KAN VI KÖPA KUR-HJÄLP???

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Mamma Magda

KAN VI KÖPA KUR-HJÄLP???

Inlägg av Mamma Magda »

Ok, jag går rakt på sak.

VI BEHÖVER NOG KÖPA KUR-HJÄLP I HEMMET!!! FINNS DEN MÖJLIGHETEN OCH ISÅFALL HUR GÅR VI DÅ TILLVÄGA? HUR KAN VI KOMMA I KONTAKT MED NÅGON OM DET??

Vi är två föräldrar som inom loppet av ett år bägge två varit allvarligt sjuka, min sambo var riktigt illa däran och nära att dö.
Han ska även genomgå en allvarlig operation i mars.
Det finns inga extrareserver för någon av oss att ta av och nu när läggning, natten samt morgonen har blivit ett problem sjunker vi snabbt under isen.
Att vi precis flyttat och att sonen kommit in i någon slags förtrots förenklar inte saken.

(Vi kurade vår son när han var 10 månader och det har funkat tills nu, 1 år och 5 månader.)
Jag skrev för någon dag sedan och bad om hjälp och fick svar - tack för det!! :) , men nu har allt blivit etter värre!!!

Läggningen igår kväll gick sådär. Var tvungen att göra solfjädern 2 ggr.
När han sättter i gång att fråga förtvivlat finns ingen chans att lugna med ramsan. Vi har dock aldrig behövt solfjädra fullt ut, dvs hålla fast barnet i ett skruvstäd, men det behövdes nu på morgonkvisten och då kunde jag inte, orkade inte efter att ha stått böjd som en ostbåge och hållit bägge händerna på honom bestämt mellan 03.25-04.55.

Alltså,
20.20 somnade han till sist. (Läggning 19.30)
Han lyckades somna om på egen hand vid 00.30, som han har brukat kunna även nu när allt krånglat, men 03.25 vaknade han och vrålade förtvivlat.
Jag vaknade helt yrvaket och trodde det var tidig morgon och drämde i med pangramsan. Varpå hans gråt tilltog och jag var tvungen att gå in.
Jag solfjädrade alltså honom till 04.55, då han till sist somnade. Han hade dock legat lugn nästan hela tiden men bytt ställning lite ibland och jag rättade till honom. Men jag var rejält mör efter den sejouren.
Jag gick ut med ramsan. Då vaknade han.
Jag satte på ganska hög lugn musik och ramsade för att få sista ordet.
Det gick faktiskt bra några gånger, jag var ihärdig och sa säkert ramsan 50 ggr vid något tillfälle!
När jag trodde att det gått vägen tog han ny sats och det gick inte att nå honom med ramsan så jag gick in och la honom tillrätta för solfjäfjädern.
Han la sig dierkt och somnade efter en stund.
Jag smög ut, ramsade inte! Klockan var 05.43.
Han sov till 06.12, vaknade med ett tjut. Jag slog till med pangramsa men det fäste inte på. Gick in för att solfjädra.
Den här gången ville han inte ligga still som vanligt direkt utan det hade varit nödvändigt att hålla i för kung och fosterland och den kraften hade jag inte, vare sig mentalt eller fysiskt.
Varpå jag plockade upp honom.

Nu har min sambo och min son åkt hemifrån så jag kan sitta en stund här vid datorn. Jag BÄVAR redan för natten som kommer trots att klockan är 9 på morgonen.

Sammantaget kan jag se att vår son ihärdigt undrar om vi har någon koll alls.. Vilket vi faktiskt inte har efter nattens arbetspass.
Ingen av oss vare sig kan eller förmår att utföra solfjädern på ett adekvat sätt. Pojken känns för stark för att vi plötsligt ska kunna introducera den på det viset.

Såå, snälla ni, legitimerade kurare (och även ni andra) , hjälp oss!!!

KAN VI FÅ PRIVAT KONTAKT MED NÅGON KURARE???

Känner mig så förtvivlad och utan kraft. Hela familjen behöver kraft och tid att läka.
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej!

Tufft ni haft det! Och visst kan man köpa kurhjälpen, om man själv inte orkar det. Din lille raring har blivit lite större och det är lite förtrots med i bilden. Då kan det uppstå frågestunder av det här slaget. Att stå tydlig och hålla på rutinerna som innan är bästa lösningen. Men ibland är reserverna få och man har inte den kraften. Så diskutera med en diplomerad kurare så kan ni komma fram till den lösning som passar er bäst. Lista på alla kurare finner du här:

http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... ade-kurare

Kram Ewa :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "