Hur funkar det egentligen?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
LinnW

Hur funkar det egentligen?

Inlägg av LinnW »

Hej på er alla!

Hittade hit av en slump, och jag måste erkänna att jag inte är direkt världsbäst på datorer. Därför är det kanske inte så konstigt att jag ännu inte direkt hittat nån beskrivning av hur det fungerar på SHN för äldre barn.

Min son Vilmer är 1,5 år och sover som en kratta. Han sover i vår säng,
och vaknar flera gånger per natt. Hur skulle det gå till att genomföra kuren på honom? Finns det nån standardmall som man kan använda, och sedan ändra lite efter det som känns bäst för familjen i fråga?

Vore jättekul med svar. :)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Hej LinnW och välkommen hit :!:

Vet du, jag tror att allt har en mening, jag, och jag tror inte du kommer att ångra att du hamnade här av en slump!

Visst kan du kura din Vilmer! Här på äldrebarn-sidan kan du hitta många, många exempel på lite äldre barn som sovit som krattor och som med sina föräldrars och shn:s hjälp numera sover som grisar :sleep:

Det allra bästa är att du beställer hem SHN-boken (finns under fliken "böcker") och läser på om kuren ordentligt.

Innan du får hem boken finns massor att läsa och inspireras av här på forumet, här står det om lite äldre barn och kurning:
:arrow: http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... aldre-barn

och här har du en tråd om livet efter kuren som är superinspirerande:
:arrow: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=2010

Vi börjar så!

Och det ska bli jätteroligt att följa er resa mot härlig nattsömn!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
LinnW

Inlägg av LinnW »

hej Mia!

Ska kolla länkarna och försöka beställa boken imorgon. Jag är fortfarande lite tveksam, men som sagt har jag massvis med läsning att prova på innan jag beslutat mig. Närj ag läste lathunden alldeles nyss kändes det ändå väldigt bra!

Tack för hjälpen! Kram Linn
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Du är alltid välkommen hit med dina funderingar!
:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "