Vi behöver tips om hur vi ska göra nu. Vi började kura vår 9 månader kille 2 januari, allt gick väldigt bra, visst strulade det med tidiga mornar och en del strul vid daglurarna inomhus. Tyvärr tyvärr åkte lillkillen på influensan under uppföljningsveckan, han blev dunder förkyld, ont i öronen, kräktes samt fick feber i 6 dagar, uppe på det har 2 tänder börjat titta fram där uppe så han har väldigt ont i munnen också. Det har verkligen inte varit lätt för han har varit så himla ledsen, det enda vi har hållit på är att inte ta upp honom förutom ett undantag då jag ammade honom på natten en enda gång(hade precis slutat 3 dagar innan men gav honom bröstet igen då han knappt åt något alls under ett par dagar. Vi har även gett honom välling i sängen på natten 3 gånger, det är fel vi vet men han åt 3 skedar gröt och 1/2 dl välling och då är man inte mätt.
Några problem:
Ramsan har aldrig ritktigt tagit och absolut inte nu, kan det bero på att dom första 4 nätterna sov han mellan 8-9 timmar i streck så vi hann inte använda den så många gånger? Han kan somna om själv ibland men vi märker att han allt oftare inte slutar gråta förrän vi går in och lägger till/ner honom för han står alltid upp i sängen nu. Ramsar vi gråter han ännu högre och ger sig inte förrän vi går in, är han inte trygg längre?
Ska vi börja om helt från 1:a dagen? Byta ramsa?
Kan tillägga att vi aldrig buffat, jo vi började men bestämde att det inte funkade bra. Var det dumt? Kan vi ta till det nu istället när vi börjar om igen?
Mycket tacksam för hjälp!!!
Mamma till Oscar född 080406 tre veckor tidigt med akut kejsarsnitt pga sätesbjudning
Hjälp, inget funkar....influensan under uppföljningsveckan
-
ilindstrom
Hej och tack för att ni finns, det känns väldigt skönt!
Ja verkligen olyckligt men vi är fast beslutna om att få till detta igen.
Så ditt råd är att börja om helt från natt 1? Ska vi ta en ny ramsa?
Några frågor angående daglurarna i spjälsängen som jag egentligen aldrig riktigt fick till.
Ska vi skratta hela vägen ner i sängen även på dagen?
Är det viktigt att han ligger i "rätt" position, han är väldigt stark och tycker inte om att ligga med huvudet mot höger, han vill helst dra upp benen under magen, han blir mycket arg när jag lägger tillrätta? Han blir dock arg snabbt och det blir värre och värre, hur länge ska man vara inne hos honom och när ska man gå in igen, han ställer ju sig alltid upp?
Är det inte svårt att börja om, han känner ju igen det mesta som vi gjort, ska vi börja buffa den här gången?
/Tacksam mamma
Ska vi börja buffa?
Ja verkligen olyckligt men vi är fast beslutna om att få till detta igen.
Så ditt råd är att börja om helt från natt 1? Ska vi ta en ny ramsa?
Några frågor angående daglurarna i spjälsängen som jag egentligen aldrig riktigt fick till.
Ska vi skratta hela vägen ner i sängen även på dagen?
Är det viktigt att han ligger i "rätt" position, han är väldigt stark och tycker inte om att ligga med huvudet mot höger, han vill helst dra upp benen under magen, han blir mycket arg när jag lägger tillrätta? Han blir dock arg snabbt och det blir värre och värre, hur länge ska man vara inne hos honom och när ska man gå in igen, han ställer ju sig alltid upp?
Är det inte svårt att börja om, han känner ju igen det mesta som vi gjort, ska vi börja buffa den här gången?
/Tacksam mamma
Ska vi börja buffa?
-
ilindstrom
För mig personligen tror jag att det skulle vara lättare att ta en ny ramsa. Som en symbol för att jag började om från början.Så ditt råd är att börja om helt från natt 1? Ska vi ta en ny ramsa
Japp, skrattet till godnattet även på daglurarna. Lägg tillrätta. Men om han efter det väljer att ligga på något annat sätt är upp till honom. Du ramsar ut och låter honom reagera. Antagligen ställer han sig upp. låt honom vara tills han verkligen ropar på hjälp. Gå då sagligt in och lägg tillrätta och ramsa ut. Innan dess är det ingen ide att gå in. han kommer bara resa sig upp på en gång. Det här är alltså när du har kurat det två första dagarna enligt lathunden.Ska vi skratta hela vägen ner i sängen även på dagen?
Är det viktigt att han ligger i "rätt" position, han är väldigt stark och tycker inte om att ligga med huvudet mot höger, han vill helst dra upp benen under magen, han blir mycket arg när jag lägger tillrätta? Han blir dock arg snabbt och det blir värre och värre, hur länge ska man vara inne hos honom och när ska man gå in igen, han ställer ju sig alltid upp
Ja det kan vara svårare att kura en andra gång. Ni har givit dubbla budskap och han kan få svårare att tro på att ni vet vad ni gör. Det kan hända att kuren tar någon natte extra men inte mer. Så jag skulle inte dra mig för att genomföra den. Men jag skulle vara noga med att det gick bra den här gången.Är det inte svårt att börja om, han känner ju igen det mesta som vi gjort, ska vi börja buffa den här gången?
hälsningar
Ida