Nu! :)

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
MerlinK

Nu! :)

Inlägg av MerlinK »

Äntligen flyter vardagen som den ska!

Sonen sover gott - inte riktigt hela nätterna, men somnar oftast om helt själv de 1-3 ggr/natt han vaknar och snackar eller smågnölar en stund. Nattningen med föregående bus är en njutning! Vaknar oftast en stund innan han "ska" men utan gnöl.

Dagslurarna har äntligen kommit i ordning (nästan :) ) och bäst sover han helt klart ute. Han vaknar ännu mitt i (efter 40-45 min) långa em-luren, men somnar snabbt om bara man går med vagnen en liten stund.

Det är så himla SKÖNT att han sover gott och tillräckligt mycket jämfört med hur vi hade det innan SHN-kuren vid 5 mån.

Så nu väntar vi bara på 8-9 mån krisen...: :wink:

Tack alla som tagit sig tid att komma med tips och råd under vägen!
HelBoB
Kontakt:

Inlägg av HelBoB »

Hej,
hur gammal är han nu?
/Helena
Mamma till lilla damen Veronica 2002-03-29 och
lillfr?ken Rebecka 2004-06-05

B?rjade kuren p? minstingen den 6/12!!!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

"Vänta" inte på 8-månaders-ångesten!
Alltså, förvänta dig inte att allt kommer gå åt pipan då.
Det är inte ens säkert du känner av den, vissa får den väldigt lindrigt! :wink:

GRATTIS till era stora framsteg! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Vänta dej inte bekymmer för då får du det garanterat.... Håll nu fast i detta och ha attityden av självklarhet igenom både eld och vatten!
MerlinK

Inlägg av MerlinK »

Oj, min profil kom inte med första svängen.

Hjalmar är 7 1/2 månad nu och det var mest på skoj jag skrev om 8-9 mån ångesten. Han har ännu inte visat en enda tendens att bli blyg eller rädd för andra även om han är lite mammig just nu. Det bästa är väl att förvänta sig att allt kommer att vara som vanligt (nästan).

Vaknar på natten ibland gör ju jag med så det måste han ju oxå få göra utan att någon kommer och stör (jag råkade faktiskt skrämma honom en natt när jag gick in för att jag trodde han hade sparkat av sig filten och behövde hjälp att somna om! :oops: ).

Men precis som barn måste få chans att lära sig hur mammor, pappor och världen fungerar så måste mammor och pappor också få chans att lära sig hur barnet fungerar, och det måste få ta sin tid.

Och nu verkar vi ha lärt oss - hur världen fungerar just nu iaf... :)
Mamma till Hjalmar -04 (kurad vid 5,5 mån) och Oskar född sept -06 (säker sovare med hjälp av verktgen!)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag förstod att det var lite på skoj! Men du ville ändå ha det sagt för man ska ju inte tro på annat än att elände kommer i den svenska mentaliteten :wink: ! Så sträck på dej och känn hur BRA GJORT detta är av dej och tro på dej själv - så som du bör :D !
MerlinK

Inlägg av MerlinK »

:D :D

Nä det ligger väl nåt i den svenska "eländesmentaliteten"!
Så jag tänker förvänta mig att allt går bra (och blir hellre förvånad om det INTE gör det!).

Tack för uppmuntran! :)
Mamma till Hjalmar -04 (kurad vid 5,5 mån) och Oskar född sept -06 (säker sovare med hjälp av verktgen!)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"