Grattis Tina
Härligt med en liten på väg
Hoppas att du mår bra och allt känns prima
Skulle gärna tänka mig att vara gravid igen - men mest för att jag mådde så otroligt bra under graviditeten.
Det där med vagnar, hundar och bilar kommer att ordna sig

.
Har länge försökt att ändra inställning åt mig själv att tänka mer positivt och ett tips är att hela tiden focusera på det du vill ha, inte på det du
inte vill ha

Se hellre framför dig en "scen" om hur du går där med syskonvagnen, hundarna och t ex en större bil (om det nu var det du ville ha

). Försök sen att verkligen uppleva den här känslan du skulle få om du verkligen hade det så här, precis som att du levde i den världen just nu...
Då kanske du funderar: Hur ska det lösa sig
Det är det som är grejen...: Det är
inte ditt problem 8)

Det sköter "andra" åt dig
Hur då

Inte heller ditt problem 8)
Det enda jobbet du ska göra är att "uppleva" det du vill ha och sen inte tvivla en sekund på att det skulle kunna fungera

.
Om man vill börja i liten skala så testa att hitta rätt parkeringsplats
Du vet att det kanske är mycket folk i matbutiken, stormarknaden eller vårdcentralen m.m. när just du ska dit. Innan du kommer fram så skapa en bild framför dig om att just den p-rutan är ledig eller att en bil precis lämnar p-rutan åt dig och glöm inte att uppleva detta känslomässigt som om att det redan har hänt eller händer
Kan låta lite flummigt men jag kan av egen erfarenhet berätta att det i ca 1 års tid har fungerat alldeles utmärkt för min del och det händer ständigt saker omkring mig som är en direkt fördel åt mig.
Det är givetvis träning och rutin bakom detta, men tänk så ofta vi tänker negativt på rutin, så varför ska det vara så svårt att tänka positivt på rutin istället

.
Hoppas att du inte tar illa vid dig/er som har för vana att tänka negativt, det är inte min avsikt (jag faller fortfarande ner i svackor av pessimism, tvivel m.m.) utan jag vill bara hjälpa till och ge ett tips över era funderingar om saker och ting
Måste säga att jag är imponerade av era barn, så duktiga dom är
Tösen är inte på långa vägar så långt gången i sin utveckling

. Hon blir mest förbannad

om man gör en tendens att gå in i badrummet för byte eller tandborstning. Mat slänger hon på golvet. River ut blad i böcker m.m.
Däremot är hon otroligt duktig på att flytta alla möbler i köket, riva ut allt som finns i köksskåpen och sprida sina leksaker över hela rummet. Allt detta på 5 röda...
Men jag är nöjd ändå - hon är för härlig nästan jämt. Nöjd och glad med ett gott humör
Nu har vi haft en rejäl svacka hela familjen. Legat i influensan allihopa

Tösen har varit riktigt dålig och vi har fått åka in till primärvårdsjouren 2 ggr då febern inte velat gå ner. Den har legat runt 40 grader i flera dagar och när hon var nästan feberfri en dag så var den uppe på 40 grader igen

dagen efter. Proverna har inte visat något och nu äntligen börjar det bli bättre här. Men kan ni tänka er en 1-åring ligga still på en filt i köket med sin snutte i 3 dagar utan att göra en tendens till att vilja utforska eller leka
Det jobbiga har varit att få i henne mat och dricka och ett tag var jag orolig för henne
Sover på nätterna gör hon jättebra, 13-14 timmar varje natt och vi låter henne sova så mycket hon vill. Men det blir svårt med långpasset mitt på dagen eftersom hon är så trött och behöver sova oftare.
Detta har givetvis ställt till det med både mat- och sovtider men det får vi ta tag i sen när hon mår bättre.
Nu när tempen har stabiliserat sig och tösen inte längre är så medtagen, så har vi fått världens grinigaste unge...
Vi provar med mat och hon vill inte ha fastän hon äter så dåligt, vi provar att låta henne sova ett extrapass men vaknar efter 5 minuter och så ser dagarna ut.
Hon är fortfarande väldigt snuvig och hostig och fruktansvärt grinig (framförallt frammåt e.m.) och detta tar kål på vi föräldrars tålamod...

. Visst är jag negativ...
Inser ju att det är för en period men var är min tös...
Måste väl försvara mig med att jag är ju inte i den bästa form själv. Fick influensa med feber och huvudvärk och hann lagom att gå till jobbet en dag då nästa stöt sattes in... diarré och magsjuka... 8-[
Dessutom har sambon legat sjuk samtidigt så det har ju inte varit lätt... Tur att han har klarat sig lindrigt undan med "fontänerna"
LaQ: Gud vad jag känner för ett SPA...

Låter alldeles underbart
Hoppas ni har klarat er bra från fluensorna
Ett tag sen jag var här inne och jag har verkligen saknat er
Nu känns allt redan bättre då jag har fått pratat av mig lite
KRAM