Min Vilmer har varit Säker Sovare sen 6 månaders ålder, och vi har alltid haft såna trevliga nattningar
Men den senaste tiden, kanske sen två veckor (är så svårt att veta när saker börjar, helt plötsligt är de bara ett faktum på nå vis), har han börjat bli väldigt ledsen och arg och vill inte alls sova.
Jag har precis slutat låta honom sova middag och allt är upp och ner känns det som, och till råga på allt fick lillebror flytta in till Vilmer igår.
Framför allt tror jag att det är dagarna som är problemet, han både behöver och inte behöver sova dagtid. Sover han inte hinner han komma in i nån andra andning på kvällarna; jag har inte lärt mig se när han behöver lägga sig. Han blir för trött helt enkelt. Men samtidigt har han SÅ svårt att komma till ro på dagarna. Han tillåter sig inte att slappna av och komma till ro. Det är nåt som måste göras hela tiden. (Han säger så, "måste köra lastbilen" O:)
Fick rådet att låta honom ligga i soffan och titta på film, och somnar han så gör han, annars inte lixom. Men inte ens då, fast jag ser att han är trött, kan han komma till ro.
Är det nån vänlig själ som har nåt tips att komma med.
(Tillägg: på kvällarna är vi väldigt konsekventa och säger att det är dags att sova osv)