filmen...

Kram!
Linda
Gotlandsmamma

Fifi-film såg jag på Åhlens, kanske blir den nästa gång!

(tänk, namnet Fifi hade vi till Caesar, om det skulle bli en tjej, inte visste jag att Fifi var med i film! ha ha :D )
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"