Kan detta fungera??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Beckabus

Kan detta fungera??

Inlägg av Beckabus »

Har förhoppning att börja med kuren nu på onsdag.. har läst boken nu, men ska ta ett varv till då jag inte har allt skrivit på näsan än :wink:
Men.. frågor om schema.. min tanke är :
19,30-7,30 Natt
8,00 Mat
9,00-9,45 Sova
11,00 Mat
12,00-12,45 Sova
14,00 Mat
16,00-16,45 Sova
17,00 Mat
19,00 Bus&Nattismat

Ser att det kanske fattas lite sömn, men jag har inga stora förhoppningar om att kunna få underbar till att sova 1,5 timme i sträck, därför 45 minuters.. Är jag "svag" som inte kan lita på min och hennes förmåga att klara av 1,5 timme?? :-s
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
cecgus

Inlägg av cecgus »

:D Hej! :D

Jag kan inte uttala mig om huruvida du är "svag" eller inte :wink:, men jag kan berätta att innan jag kurade min skrutta sov hon endast i 20 minuters-pass :roll: och nu sover hon utan problem 1½ timme i sträck.
När din älskling upptäcker hur skönt det är att sova :sleep: kommer hon att vilja sova längre än 45 minuter. Jag tycker att du skall börja med att schemalägga 1½ timme om du sedan efter kur+uppföljningsvecka inte märker någon skillnad kan du ju ändra då.

Lycka till!
Cilla, mamma till Hanna född 080522
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Och de behöver en lång lur om dagen. Alla barn, utan undantag, kan och behöver sova längre än 45-minuter. Om de får lära sig det också. :wink:
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

När bör man lägga 1,5 timme då? Första, andra lr tredje dagsluren? Har det någon betydelse? Har precis kollat med förskolan hon ska börja på i september med deras sovtider och den sömnen är 12.30.. Lunch vid 12.. känns som att hela mitt schema blir omkullkastat.. ska nog sätta mig en vända till med det sen..

Va ja längtar tills att hon ska få rosiga goa kinder!!!!! Känner mig som en dållig mamma som håller på att tränas om..
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
_lill

Inlägg av _lill »

Vad tror du om det här schemat istället?

19,30-7,30 Natt
8,00 Mat
9,00-9,15 Sova
11,00 Mat
12,00-13,30 Sova
14,00 Mat
16,00-16,20 Sova
17,00 Mat
19,00 Bus&Nattismat

Gå in med ditt drömschema för ögonen - och du kommer få det :shock:
lycka till!
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Nu skrivs det nya schemat ut :) Längtar tills onsdag mer och mer nu.. Sambon går och myser med liten Becka nu, och ser också fram mot att kunna få lite mer tid för varann.. så skönt att veta att han är inne på samma linje.. :P Jag återkommer säkert igen innan onsdag för att få svar på några fler frågor..ska bara läsa en vända till först.. kanske har missat något 8-[
Ni är underbara här.. superkramar till er alla som tar er tid!!!
tobeistobe

Inlägg av tobeistobe »

Åh, Lycka till nu. lusläs och träna upp verktygen ordentligt. :)
Vilken underbar metod, man verkligen lär sitt barn att sova, det är såååå häftigt! Man känner sig som världens bästa mamma.

Inne på andra natten nu, dock är den lite orolig för hård mage, men hon sover. vill bara höra att vi vaktar här utanför ibland :wink:

Jag var också ganska nervös först. men när man väl sätter igång så är det såååå häftigt eftersom det verkligen fungerar. wow alltså! kör järnet!
Det ska blomstra om barn :lol:

Följer er här på tråden =)

Kramar sarah
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Lycka till!
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hur gick det i natt?
Kram Emma
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Hej och hallå där!! Här är det väldigt bra!! Är hur trött som helst efter natten, men j*klar så gott att ha startat nu..
Söta liten tog nästan 2 timmar på sig att somna igår, det där med buffning var helt hopplöst då hon nästan blev förbannad, men jag hittade ett annat sätt att "buffa" på som passade henne efter drygt en och en halv timme.. Sen var det frågor hela natten med en timmas mellanrum nästan på minuten :lol: Men alla frågor utom vid 3.30 besvarades med en snabb ramsa bara 8)
Hon skulle egentligen vaknat vid 8, men vid halv åtta började hon vakna med bara minuters mellanrum, så vi tog det säkra före det osäkra och gick in och väckte kvart i 8 istället när hon tagit en bekräftelse och sovit ett par minuter.. hoppas att det var rätt??
Första morgonluren har funkat bra, nu väntar den långa som sambon ska ta med henne.. blir en biltur idag.. eftermiddagsluren blir i vagn..
*kram*
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hej! Bra jobbat! Det låter bra att ni passade på att ta upp kvart i. När du skriver att ni gav en snabb ramsa, ni slarvade inte med bekräftelsen då va... :wink: :?: Enda sättet att få ramsan att sätta sig.

Hoppas dagslurarna går bra idag. Ett tips är annars att vara lite försiktig med att ta dagslurarna på olika ställen så här tidigt. Bäst om de sker på samma sätt varje dag nu så tidigt in i kuren. Men om allt funkar så kör på!

Kram Emma
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Tack för uppbackningen!! Skönt att veta att ni finns som stöd för oss föräldrar som försöker hjälpa dom små till ett bättre liv 8)
Snabb ramsa, hon fick ramsa x4 på väg ur rummet + bekräftelse vid dörren, fast vid något tillfälle fick jag (nästan) lagt ihop dom innan jag var ur rummet. Va lite osäker på om hon var på väg mot JohnBlund vid något tillfälle, så jag stannade nog i rummet lite för länge.. Vi ska försöka ge oss på att ha lurarna på samma ställe i fortsättningen då.. va lite orolig bara för att förstöra inför natten.. Alltså, jag var så nöjd med att hon sov i sin säng själv för första gången och vågade inte chansa på att hon skulle kunna sova lurarna där med.. Värdelöst när man är osäker :cry:
Nu har hon ätit lite så nu är det lek-dags.. *kram*
Netta

Inlägg av Netta »

Kuren är ingen magiformel, man får jobba. Men det är SÅ värt det.

Bra jobbat. Fortsätt så. Ni är jätteduktiga!
Casper 080603 - kurad december 08
V 940522, A960924
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Sådär ja.. Kom ner i sängen 19,39 och 20,17 kunde jag sätta mig i soffan efter att ha buffat, solfjädrat ( :oops: ) och ramsat.. men nu verkar Bekräftelsen ta :lol:
Ser fram emot den här natten faktiskt!!! Tänk om det vore så gott att hon vill/vågar sova åtminstone ett par timmar i sträck.. Ja hoppas verkligen att hon litar på att vakten finns utanför hennes dörr :)
tobeistobe

Inlägg av tobeistobe »

åh vad roligt, vad skönt för lilltjejen om hon fick sova ett par tim i stäck :)
Hon litar nog på sin vakt, bara h*n svarar med geväret i hand när hon ropar :)
Det kommer gå som en dans! Visst är det helt otroligt?

Hoppas ni får en fin helg med mycket sömn och rosiga kinder :)

Många kramar
080607 3800g 52cm Flicka: Clara
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"