Hej
Vi är inne på vårt fjärde dygn med vår dotter som är 14 månader. Det har gått över förväntan. Problemet är att hon vägrar skratta när vi ska lägga henne. Det är precis som hon känner på sig att det är läggdags, inget funkar, kittla, busa, flyga... Hon börjar istället gallskrika redan innan vi har lagt henne.
Vad vi gör är att vi går in på hennes rum, mamma eller pappa säger godnatt går ut ur rummet och lämnar buset till den som är kvar. Samma sak på dagen, när det börjar närma sig så vägrar hon ha roligt!?
Vi har ändå lagt henne tillrätta och då somnar hon väldigt snabbt, dock rejält skrik innnan ramsan tar, vilket den gör ganska snabbt.
Tips på hur vi ska göra skrattet till gonattet?
Tack på förhand
T
Skrattet till gonattet blir skriket till gonattet
Hej och välkommen hit!
Jag skulle jobba hårt för att hon skrattar och är glad på dagen när hon är vaken.
Jag skulle tippa på att hon ifrågasätter vad ni håller på med fortfarande, så se till att ni är nöjda och glada och fömedlar det till henne. Så småningom köper hon det.
Det kan också vara att hon har för lite sömn i bagagen och är lite övertrött varje gång hon närmar sig läggdags.
Så fortsätt, utan att överarbeta, skulle jag säga.
/LO
Jag skulle jobba hårt för att hon skrattar och är glad på dagen när hon är vaken.
Jag skulle tippa på att hon ifrågasätter vad ni håller på med fortfarande, så se till att ni är nöjda och glada och fömedlar det till henne. Så småningom köper hon det.
Det kan också vara att hon har för lite sömn i bagagen och är lite övertrött varje gång hon närmar sig läggdags.
Så fortsätt, utan att överarbeta, skulle jag säga.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Och jag skulle skratta utanför hennes rum
Både mamma och pappa, sen tar en förälder skrattande unge in i rummet, ner i sängen och ut med ramsan, max 2 minuter.
Vi hade också problem när Mio var runt året och vi sänkte våra krav lite grann, Mora Träsk fick hjälpa oss, det kan bli jätte kul.
Kristina
Vi hade också problem när Mio var runt året och vi sänkte våra krav lite grann, Mora Träsk fick hjälpa oss, det kan bli jätte kul.
Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
-
kattklo