Vi har en solstråle till 1 åring som skrattar mycket, ofta och gärna. Det som strulat till sig lite sista tiden är läggdags....
Tidigare har hon somnat själv i stort sett när man lagt henne i spjälsängen och gått därifrån. Det hände att det var lite gnäll, men ramsan lugnade. (hon är ej shn kurad, men jag har tagit till mig en del av tipsen som funkat bra för oss)
Så fort jag nu lämnar rummet blir det ramaskri. Och med en gång man går eller hon förstår att man är på v'äg att gå, så ställer hon sig upp i sängen. Hon slutar inte skrika förrän man kommer in i rummet igen.
Efter att ha läst shn för större barn här, så har jag en liten fråga:
Eftersom hon ställer sig upp - hur gör jag då? För oftast så är det sirener på med en gång, som bara ökar. Enstaka gånger är det bara gnäll, men hon ställer sig alltid upp. Och det spelar ingen roll hur trött hon är när jag lägger henne - så fort jag lagt henne till rätta, så ser hon pigg ut och jollrar till och med ibland. Till saken hör att hon fortfarande har napp
Och den börjar hon leka med och kasta omkring. Sen blir hon tvärarg om man inte plockar upp den. Jag vet - jag ska ta bort den....!!!
Är dock tacksam för tips hur jag gör med min "inte ligga still" älskling.
Just nu känner jag mig bara grym mot henne när jag går ut o in i rummet hela tiden. Tiden tills hon somnar brukar väl vara mellan 10-30 minuter, men då har hon skrikit sig trött också, så lite utav utmattning är det väl
Övrig info: hon vaknar ca 7.30, sover middag ca 11,45 - allt mellan 13.00- 14,00
läggdags vid 20.00
Har fått övergå till en dagslur, då eftermiddagslur gör nattningen ännu svårare.
tacksam för tips.